Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-20, 23:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Inte är det en tze tze fluga

Såg inte! ett ufo på himmelen på stranden igår, men fotade det tydligen!
här:https://imgbox.com/bO7WOvJ8
märkte jag först nu ikväll när jag granskade mitt fågelskådande material
om jag hade höjt blicken så hade jag antagligen fått se föremålets jump to lightspeed i mellanrummet till nästa bild

Utförligare detaljer här
(FB) Candid Beach-säsongen 2008 - snygga tjejer på stranden!

Vad tror ni att det är för nått?
Föremålet form & storlek påminner om det som brukar fångas på film och visas i UFO rapport program kan jag tycka
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-20 kl. 23:23.
Citera
2023-08-13, 13:02
Medlem
ebburs avatar
Varför bara ufo? Finns väl en hel del som även har haft utomdjordisk kontakt?
Citera
2024-01-10, 23:28
Medlem
Vad hände med det cigarrformade ufot från tv-sända nationaldagsfirandet någon gång på 90-talet? Vill minnas att det var TV4 nyheterna som visade ufot med svenska flaggan vajande i förgrunden.
Citera
2024-05-15, 19:26
Medlem
Elementarts avatar
Var det någon som såg två objekt på himlen runt 17.40 rakt under solen riktning västerut? Jag såg två objekt som låg en bit under solen som var ganska stora, större än flygplan som man ser ganska ofta. Den ena av dem rörde sig långsamt närmare det andra objektet som stod helt stilla. Bägge två reflekterade solljuset väldigt starkt och det var även då jag reagerade på att de var ganska stora. Jag gick för att hämta min mobil, men när jag var tillbaka så hade båda objekten försvunnit.
Citera
2024-07-28, 00:14
Medlem
Någon gång under slutet på 80 talet såg jag en föremål flyga över vårt hus i den småländska obygden. Det var cylinderformat med viss asymmetri. Det ser ut att vara tillverkat av mörk metall. Ett par meter i längd och flög på kanske 100-150m höjd, 50-100 km/h. Jag sprang och berättade vad jag sett till min mor, hon snäste att det måste varit en satellit och sedan var det inte mer med det.

När jag senare i tonåren och vuxen ålder tänker tillbaks på händelsen verkar det ganska märkligt. Iallafall är det nog inte frågan om någon satellit! Jag var tillräckligt stor för att ha en någorlunda klarsynt uppfattning av händelseförlopp, jag var väl typ 9 år gammal. Vad jag kan minnas var det inget jag fantiserade utan något som verkligen hände. Föremålet rörde sig ljudlöst, utan propeller eller jetstråle, så jag har svårt att relatera det till någon konventionell farkost.

Har någon annan sett något liknande runt samma tid och plats?
Citera
2024-08-12, 19:31
Medlem
Vad hände med ufot i TV4 direktsändning på 90-talet?
Har ett starkt minne av ett cigarr format ufo som hamnade i bild på någon sändning vad jag vill minnas var typ ”Nationaldagen på Skansen” eller liknade. Ufot dök upp i bild och flög bakom den vajande svenska flaggan.

Har sökt länge efter detta inslaget utan att hitta.
Är det någon mer som minns denna händelse?
Citera
2024-08-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adaptor
Vad hände med ufot i TV4 direktsändning på 90-talet?
Har ett starkt minne av ett cigarr format ufo som hamnade i bild på någon sändning vad jag vill minnas var typ ”Nationaldagen på Skansen” eller liknade. Ufot dök upp i bild och flög bakom den vajande svenska flaggan.

Har sökt länge efter detta inslaget utan att hitta.
Är det någon mer som minns denna händelse?

Sedan förrförra veckan så har det i princip varenda natt varit fenomen som är omöjligt.
Satellit uteslutet, de passerade och syntes enkelt. Flygplan inte, passerade också och syntes på radar. Drönare, civila eller militära nej. Vet hur de låter.
Och ingen av de är i form av trianglar som kommer och vänder utan inbromsning eller acceleration. Samt vanliga runda ”sport model” och hur de åker med bottendelen först.

Besök Motala en natt till Måndag, ej helg ( för mycket liv) Besök Varamon eller besök en plats med bra utkik för de kommer från Vättern och försvinner över vättern.
Har filmat timmar med fenomen med hur uppenbara objekt poppat upp plötsligt och hur man till och med ser hur de försvinner över horisonten med ett ögonblick. ”Stjärnor” som kan stå och blinka tre gånger starkare än den starkaste stjärnan som slocknar och försvinner plötsligt (stjärnklart)
De åker fram och tillbaka och ser ut att undersöka något.

Besökte en plats närmre och något for förbi min och sambon och jag filmade med mobilen ( swishade förbi, man såg den dock) som en svart volleyboll med ett streck igenom. Och telefonen gick från 76% till 0% och dog på ett par sekunder.
Plötsliga dofter av ruttnande ägg?
Samt tinnitus mitt från ingenstans som försvann i bilen men började så fort man gick ut från bilen. Försvann i hemmet men började så fort man öppnade till altanen.

De stannar till tidig Gryning och försvinner samtidigt och då syns de som bäst! Blinkningar som bildar fotbollsplans stora rektanglar (som en tvskärm) som bara blinkar till och försvinner.
Man hör alltid ett lätt hummande som blir snabbare när något av föremålen rör sig snabbare.
Den senaste veckan så kom drönare,flygplan från försvaret och båtar och cirkulerade i timmar över vättern. Försvaret förnekar och inget kommer ut i media trots att grannar och vänners vänner från kommunen bredvid sett.

Jag har timmar kvar att tömma från telefon, systemkameran med nära-IR lins.
Ska klipp ett klipp och skicka ut till media oavsett.

Är det UsA som testar det nya natolandet med sina farkoster eller? Försvinner alltid perfekt söderut.
Har verkat som några försvunnit under ytan dock. Träd skymmer dock för att uppenbart bekräfta det.

Någon mer härifrån som uppmärksammat?
Värst var det den 25e Juli, 31a Juli och 1a,5e Augusti och nu den 12e Augusti.
Citera
2024-08-16, 14:58
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenLovesThat
Sedan förrförra veckan så har det i princip varenda natt varit fenomen som är omöjligt.
Satellit uteslutet, de passerade och syntes enkelt. Flygplan inte, passerade också och syntes på radar. Drönare, civila eller militära nej. Vet hur de låter.
Och ingen av de är i form av trianglar som kommer och vänder utan inbromsning eller acceleration. Samt vanliga runda ”sport model” och hur de åker med bottendelen först.

Besök Motala en natt till Måndag, ej helg ( för mycket liv) Besök Varamon eller besök en plats med bra utkik för de kommer från Vättern och försvinner över vättern.
Har filmat timmar med fenomen med hur uppenbara objekt poppat upp plötsligt och hur man till och med ser hur de försvinner över horisonten med ett ögonblick. ”Stjärnor” som kan stå och blinka tre gånger starkare än den starkaste stjärnan som slocknar och försvinner plötsligt (stjärnklart)

Besökte en plats närmre och något for förbi min och sambon och jag filmade med mobilen ( swishade förbi, man såg den dock) som en svart volleyboll med ett streck igenom. Och telefonen gick från 76% till 0% och dog på ett par sekunder.
Samt tinnitus mitt från ingenstans som försvann i bilen men började så fort man gick ut från bilen. Försvann i hemmet men började så fort man öppnade till altanen.

De stannar till tidig Gryning och försvinner samtidigt och då syns de som bäst! Blinkningar som bildar fotbollsplans stora rektanglar (som en tvskärm) som bara blinkar till och försvinner.
Man hör alltid ett lätt hummande som blir snabbare när något av föremålen rör sig snabbare.
Den senaste veckan så kom drönare,flygplan från försvaret och båtar och cirkulerade i timmar över vättern. Försvaret förnekar och inget kommer ut i media trots att grannar och vänners vänner från kommunen bredvid sett.

Är det UsA som testar det nya natolandet med sina farkoster eller? Försvinner alltid perfekt söderut.
Har verkat som några försvunnit under ytan dock. Träd skymmer dock för att uppenbart bekräfta det.

Upp med de bästa klippen direkt innan du för dörren forcerad.
Citera
2024-08-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenLovesThat

Fantastiskt vilka anekdoter du delger oss, och påståenden om enorma mängder bevis, men inte fan visar du oss nåt av det heller, och att visa forskare etc allt det märkliga du filmat etc, har du väl heller inte en tanke på….? Men anekdoter i stora lass, det klarar du av…
Citera
2024-10-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phatcheroc
Har sett det du beskriver. Två gånger. En gång i Sverige. En gång i Serbien. Absolut ingen satellit.
Då jag är en amatörstjärnspanare ser jag ofta satelliter men detta var något annorlunda.
Detta föremål var ca dubbelt så stort som den starkast lysande stjärna och hade en väldans hastighet. Gulaktigt ljus.
Den gick ganska lågt ner mot horisonten och försvann bakom ett par fluffiga moln men syntes ändå stråla igenom.
Har sökt förklaringar men inte hittat något. Som sagt spanar jag mot himmelen varje stjärnklar natt, och detta var något utöver det vanliga.
Så ni som snackar om meteorer och satelliter får att komma med något bättre om jag ska bli övertygad.

Klotblixt/kulblixt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in