Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-16, 22:30
  #13
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
.......Det finns dessutom ett fåtal med skyddade identiteter som inte förekommer i den tryckta matrikeln men såvitt jag kunnat kolla så är det väldigt ovanligt......
Enligt min erfarenhet är det just dessa fåtal anonyma medlemmar om de än bara utgör ett par procent som är det stora bekymret. I en fullkomligt harmlös studiecirkel, kör eller dansklubb exv. räcker det med en enda snokande socialpolis för att få kontroll över stämningen i gruppen. Den som eventuellt kan bli utmobbad på detta vis kan sedan frigöras för andra ändamål i hemliga statens intresse. Frimurare i karriären kan jag tro är ett begärligt klientel för snokartjänsten att lura till sig.
Citera
2014-12-16, 22:43
  #14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Enligt min erfarenhet är det just dessa fåtal anonyma medlemmar om de än bara utgör ett par procent som är det stora bekymret. I en fullkomligt harmlös studiecirkel, kör eller dansklubb exv. räcker det med en enda snokande socialpolis för att få kontroll över stämningen i gruppen. Den som eventuellt kan bli utmobbad på detta vis kan sedan frigöras för andra ändamål i hemliga statens intresse. Frimurare i karriären kan jag tro är ett begärligt klientel för snokartjänsten att lura till sig.

Är det så det går till alltså? Säpoagenter infiltrerar studiecirklar i schottis och knyppling, manövrerar listigt ut några icke ont anande offer som i depressionen över denna uteslutning blir tjänstvilliga agenter i storebrors tjänst!? Då tackar vi för tipset och ser till att akta oss för ondskefulla abfkurser!
Citera
2014-12-16, 23:44
  #15
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det så det går till alltså? Säpoagenter infiltrerar studiecirklar i schottis och knyppling, manövrerar listigt ut några icke ont anande offer som i depressionen över denna uteslutning blir tjänstvilliga agenter i storebrors tjänst!? Då tackar vi för tipset och ser till att akta oss för ondskefulla abfkurser!
Hur skall annars ditt larvande som stalkertroll kunna förklaras? Om en enda snokande socialpolis kunnat förvilla stämningen i mitt grannskap eller fullkomligt harmlösa umgänge hur kan det då inte vara bland betydligt intressantare frimurare?
Citera
2023-01-30, 17:55
  #16
Medlem
Tjena_67s avatar
Någon som kan ordna det senaste medlemsregistret?

https://www.tv4play.se/program/kalla...06511?offset=1
Citera
2023-01-30, 20:50
  #17
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Någon som kan ordna det senaste medlemsregistret?

https://www.tv4play.se/program/kalla...06511?offset=1
2019 var den sista matrikel som trycktes. Nu finns ett internt digitalt system istället.
Citera
2023-01-31, 01:44
  #18
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
2019 var den sista matrikel som trycktes. Nu finns ett internt digitalt system istället.
Går den att få tag i mot betalning?
Citera
2023-01-31, 10:37
  #19
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Går den att få tag i mot betalning?

Säkert om du har rätt summa till rätt skrupelfri broder. Fråga inte mig bara.
Citera
2023-01-31, 18:19
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Någon som kan ordna det senaste medlemsregistret?

https://www.tv4play.se/program/kalla...06511?offset=1
Gå till biblioteket
Citera
2023-01-31, 18:22
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Går den att få tag i mot betalning?
Förstår inte vad som skulle vara så intressant så man vill betala för den, själv kollar jag i den ibland för att se vilka bröder som varit på samma sammankomster som mig senaste tiden
Citera
2023-02-01, 22:25
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Säkert om du har rätt summa till rätt skrupelfri broder. Fråga inte mig bara.

Efter nya medlemssystemet kan man inte längre lista medlemmar som tillhör annan enhet än den man är ämbetsman för/tillhör.

Annars måste man känna till namnet på brodern för att slå upp en specifik broder.


Det borde vara max en handfull personer i hela SFMO som kan lista alla medlemmar digitalt
Citera
2023-03-20, 02:43
  #23
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emfen
Efter nya medlemssystemet kan man inte längre lista medlemmar som tillhör annan enhet än den man är ämbetsman för/tillhör.

Annars måste man känna till namnet på brodern för att slå upp en specifik broder.


Det borde vara max en handfull personer i hela SFMO som kan lista alla medlemmar digitalt

Har de medlemsregister digitalt för hela SFMO så kan du garantera att det kommer på villovägar, speciellt idag.

Organisationens existens är inte hemlig, men vilka som är medlemmar är ju det.
Citera
2023-03-20, 21:10
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Har de medlemsregister digitalt för hela SFMO så kan du garantera att det kommer på villovägar, speciellt idag.

Organisationens existens är inte hemlig, men vilka som är medlemmar är ju det.
Du har helt fel, vilka som är medlemmar är inte hemligt, det enda som är hemligt är ritualerna (vet inte hur många hundra gånger detta skall behöva upprepas), RITUALERNA ÄR HEMLIGA INGET ANNAT.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback