Citat:
Ursprungligen postat av Donnie-Darko
Äter du vettigt, motionerar?
Jag har minskat på skräpmaten, tar en omega3 tablett varje dag, dricker mindre kaffe, läsk och alkohol än innan. Men jag kan ändå inte svara helt ärligt på om jag äter vettigt men jag tänker iaf mer på det nu än förut.
Jag motionerar inte så mycket. En promenad nån gång i veckan och jag har slutat spela fotboll. Jag kanske är för hypokondrisk, men när jag motionerar blir jag rädd ibland att hjärtat ska stanna men jag är egentligen säker på att det inte händer. Där kanske jag behöver en mental behandling.
Lite bakgrundsfakta kanske inte skadar:
Jag har alltid varit en person som tänker mycket. När jag var liten ritade jag varenda gång jag var ledig och jag hade alltid mycket stunder för mig själv (Nej, jag var inte mobbad eller utstött, jag trivdes bara bra själv även fast jag hade kompisar). De där tiderna för mig själv försöker jag värna om än idag, och ibland sätter kompisarna överdrivna krav på mig för att jag ibland bara vill vara hemma och ta det lungt. Nu för tiden brukar jag ibland rita och göra lite egen statistik över idrottsevenemang eller annat som intresserar mig.
Sommaren 2006 började jag kröka mycket. Och sedan dess har jag krökat en gång i veckan i stort sätt (Helgerna oftast). Och när jag krökat räcker det inte med 6 öl, jag måste hela tiden ha mer och det har gjort att jag blivigt svinpackad fler gånger än andra. Och lite till och från har jag krökat även vissa onsdagar eller andra vardagar.
Nu i sommar var jag på peace & love och krökade där varje dag, ibland mer och ibland mindre men det blev minst 12 öl om dagen. Samma natt som jag kom hem därifrån åkte jag och kompisarna till Amsterdam. Ja, vad vi gjorde där säger väll det mesta. Knullade, krökade och rökte hash. Vi var i Holland 3 dagar och sedan återvände vi hem. Därefter var det semestertider för mig och alla polarna. Det blev mycket kröka. Säkert minst 2 gånger i veckan.
Efter att jag krrökat 2 dagar i sträck och satt och drack malobou en tredje dag hos en tjejkompis så fick jag plötsligt den där hjärtklappningen. Då åkte jag till akuten själmant och där gjorde de blodprov och EKG. Ingenting ovanlgit hittades. Dagen därpå åkte jag till en beroende mottagning för att kolla upp mina värden och om drogerna från holland fanns kvar i kroppen. Och där gjorde de urinprov och även där hittades ingenting. Läkarna tipsade mig att fortsätta som vanligt och återkomma om det fortsatte.
Därefter kom en yrsel, samt chocker över att mitt hjärta slog konstigt. Det jag gjorde då var att uppsöka vårdcentralen och där hittade de ingenting och sa, som sagt i tråden, att det berodde på stress. Jag jobbade under den tiden som personlig assistent åt en autistisk pojke och jag förstod snabbt att det var det som fick mig stressad. Motvilligt sa jag upp mig från just det jobbet och satsade på en annan kille jag tog hand om som var handikappad. Jag slutade jobba med autistiska pojken förr förra veckan och åkte till min bror i Karlstad och var där. Där fick jag träffa hans son som nu är 1 år och jag tog lite hand om honom där också. Då kom yrseln tillbaka och smärtan i hjärtat har suttit i sig ganska redigt de senaste dagarna och det har gjort mig orolig.
Jag håller inte motion, mindre stress och bättre mat som en lösning. Men jag vill hjärna få läkaren att skicka mig vidare till en hjärt-läkare så att jag vet att det inte är något som åsmåningom kan bli livshotande.