Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 11:24
  #565
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har man inte bättre argument än att ropa "Ryssluder!" och upprepa medias narrativ så...

Det där med medias narrativ är ganska intressant, vilka medier och vilket narrativ?
Den fria världens eller Iran, Ryssland eller Nordkoreas eller de kinesiska mediernas narrativ?

Det är ju helt uppenbart att framför allt Ryssland bombarderar svenska infokanaler, som här på Flashback.
Se på den ryska journalisten "Marina Sovina", hon skrev 150 artiklar på en dag.
Lika mycket som en vanlig reporter gör på två år.

https://www.svd.se/a/pQyG7R/ryssland...era-propaganda
Citera
2024-03-12, 12:24
  #566
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nästan alla politiker i alla länder är narcissister och psykopater som bara gör saker för sin egen skull. Enda sättet att bli kvitt det en gång för alla är att avskaffa alla stater och återgå till ett anarkistiskt samhälle som mänskligheten hade i 200000 år, men precis samma personer som gnäller över politikerna hånskrattar åt en när man säger det, så då vill de väl inte ha ett rättvist samhälle.
Inte tillräckligt insatt för att förstå vad ett anarkistiskt samhälle skulle innebära, men att demokratin i Väst är på sin sluttamp är tydligt. Klart det blir/är kaos då, och människan vill alltid hitta en (enkel) förklaring, och just nu passar rysstroll bra.

Folket, den lilla människa, vi, måste sluta att vara bekväma och skylla på andra, vare sig det är fantasifoster eller verkligt. Att sitta och bråka sinsemellan löser absolut ingenting.

Målet för oss alla är detsamma, även om vi har olika åsikter om hur vi ska komma dit.
Tyvärr verkar allt fler tro att krig och hat är lösningen som ger fred och frihet.
Citera
2024-03-12, 14:00
  #567
Avstängd
Trump24s avatar
Vem avgör vad som är ett troll och inte? Bör outning av nato-troll vara tillåtet? De är likadana påverkanstroll.
Citera
2024-03-12, 15:30
  #568
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Vem avgör vad som är ett troll och inte? Bör outning av nato-troll vara tillåtet? De är likadana påverkanstroll.

Att du ens nämner det finns nato-troll gör dig till ett ryss-troll, enligt nato-trollen

Tror varje individ får bestämma själv helt enkelt, som i den verkliga världen. Man ser ju hur någon skriver för att direkt se det inte är en diskussion den är här för. Eller om den är öppen eller stängd eller sanningssökare eller bara drivare av sin egna agenda, eller vad det nu är. Det skiner lätt igenom. Lyckligtvis.
Citera
2024-03-12, 17:45
  #569
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Inte demokratier heller.

Edit: Våra politiker har dock omdefinierat begreppet demokrati och vad det innebär, för dom är det numera odemokratiskt att tycka annorlunda än dom.
Håller med om det svenska samhällets brist på demokrati. Därför är det så vikgit att slå vakt om den lilla oas av frihet vi har kvar, dvs. Flashback. Visst kan det finnas provokatörer, botar eller vad det nu kallas, men de kommer man ju snabbt åt genom att strunta i dem eller ställa några frågor som de inte klarar att svara på.

De flesta med avvikande åsikter gör bara trådarna intrsssantare enligt min mening. De jag avskyr mest är alla som gillar att kasta epitet mot andra i tråden, av typen "rasist", "fascist", "klimatförnekare", "kommuist", "vatnik", "putinkramare" etc. Det vekrar vara det enda de klarar och det förstör bara debatten!
Citera
2024-03-13, 06:17
  #570
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Håller med om det svenska samhällets brist på demokrati. Därför är det så vikgit att slå vakt om den lilla oas av frihet vi har kvar, dvs. Flashback. Visst kan det finnas provokatörer, botar eller vad det nu kallas, men de kommer man ju snabbt åt genom att strunta i dem eller ställa några frågor som de inte klarar att svara på.

De flesta med avvikande åsikter gör bara trådarna intrsssantare enligt min mening. De jag avskyr mest är alla som gillar att kasta epitet mot andra i tråden, av typen "rasist", "fascist", "klimatförnekare", "kommuist", "vatnik", "putinkramare" etc. Det vekrar vara det enda de klarar och det förstör bara debatten!
Jag undrar på riktigt om deras åsikter är grundade i någon insikt, eller om de är menlösa får. Kanske överskattar jag människans intelligens och underskattar min egen.
Citera
2024-03-13, 13:20
  #571
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Håller med om det svenska samhällets brist på demokrati.
Hur kommer det sig att ni känner er tvungna att prata om precis vad som helst annat än det faktiska och högst aktuella trådämnet...?
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Mykola, det ska bli så jävla skönt när du också skickas till fronten för att dö i nazi-ukraina så vi slipper ditt efterblivna trams. Endast efterblivna läser antiryska The moscow times. Ni har 60000 skadade och döda i er förträffande motoffensiv
För det första så tror dessa Uralmongoliska spam-schizon att de pratar med ukrainare här på svenska forum, lol; för det andra så menar de att ryska medier ska föreställa vara "antiryska" (vilket i och för sig isåfall skulle vara något helt och hållet positivt )...

För det tredje så heter det "förträffliga" och inte "förträffande" men man kan förstå att Ivan har lite problem med Google Translate ibland.
Citera
2024-03-13, 14:22
  #572
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Hur kommer det sig att ni känner er tvungna att prata om precis vad som helst annat än det faktiska och högst aktuella trådämnet...?

För det första så tror dessa Uralmongoliska spam-schizon att de pratar med ukrainare här på svenska forum, lol; för det andra så menar de att ryska medier ska föreställa vara "antiryska" (vilket i och för sig isåfall skulle vara något helt och hållet positivt )...

För det tredje så heter det "förträffliga" och inte "förträffande" men man kan förstå att Ivan har lite problem med Google Translate ibland.
Ja, klipper du manipulativt ut min första mening för att få fram din synpunkt kan det ju tyckas så. Men läser du hela inlägget så ser du att jag håller mig till ämnet och diskuterar det. Jag tror inte att idén med att outa tex. "ryska troll" är den bästa medicinen. Då är det bättre att bemöta eller ignorera dem.
Citera
2024-03-13, 15:07
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag undrar på riktigt om deras åsikter är grundade i någon insikt, eller om de är menlösa får. Kanske överskattar jag människans intelligens och underskattar min egen.

Det är nog en blandning av lite allt möjligt. Det jag har märkt är att många användare just på flashback som försöker att tysta debatt eller argument genom att anklaga någon för att vara rysstroll har en grov brist på abstrakt tänkande.

Dvs, man ser bara svart och vitt, de goda och de onda. Såg ett roligt inlägg igår, där en användare påstod att det inte kommer någon desinfromation från väst.

Så fort man ifrågasätter något som kommer från "den fria världen", så går man automatiskt "fiendens" ärenden. Man klarar helt enkelt inte av att se en situation från flera olika perspektiv.

Personligen lutar jag mot att majoriteten av de mest högljudda på Flashback när det kommer till att skrika rysstroll är äldre människor som sedan tidig ålder blivit indoktrinerade, och vägrar att ifrågasätta sin egna världsbild.

Läste ett inlägg i denna tråd tidigare om polarisering och jag håller med, människor är mycket lättare att styra när de riktar sin ilska och hat mot varandra, istället för att göra det mot de riktiga problemen.
Citera
2024-03-14, 20:11
  #574
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Våra politiker har dock omdefinierat begreppet demokrati och vad det innebär, för dom är det numera odemokratiskt att tycka annorlunda
Ja, det verkar helt klart vara tufft för er hemma i Moskvas trånga åsiktskorridor just nu?
https://eu.usatoday.com/story/news/w...on/9433112002/
Citat:
Russia increases censorship with new law: 15 years in jail for calling Ukraine invasion a 'war'
https://www.washingtonpost.com/world...s-russia-fear/
Citat:
For Russian political prisoners, Navalny’s death is reminder of peril
Citera
2024-03-14, 21:32
  #575
Medlem
johkv637s avatar
Kan vi inte bara oavsett ståndpunkt vara överens om att detta är problematiskt för Flashbacks legitimitet? Jag personligen har haft massor med åsikter om exempelvis forumdelen "aktuella brott" och det må väl hänt om någon lyssnar på det eller inte. Men när trollfabriker, och det är ganska uppenbart rysk propaganda, som har funnits under lång tid men nu är mer tydligt, jag ledsnar, och så skriver jag rysstroll, och så blir jag bannad. Säkert helt rätt av moderatorn utifrån reglerna. Spännande när yttandefriheten testas...
__________________
Senast redigerad av johkv637 2024-03-14 kl. 21:37.
Citera
2024-03-17, 08:14
  #576
Avstängd
Ryssmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Syftet med 1.06 är ju bland annat folk ska få debattera och diskutera anonymt och säkert. Men ryska kreml-troll är inte ute efter diskussion, de är inte riktiga användare.

Vilka är kremltrollen??? Har du något exempel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback