Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Vad är poängen med Sonos egentligen? Kan någon sammanfatta det i max 3 meningar.
Jag får intrycket av att det är nåt töntigt överklass-wannabe-medelklass-grej som nån lismande försäljare på Elgiganten sålt in som nåt audiofil-wannabe-system. Ungefär som Bose på 90-talet. Och LP-skivor med svindyr A/D-omvandlare och rörförstärkare på 00-talet.
Vad har det för fördelar som mina Argon Audio -högtalare inte har? Är det multiroom som är den stora grejen? Varför vill man ha multiroom isåfall? Varför skulle jag vilja höra vad frugan lyssnar på i TV-soffan när jag sitter på toa och vill ha det tyst och lugnt?
Smidighet!
Jag har tidigare haft ganska dyra anläggningar men helt gått över till Sonos för några år sen. Multirum är absolut en stor grej, har ofta på musik i hela huset medan jag städar och lagar mat eller när vi har gäster hemma.
Sen låter grejerna väldigt bra. DSP:n gör ett utmärkt jobb i att få det att låta bra både på låga och medelhöga nivåer. Rejält höga volymer behövs inte längre, eftersom man istället har fler högtalare.
Kommer från en anläggning som kostade mer än vad det kostade att sätta Sonos-grejer i varje rum men längtar inte tillbaka.