2009-09-03, 17:19
Medlem
A2Ms avatar
Hej det är så jag har en D-Link DIR-615, haft den i en vecka sista 4-5 dagarna har jag behövt reboota den en gång om dagen, mIRC och MSN funkar konstant men surfningen är det som gjort att jag behövt starta om den.

T.ex nyss så hade jag inte använt datorn på 2-3h kommer tillbaka så funkar bara mIRC o MSN men kan inte surfa så får reboota den.

Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2009-09-03, 17:23
Medlem
zokes avatar
Har samma problem ibland. Msn,mirc,och andra internet krävande program funkar men inte Mozilla Firefox,
Citera
2009-09-03, 18:54
Medlem
Jag har också det problemet. :O Började för några dagar sen, har telia.
Citera
2009-09-03, 20:17
Medlem
A2Ms avatar
Uppgraderat firmwaren nu iaf, se om det hjälper.
Citera
2009-09-03, 20:39
Medlem
Samma problem jag med, dock händer det bra mycket oftare än 1 gång om dagen, får ofta boota om en gång i timmen... Oftare ju fler som är inloggade på nätverket.
Citera
2009-09-04, 13:09
Medlem
ecu971s avatar
bästa är att ha en router som klarar av open source firmwares dd-wrt eller tomato.
Citera
2009-09-05, 00:54
Medlem
Gefans avatar
Har exakt samma problem, internet e helskummt! Har ringt och kollat med BBB flera gånger men dom gör inget åt saken.
Citera
2009-09-05, 09:55
Medlem
rifaps avatar
Jag har också samma problem, eller ett liknande. För mig är det så att internet funkar högst 5minuter sedan slutar det fungera i alla datorer i huset, om jag låter den vara av i 20min så funkar det sen igen, men inte längre än 5min.

Kan påpeka att vi haft 3 olika routrar, samma fel på alla så tror inte att det har varit 3 fabrikationsfel på 3 olika märken. Någon som vet vad jag kan ta mig till?:S Ringt och pratat med bredband2 men dom säger att allt ser bra ut...
Citera
2009-09-05, 11:15
Medlem
Mina portar stängs varje dag så jag behöver resetta den helt.
Citera
2009-09-05, 18:30
Medlem
Door33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rifap
Jag har också samma problem, eller ett liknande. För mig är det så att internet funkar högst 5minuter sedan slutar det fungera i alla datorer i huset, om jag låter den vara av i 20min så funkar det sen igen, men inte längre än 5min.

Kan påpeka att vi haft 3 olika routrar, samma fel på alla så tror inte att det har varit 3 fabrikationsfel på 3 olika märken. Någon som vet vad jag kan ta mig till?:S Ringt och pratat med bredband2 men dom säger att allt ser bra ut...
Har/hade ett liknande fel. Kontaktade Telia som då skickade ett nytt modem eftersom ett vanligt ADSL-modem håller ungefär 2-2,5 år. Mitt var nästan 4 år. Använder även VPN-lösningar, dessa krånglar fortfarande men utan någon VPN aktiverad verkar det fungera bättre nu i alla fall.
Citera
2009-09-05, 19:41
Medlem
GrooveMerchants avatar
Hur det är med IRC vet jag inte men det MSN, Skype och andra kommunikationsprotokoll använder sig av IP-nummer istället för url:er. Det klassiska är att när IE och Fx lägger ner men MSN fortfarande funkar är problem med DNS:erna.

Möjligen kan det funka att hårdställa dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in