• 1
  • 2
2009-09-02, 22:10
Medlem
Dalahests avatar
Inte bara Alexander Chamberland tjatar om det obevisade patriarkatet, ven moderaten Anders Borg (och Schlingmann m.fl.) r ju inne p samma linje (som Margareta Winberg (S), se dokumentren Knskriget). Personligen anser jag resonemanget vara helt flippat (Chamberland knns inte helt normal, och jag skulle faktiskt inte bli helt frvnad om det visade sig att han skr sig, eller har frskt (eller kommer frska) ta livet av sig.).

(Pminner han/hon frresten inte lite om Mona Sahlin?)

Citat och yt-klipp:
"Alexander Chamberland, fre detta sprkrr fr Grn Ungdom, skriver i Aftonbladet idag att han gr med i Feministiskt initiativ och menar att det r ndvndigt med ett feministiskt perspektiv p bland annat klimatpolitiken. Gudrun Schyman, talesperson fr Feministiskt initiativ, vlkomnar Chamberland idag p internationella kvinnodagen."

newsdesk.se

http://www.youtube.com/watch?v=zU8TCtDTuis

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Borg
det gr inte att frneka att kulturen gr stor skillnad p flickor och pojkar och att flickor systematiskt missgynnas

http://www.expressen.se/1.327170

"Tjejer fick dockhus och ltsasugnar."

http://www.moderat.se/web/Bilar_at_f...at_pojkar.aspx

r det framtidens politiker vi ser hr, och kommer vanligt folk verkligen att rsta fram politiker med den hr typen av sikter (ven Mona Sahlin r ju inne p samma linje)?
Citera
2009-09-02, 22:13
Medlem
Typoopies avatar
kills self

;-;
Citera
2009-09-02, 23:23
Medlem
brobbans avatar
Den killen var ju inte direkt som alla andra grabbar...
Citera
2009-09-03, 00:33
Medlem
Adolf bittlers avatar
Allts hur i helvete kan dessa idioter ha inflytande i detta land? Blir s jvla sur.
Citera
2009-09-03, 05:42
Medlem
lookouts avatar
Att Alexander Chamberland r ute p villospr r vl inte s verraskande. Dremot r det ju vldigt mrkligt att Moderaterna numer beknner sig till manshatarideologin...
Citera
2009-09-04, 19:01
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lookout
Att Alexander Chamberland r ute p villospr r vl inte s verraskande. Dremot r det ju vldigt mrkligt att Moderaterna numer beknner sig till manshatarideologin...

Billigare rster n feministernas gr inte att kpa.

G med i Pride, slng ivg en skn oneliner om patriarket och mannens dominans och varenda singelmorsa i vrt avlnga land blir alldeles till sig!

VIPS! Du har en ny rst!
Citera
2009-09-04, 20:10
Medlem
Gunnar.Wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Allts hur i helvete kan dessa idioter ha inflytande i detta land? Blir s jvla sur.

r det det enda du kan stadkomma? Bli sur Som en jvla krring!

Kan du inte heller se att de kanske har lite rtt nr de sger att tjejer fr dockor och killar fr bilar?

Det som borde diskuteras r inte om det r rtt eller fel att tjejer fr dockor och killar fr bilar.

Det som borde diskuteras r varfr bilar r tufft och dockor r bgigt - fr killar allts.
Citera
2009-09-05, 00:03
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.West
r det det enda du kan stadkomma? Bli sur Som en jvla krring!

Kan du inte heller se att de kanske har lite rtt nr de sger att tjejer fr dockor och killar fr bilar?

Det som borde diskuteras r inte om det r rtt eller fel att tjejer fr dockor och killar fr bilar.

Det som borde diskuteras r varfr bilar r tufft och dockor r bgigt - fr killar allts.

Det var ju knappast detta jag syftade nr jag skrev mitt inlgg, men ok lgg ord i min mun bara.
Citera
2009-09-05, 00:35
Medlem
ro9vfjfdyu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.West

Yes. Lt tjejer vara tjejer och killar vara killar. Men vrdera dem lika.
Ofta gr feministerna sig sjlva en bjrntjnst nr de t ex hackar ner p de som r hemma med barnen (kvinnoflla) eller jobbar som hemhjlp (=piga"). De frnedrar drmed dessa kvinnor och vad de har valt att gra.
Jag hrde Annika Lantz diskutera i radio om varfr inte kvinnliga musiker kan bli lika tuffa som killar och spela rock istllet fr singer-songwriter som de ofta r.
Det r just hr det blir s fel. Om nu tjejer gillar och r bst p att vara singer-songwriter; varfr fr de inte vara det? Och inte bli jmfrda med killarna utan f sin musik vrderad utifrn sin specifika kvalitet liksom killarna fr det med sin.
Dr ligger det stora problemet. Kvinnor och mn ska f gna sig t det som knns rtt utifrn sin egen natur utan pekpinnar frn vnsterfeminister som likt allt annat som de str fr, ska stpa alla i samma form.

Killen var annars ganska uppfriskande; det mrktes att han inte bara rapade upp det som han hade hrt frn senaste stormtet utan hade tnkt lite sjlv ocks.
Den patriakala maktstrukturen r en skrivbordsprodukt som aldrig borde ha sett vrldens ljus, Mn r bst p vissa grejer, kvinnor r bst p andra. Lt det vara s.
Men vi skiljer oss mest individer emellan trots allt.
Citera
2009-09-05, 14:04
Medlem
Gunnar.Wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ro9vfjfdyu7
Yes. Lt tjejer vara tjejer och killar vara killar. Men vrdera dem lika.
Ofta gr feministerna sig sjlva en bjrntjnst nr de t ex hackar ner p de som r hemma med barnen (kvinnoflla) eller jobbar som hemhjlp (=piga"). De frnedrar drmed dessa kvinnor och vad de har valt att gra.
Jag hrde Annika Lantz diskutera i radio om varfr inte kvinnliga musiker kan bli lika tuffa som killar och spela rock istllet fr singer-songwriter som de ofta r.
Det r just hr det blir s fel. Om nu tjejer gillar och r bst p att vara singer-songwriter; varfr fr de inte vara det? Och inte bli jmfrda med killarna utan f sin musik vrderad utifrn sin specifika kvalitet liksom killarna fr det med sin.
Dr ligger det stora problemet. Kvinnor och mn ska f gna sig t det som knns rtt utifrn sin egen natur utan pekpinnar frn vnsterfeminister som likt allt annat som de str fr, ska stpa alla i samma form.

Killen var annars ganska uppfriskande; det mrktes att han inte bara rapade upp det som han hade hrt frn senaste stormtet utan hade tnkt lite sjlv ocks.
Den patriakala maktstrukturen r en skrivbordsprodukt som aldrig borde ha sett vrldens ljus, Mn r bst p vissa grejer, kvinnor r bst p andra. Lt det vara s.
Men vi skiljer oss mest individer emellan trots allt.

Det hr var tamefan det bsta inlgg jag lst ngonsin i detta forum

Dig skulle jag rsta p vid ett eventuellt val
Citera
2009-09-05, 17:54
Medlem
Dalahests avatar
@ Gunnar.West

"Yes. Lt tjejer vara tjejer och killar vara killar. Men vrdera dem lika."

Jag hller med, fr jag tror p Yin/Yang. Men den som inte gr det (typ Margareta Winberg) - vgrar (eftersom killar r jvlar, och tjejer nglar). rligt talat trodde jag att Du "Gunnar.West" tyckte likadant som Winberg (med tanke p din extremt radikalfeministiska ton i bl.a. Daddys trd). Du knns, p.g.a. det, inte plitlig fr fem re (tvrtom), och det r inte en helt otrolig tanke att ngon som du skulle vilja infiltrera ett rligt och ppensinnat forum som detta (med inskrnkta ider om censur).
Citera
2009-09-09, 11:56
Medlem
Dalahests avatar
Till "Gunnar.West"

http://www.youtube.com/watch?v=LXwr-Dj5wNA
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto