Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-22, 05:35
  #217
Medlem
Skulle vilja ta del av fup och dom
Citera
2023-05-22, 06:56
  #218
Medlem
Scapulas avatar
Vad har barnet för relation till sin pappa? Är han en främling för honom eller hur har deras relation sett ut fram till idag när pojken är fem år gammal? Har mördaren varit fri hela tiden eller inspärrad? Hur fan kan man leka med ett liv på det där viset som socialtjänsten gör. Riv upp beslutet, tvångsomhänderta barnet och fixa en trygg familj åt honom. Innan det är för sent...
Citera
2023-05-22, 10:33
  #219
Medlem
Nu kräver jag att ansvarig på Socialtjänsten i Karlstad (?) förklarar sig i media hur dom kom fram till att denna man ska ha ensam vårdnad om sin 5-årige son
En man som tidigare har mördat ett barn och som har dokumenterad empatistörning och som varit inlåst på rättspsyk under många år
Jag vill ha en förklaring på hur detta är för barnets bästa
Och jag vill inte höra någonting om hur socialtjänsten går på knäna, blir utbrända, finns inga familjehem, och blablabla.....jag vill bara veta hur detta beslut är det bästa för barnet
Citera
2023-05-22, 13:34
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Orkar inte läsa tråden från början. Har vi ett foto på denna karl? Namn?

Thomas Jakobsson var det senast kända namnet innan han fick hemlig identitet.

Bilden är en googling bort om du hade bemödat dig med att googla.

https://nyheter24.se/nyheter/aktuell...abinas-mordare

Släkten är från Jehovas vittnen i Jokkmokk och heter Melchersson i efternamn.
Citera
2023-05-22, 15:21
  #221
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Nu kräver jag att ansvarig på Socialtjänsten i Karlstad (?) förklarar sig i media hur dom kom fram till att denna man ska ha ensam vårdnad om sin 5-årige son
En man som tidigare har mördat ett barn och som har dokumenterad empatistörning och som varit inlåst på rättspsyk under många år
Jag vill ha en förklaring på hur detta är för barnets bästa
Och jag vill inte höra någonting om hur socialtjänsten går på knäna, blir utbrända, finns inga familjehem, och blablabla.....jag vill bara veta hur detta beslut är det bästa för barnet
Det är inte socialtjänsten i Karlstad som beslutat det, så varför skulle dom behöva förklara sig?
Citera
2023-05-22, 17:59
  #222
Medlem
Helt meningslöst med andra insatser mot ”barn som far illa” när detta sker. I andra länder hade karln fått dödsstraff, här får han vårdnaden om sitt barn han gjort i fängelset.
Citera
2023-05-22, 19:08
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Det är inte socialtjänsten i Karlstad som beslutat det, så varför skulle dom behöva förklara sig?


Som kan förklara varför dom inte agerat trots flera orosanmälningar, så att de inte har kännedom om detta är ju lögn
Citera
2023-05-23, 11:22
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Det är inte socialtjänsten i Karlstad som beslutat det, så varför skulle dom behöva förklara sig?

Vilken socialtjänst tog beslutet?
Citera
2023-05-23, 11:50
  #225
Medlem
Jag svarar på min egen fråga och det är alltså socialtjänsten i Ljusnarsberg som är ansvarig för beslutet enligt SVT:

"Anna-Karin Nysten är chef för socialtjänsten i Ljusnarsberg som bedömer om föräldern är lämplig för vårdnad. Hon skrev till domstolen att det skulle vara ”praktiskt” om mannen ensam får vårdnad över sonen.
– Vi informerar bara rätten om det de frågar om, säger hon till SVT."


Jag undrar "för vem" är det praktiskt om mannen får ensam vårdnad? För den lilla pojken? Mannen? Eller är det kanske för socialtjänsten i Ljusnarsberg?

Här är ett lysande exempel på när rätten enbart går på vad socialtjänsten rekommenderar. Man hade ingen aning om att mannen var en empatilös barnamördare och ställde alltså inte frågan i rätten - för hur skulle någon överhuvudtaget kunna tänka sig att socialtjänsten rekommenderar denna förälder för barnets bästa
Citera
2023-05-24, 07:40
  #226
Medlem
Tzatzikins avatar
Ytterligare ett exempel på den grova inkompetens som finns inom socialtjänsten. Kvinnor som är maktgalna och verklighetsfrånvända utan kunskap om hur samhället eller människor fungerar. Att socialtjänsten sätts på piedestal och antas ha expertis har förstört så mångas liv. Socialkärringarna som tyckte det var en bra idé att lämna ett oskyldigt barn till en störd mördare borde få sparken vilket de så klart inte får. Anna-Karin Nysten på socialtjänsten i Ljusnarsberg jobbar istället på och gör karriär….


Mannen - Jo, jag är gravt psykiskt störd och har suttit inlåst för detta i många år, jag hör ju röster som får mig att mörda barn och bränna ner byggnader. Fick ju barn där när jag var inlåst med en kvinna som också är lika knäpp. Barnet har jag inte intresse av att döda - i varje fall när rösterna i huvudet är tysta.

Socialtanten Anna-Karin - Vad tråkigt…låter som du har det kämpigt - men du verkar vara en jättefin pappa, roligt att du vill ha ensam vårdnad om sonen. Hej då och lycka till!
__________________
Senast redigerad av Tzatzikin 2023-05-24 kl. 08:07.
Citera
2023-05-24, 09:47
  #227
Medlem
Ingen som har kännedom om den nya identiteten?
Citera
2023-05-25, 12:07
  #228
Medlem
Det är synd om hans föräldrar, om dom ff lever. Tydligen kämpande dom länge för att han skulle få psykiatrisk vård
Nu anser han sig vara frisk och har tagit med sig sonen och flyttat från Ljusnarsberg till Karlstad. Chefen på socialtjänsten i Karlstad känner inte till mannen

Jehovas vittne - och satanist
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-och-satanist
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback