Citat:
Ursprungligen postat av
Adaptor
Vad hände med ufot i TV4 direktsändning på 90-talet?
Har ett starkt minne av ett cigarr format ufo som hamnade i bild på någon sändning vad jag vill minnas var typ ”Nationaldagen på Skansen” eller liknade. Ufot dök upp i bild och flög bakom den vajande svenska flaggan.
Har sökt länge efter detta inslaget utan att hitta.
Är det någon mer som minns denna händelse?
Sedan förrförra veckan så har det i princip varenda natt varit fenomen som är omöjligt.
Satellit uteslutet, de passerade och syntes enkelt. Flygplan inte, passerade också och syntes på radar. Drönare, civila eller militära nej. Vet hur de låter.
Och ingen av de är i form av trianglar som kommer och vänder utan inbromsning eller acceleration. Samt vanliga runda ”sport model” och hur de åker med bottendelen först.
Besök Motala en natt till Måndag, ej helg ( för mycket liv) Besök Varamon eller besök en plats med bra utkik för de kommer från Vättern och försvinner över vättern.
Har filmat timmar med fenomen med hur uppenbara objekt poppat upp plötsligt och hur man till och med ser hur de försvinner över horisonten med ett ögonblick. ”Stjärnor” som kan stå och blinka tre gånger starkare än den starkaste stjärnan som slocknar och försvinner plötsligt (stjärnklart)
De åker fram och tillbaka och ser ut att undersöka något.
Besökte en plats närmre och något for förbi min och sambon och jag filmade med mobilen ( swishade förbi, man såg den dock) som en svart volleyboll med ett streck igenom. Och telefonen gick från 76% till 0% och dog på ett par sekunder.
Plötsliga dofter av ruttnande ägg?
Samt tinnitus mitt från ingenstans som försvann i bilen men började så fort man gick ut från bilen. Försvann i hemmet men började så fort man öppnade till altanen.
De stannar till tidig Gryning och försvinner samtidigt och då syns de som bäst! Blinkningar som bildar fotbollsplans stora rektanglar (som en tvskärm) som bara blinkar till och försvinner.
Man hör alltid ett lätt hummande som blir snabbare när något av föremålen rör sig snabbare.
Den senaste veckan så kom drönare,flygplan från försvaret och båtar och cirkulerade i timmar över vättern. Försvaret förnekar och inget kommer ut i media trots att grannar och vänners vänner från kommunen bredvid sett.
Jag har timmar kvar att tömma från telefon, systemkameran med nära-IR lins.
Ska klipp ett klipp och skicka ut till media oavsett.
Är det UsA som testar det nya natolandet med sina farkoster eller? Försvinner alltid perfekt söderut.
Har verkat som några försvunnit under ytan dock. Träd skymmer dock för att uppenbart bekräfta det.
Någon mer härifrån som uppmärksammat?
Värst var det den 25e Juli, 31a Juli och 1a,5e Augusti och nu den 12e Augusti.