Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-13, 10:57
  #13
Medlem
Alkibiadess avatar
Anton Strömberg över 70 meter i slägga. 70.20 med 5.0kg-skläggan i P17 slägga. Fin utveckling på Strömberg, förra året kastade han drygt 56 meter med denna slägga. Senaste åren har vi haft några som kastat över 70 meter med denna slägga men det har tyvärr inte blivit något av dessa så hoppas Strömberg kan ha en positiv utveckling kommande år.

Jesper Ahlin 53.60 i diskus, en bit från SM-formen.
Citera
2023-08-13, 11:10
  #14
Medlem
Alkibiadess avatar
På 100m häck i F16-klassen så var Lisa Erkfeldt snabbast i försöket på nya perset 13.92, ingen annan var under 15 sekunder ... I finalen var det rejäl motvind så inga tider att tala om (men tre under 15 sekunder).

I K22 800 meter vann tvillingarna Nielsen på 2.03- och 2.04-tider med Lova Perman trea på en tid över 2.11. I M22 så vann Samuel Pihlström på höga 1.48. Här var Alexander Nyström fyra på höga 1.52. Både Perman och Nyström känns väl som lite bortslösade talanger.
Citera
2023-08-13, 11:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
På 100m häck i F16-klassen så var Lisa Erkfeldt snabbast i försöket på nya perset 13.92, ingen annan var under 15 sekunder ... I finalen var det rejäl motvind så inga tider att tala om (men tre under 15 sekunder).

I K22 800 meter vann tvillingarna Nielsen på 2.03- och 2.04-tider med Lova Perman trea på en tid över 2.11. I M22 så vann Samuel Pihlström på höga 1.48. Här var Alexander Nyström fyra på höga 1.52. Både Perman och Nyström känns väl som lite bortslösade talanger.
Det var väl Nyström som i P16 (eller P17) var Sverigeetta på 100, 200, 400 och 800. Sen försvann nästa säsong pga. någon skada och sen har han inte kunnat komma tillbaka fullt ut.
Citera
2023-08-13, 12:35
  #16
Medlem
welcometorealitys avatar
Intresset är stort i tråden, få orkar bry sig, säkert tomt på läktaren också.
Citera
2023-08-13, 12:53
  #17
Medlem
Fick en flashback från 1996 när jag såg Strenius i resultatlistan. Är Freja dotter till före detta svenska rekordhållaren på 100 m?
Citera
2023-08-13, 13:47
  #18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Intresset är stort i tråden, få orkar bry sig, säkert tomt på läktaren också.

Själv skriver jag om det som jag tycker är intressant och jag låter mig inte styras av det som de flesta här inne tycker är intressant.

Men inte förvånad att du hoppar in i denna tråd och skriver en trött kommentar.
Citera
2023-08-13, 14:00
  #19
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Själv skriver jag om det som jag tycker är intressant och jag låter mig inte styras av det som de flesta här inne tycker är intressant.

Men inte förvånad att du hoppar in i denna tråd och skriver en trött kommentar.

Haha, jag tänkte att det är evenprat och du ha skrivit nästan allt själv, då kan man väl skiva en blogg hemma istället, de vore annat om man kunde följa detta på play eller på TV eller någonstans, men de skadar väl inte forumet så mycket, att ha egna bloggar, fortsätt så bara, de kommer snart större evenemang än P16 och P17 juniorer som tävlar på SM.
Citera
2023-08-13, 14:00
  #20
Medlem
Alkibiadess avatar
Motvind i Helsingborg så inga bra tider i finalerna på 200 meter. Synd.
Citera
2023-08-13, 14:06
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Haha, jag tänkte att det är evenprat och du ha skrivit nästan allt själv, då kan man väl skiva en blogg hemma istället, de vore annat om man kunde följa detta på play eller på TV eller någonstans, men de skadar väl inte forumet så mycket, att ha egna bloggar, fortsätt så bara, de kommer snart större evenemang än P16 och P17 juniorer som tävlar på SM.

Perfekt för den (jag) som inte orkar följa gren för gren att istället bara surfa in här och skumma igenom om det inkommit några fina resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Motvind i Helsingborg så inga bra tider i finalerna på 200 meter. Synd.

Bra tid av Johansson givet det. Han verkar vara i fin form.
Citera
2023-08-13, 14:08
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Perfekt för den (jag) som inte orkar följa gren för gren att istället bara surfa in här och skumma igenom om det inkommit några fina resultat.



Bra tid av Johansson givet det. Han verkar vara i fin form.
Är det helt omöjligt att ändra riktning på loppen när motvinden är så stark?
Annars som sagt bra tider av Johansson och Phil. Trulsson långt sämre.
Citera
2023-08-13, 14:13
  #23
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Perfekt för den (jag) som inte orkar följa gren för gren att istället bara surfa in här och skumma igenom om det inkommit några fina resultat.

.

Välkommen till ditt första inlägg i tråden, där det händer så mycket i direktsändning som sänns överalt, jag brukar kolla på övriga sport och evenprat om de händer något, då brukar de hamna högstupp, men i denna tråd så kan man inte följa vad som sker i media, här kan man bara läsa vad någon har skrivit och hittat infot i någon hemlig sida.
Citera
2023-08-13, 14:17
  #24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Bra tid av Johansson givet det. Han verkar vara i fin form.

Ja, han var ju snabb på 100 meter också. Kanske lite synd att han inte var i denna fina form lite tidigare under sommaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback