2009-09-07, 23:28
Medlem
Nu r det shr att jag mste flytta hemifrn snarast av div. anledningar. Har planer p att bo hos en kompis fr 3000 kr i mnaden. Jobbar deltid p tv olika jobb (totalt 5 kvllar i veckan) men kommer nd f det svrt att g ihop. Jag r 18 r, hoppat av gymnasiet, vilka bidrag kan jag ska / har jag rtt till?

Tacksam fr svar + ev. lnkar (inte ndvndigt)

Moderator fr grna flytta trden om den inte passar hr.
Citera
2009-09-07, 23:56
Medlem
pokerpavels avatar
Jobbar du fem kvllar i veckan och har svrt att leva p det som blir ver efter en hyresutgift p 3000 kronor vet jag inte vad du fr i timmen, men du fr det att lta som om du omjligt kan f mycket mer n 20 spnn i timmen.
Citera
2009-09-08, 00:33
Medlem
SweTechs avatar
Vi testar privatekonomi istllet d trden inte har ngot alls med A&S att gra.

//Moderator
Citera
2009-09-08, 00:40
Medlem
Jobbar huvudsakligen p provision, drfr kan det vara tryggt att veta att jag inte behver leva p ntter och bark om det skulle skita sig en mnad.
Citera
2009-09-08, 07:18
Medlem
Du r nog berttigad till bostadsbidrag, det r ungefr 1000kr. Prata med frskringskassan s fr du veta mer.
Citera
2009-09-08, 13:38
Medlem
Okej, i mitt huvud frestller jag mig frskringskassan som ngot fruktansvrt. Ngon som vet vad bostadsbidraget ligger p samt vad man mste uppfylla fr att f det?
Citera
2009-09-08, 18:39
Medlem
LadyTeas avatar
Testa socialbidrag?

Frskringskassan - bostadsbidrag se hr
Citera
2009-09-08, 21:54
Medlem
Okej, tack LadyTea! Dr str det att hgsta rsinkomst fr vara 77000 kronor. Som sagt s jobbar jag huvudsakligen p provision och har drfr vldigt svrt att rkna ut min rsinkomst ens p ett ungefr. Sjlvklart funkar inte mitt adobe reader s jag kan inte lsa frdjupad information. Ngon som vet ngot mer om hur man gr nr man jobbar p provision, fr vldigt grna komma med frslag p andra bidrag ocks!
Citera
2009-09-14, 13:21
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gossarna
Okej, tack LadyTea! Dr str det att hgsta rsinkomst fr vara 77000 kronor. Som sagt s jobbar jag huvudsakligen p provision och har drfr vldigt svrt att rkna ut min rsinkomst ens p ett ungefr. Sjlvklart funkar inte mitt adobe reader s jag kan inte lsa frdjupad information. Ngon som vet ngot mer om hur man gr nr man jobbar p provision, fr vldigt grna komma med frslag p andra bidrag ocks!

Med provisionsln skulle jag nog satsa p att spara pengar nr det r bra mnader s att du har en buffert till dliga mnader.

Problemet med socialbidrag r ju att de gr tre mnader bakt och har du d haft tre fina mnader dr du har tokslsat s fr du ingen hjlp av dem den mnaden du vl sker.

Nu i brjan nr det r svrt att komma igng s tycker jag absolut att du ska g till socialen om du "behver leva p ntter och bark". Ngra andra bidrag finns tyvrr inte fr mat/boende.

Har du lust att brja studera vid sidan av ditt arbete s kan du ju tcka upp med studiebidrag men det betyder ju ocks att du slsar p din framtid om du en dag skulle vilja plugga p riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in