Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Smidighet!
Jag har tidigare haft ganska dyra anläggningar men helt gått över till Sonos för några år sen. Multirum är absolut en stor grej, har ofta på musik i hela huset medan jag städar och lagar mat eller när vi har gäster hemma.
Sen låter grejerna väldigt bra. DSP:n gör ett utmärkt jobb i att få det att låta bra både på låga och medelhöga nivåer. Rejält höga volymer behövs inte längre, eftersom man istället har fler högtalare.
Kommer från en anläggning som kostade mer än vad det kostade att sätta Sonos-grejer i varje rum men längtar inte tillbaka.
Sju meningar där, men okej, låt gå
Kanske är jag som bor i för litet hus helt enkelt.
Förstår inte riktigt grejen ändå. När jag städar eller lagar mat så kör jag airpods om jag är själv. Är vi två som lagar mat så kör man bara stereon i rummet bredvid lagom högt.
Om jag har gäster så befinner vi oss tillsammans i samma rum 99% av tiden, eller utomhus. Och väldigt sällan med musik på. Men om man har musik på så kanske några vill kunna gå iväg till ett rum där det inte spelas musik.
Så njae, jag fattar nog fortfarande inte grejen. Förutom om man bor i ett väldigt stort hus där alla i hela familjen alltid vill lyssna på exakt samma ljud samtidigt, och har gäster som inte kan sitta stilla vid matbordet och umgås som normalt folk, utan ska dela upp sig i alla möjliga hörn av huset