Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-21, 21:46
  #13
Medlem
guldrickas avatar
jag kör under veckorna ibland dum som man är trots jobb 07-16.. vaken föregående natt tex. man är ju helt paj i kroppen under dagen, så inget man bör göra! skäms vid blotta tanken.. men har till och med blivit haffad 05 på en torsdagsmorgon fjuttad som en älg, och blivit lite sen till jobbet.. ingen bra stategi!
Citera
2013-05-21, 22:59
  #14
Medlem
Nattskattas avatar
Det är inga större problem att fungera på tjo i "vanliga livet" låga doser+en viss tolerans sen innan brukar omgivningen aldrig ens kunna gissa att man skulle gå på tjack. Känner många arbetsnarkomaner, småbarnsföräldrar, idrottare, brats, skolungdomar till och med personer inom nykterhetsrörelsen/missbruksvården tar dagligen amfetamin för att klara av livet. Tjackisar och personer som levt nära droger eller missbrukat tidigare brukar kunna se något igenkännande beteende annars brukar bara omgivningen stå som frågetecken och glädjas över ens ökade energi,effektivitet, sättet man hanterar sociala situationer (mer pratglad, trevligare, lättsam, rolig att umgås med) osv. Minns själv från tiden då jag praktiserade inom IOGT NTO rörelsen toktjackad varenda dag, bakade, städade och gjorde jobbet åt alla andra som bara kunde slappa framför datorn och pimpla kaffe. Livade upp stället där och mitt glada humör piggade upp alla bittra gamla pundare. Lite hyckleri kanske, men vad fan!!
Citera
2013-05-22, 01:09
  #15
Medlem
pumathemans avatar
Jag har just nu inget jobb. Men kör väl på tjack mest på helger, när man fått tag, men inte jätte stora doser, normal doser är bäst
__________________
Senast redigerad av pumatheman 2013-05-22 kl. 01:14.
Citera
2024-03-15, 19:57
  #16
Medlem
Jag har nu gått på tjack varje dag i tre veckor.

Börjar dagen med en lina innan jag borstar tänderna och åker på jobbet strax innan 7.00.

Jobbar till 11, då är det lunch och jag tar en till lina.

Jobbar vidare till 16.00 och raka spåret hem och tar en till lina strax efter 16.

Vanliga vardags sysselsättningar (städa, diska, gå ut med hunden osv) till 18-19 tiden då jag drar en till lina.

Vid 20 tiden tar jag en dusch och rakar mig.

Går och lägger mig vid 21-22 tiden (Japp, sjukt nog kan jag sova på tjack. Kan somna 2min efter jag dragit en lina)

Vaknar vid 6.00 och tar en till lina och gör allt om igen.

På helgerna tar jag upp till 10 linor från fredag morgon till lördag morgon (vaken då)

Tar en till lina på eftermiddagen vid 16 tiden på lördagen.

Sover några få timmar mellan lördag och söndag och vaknar upp fortfarande påtänd. Äter mat och chillar i soffan till eftermiddagen då jag drar en till lina och duschar.

Går och lägger mig vid 21-22 på söndag och vaknar vid 6 på måndag för att göra allt om igen.

Ett glas vätskeersättning om dagen och några burkar loka päron och en proteinbar då och då under dagarna för att inte svimma.

Än så länge är det ingen som märkt något, jag själv har heller inte märkt något negativt mer än darriga händer.

Vela bara dela med mig lite 👌
Citera
2024-03-15, 22:06
  #17
Medlem
Microdoser ifall det finns behov, d.v.s. om jag är bakfull från gårdagens knarkande. Det är inte så svårt att balansera jobb/skola med amfetamin, lättare än det är om du röker mycket kannabis. För mig i alla fall. Men jag tar långa pauser också, vill inte bli beroende, det är så förbannat dyrt.

Köra bil gör jag inte ens efter en mikrodos, jag har så känsligt samvete så om jag blev stoppad skulle det synas direkt att jag inte har rent mjöl i påsen.

Edit; Vill lägga till att jag bara använder amfetamin av hög kvalitet, av låg kvalitet får jag sådan abstinens att jag börjar må illa. Det skulle inte funka med vardagen.
Citera
2024-03-23, 11:33
  #18
Medlem
Är ett mirakel att jag har kvar jobbet och kort sagt får jag inte ihop det.. Samma visa varje vecka är iväg o löser 5-10 till ''helgen'' men kan inte låta bli att pilla på sakerna.. ''ska bara testa skiten'' aa jo tjena då är racet igång och under arbetstid om jag lyckats sova så lyckas jag alltid dra i mig för lite för att ha energi hela arbetsdagen men tillräckligt för att bli märkbart påverkad men snarare lite knepig
/udda från när jag dyker upp nykter.. haft möte med chefen vid två tillfällen under hösten och har sista chansen men senast i fredags sket jag i att dra till jobbet så får se nästa vecka va det blir.. trivs inte ändå så det kvittar i dagsläget
Citera
2024-03-23, 12:23
  #19
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokamedgas
Är ett mirakel att jag har kvar jobbet och kort sagt får jag inte ihop det.. Samma visa varje vecka är iväg o löser 5-10 till ''helgen'' men kan inte låta bli att pilla på sakerna.. ''ska bara testa skiten'' aa jo tjena då är racet igång och under arbetstid om jag lyckats sova så lyckas jag alltid dra i mig för lite för att ha energi hela arbetsdagen men tillräckligt för att bli märkbart påverkad men snarare lite knepig
/udda från när jag dyker upp nykter.. haft möte med chefen vid två tillfällen under hösten och har sista chansen men senast i fredags sket jag i att dra till jobbet så får se nästa vecka va det blir.. trivs inte ändå så det kvittar i dagsläget

Det är just detta som händer med tjacket, det tar över ens hjärna mer och mer. Ändrar tankarna, för en mot allt större mörker - ofta utan att man ser det hända. Har en polare som har förstört sitt liv pga tjacket. Förlorat allt. Han har ett högavlönat statusjobb och hade allt - snygg tjej, barn, massa vänner, intressant liv, bra med pengar och inga skulder. Jag såg det hända under va 4 års tid, sakta men säkert... Tjacket smög sig in i hans medvetande och gjorde honom till en allt sämre människa. Det har gått så långt att han förlorat tjejen, vårdnaden om barnet, 99% av sina vänner, mer eller mindre förlorat jobbet (på god väg), skulder och kronofogden, blivit vräkt osv. Han är inte samma människa idag, sjukt egoistisk och hatiskt. Den han var dog på vägen någonstans. Och fy fan som han ser ut... Han var snygg men ser nu ut som ett jävla troll. Svullna fötter (av nån anledning), skakande såriga händer, risig hy och död blick. Och det sjukaste är att han fortfarande inte ser att det är tjacket som är orsaken till allt. Istället menar han att tjacket är det som faktiskt hjälper honom i den här svåra situation han nu befinner sig i.

Förlorade själv tjej och jobb pga tjack 2019. Har även två andra vänner som det gick mer eller mindre åt helvete för men som tur var tog sig ur det och idag är rena.

Sluta medan du fortfarande kan.
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2024-03-23 kl. 12:25.
Citera
2024-03-24, 00:23
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det är just detta som händer med tjacket, det tar över ens hjärna mer och mer. Ändrar tankarna, för en mot allt större mörker - ofta utan att man ser det hända. Har en polare som har förstört sitt liv pga tjacket. Förlorat allt. Han har ett högavlönat statusjobb och hade allt - snygg tjej, barn, massa vänner, intressant liv, bra med pengar och inga skulder. Jag såg det hända under va 4 års tid, sakta men säkert... Tjacket smög sig in i hans medvetande och gjorde honom till en allt sämre människa. Det har gått så långt att han förlorat tjejen, vårdnaden om barnet, 99% av sina vänner, mer eller mindre förlorat jobbet (på god väg), skulder och kronofogden, blivit vräkt osv. Han är inte samma människa idag, sjukt egoistisk och hatiskt. Den han var dog på vägen någonstans. Och fy fan som han ser ut... Han var snygg men ser nu ut som ett jävla troll. Svullna fötter (av nån anledning), skakande såriga händer, risig hy och död blick. Och det sjukaste är att han fortfarande inte ser att det är tjacket som är orsaken till allt. Istället menar han att tjacket är det som faktiskt hjälper honom i den här svåra situation han nu befinner sig i.

Förlorade själv tjej och jobb pga tjack 2019. Har även två andra vänner som det gick mer eller mindre åt helvete för men som tur var tog sig ur det och idag är rena.

Sluta medan du fortfarande kan.
Håller med, skiten friterar ens hjärna och förstör ens kropp, personlighet, utseende vid regelbunden användning o.s.v.

Pundarna intalar sig själv att tjack är ofarligt för att det skrivs ut som medicin, samtidigt som man skriver ut dom tyngsta och farligaste drogerna liksom, men detta verkar dessa inte fatta eftersom man tjackat sönder sin hjärna. Sett folk gå från riktigt snälla med moral, intelligenta med bra utseende till motsatsen på grund av det.

Skiten är fan värre än horse som redan är horribel.

Räckte med att pröva det några enstaka gånger när jag var ung för att inse vilket gift och skit det var.
Har du mild/måttlig adhd så finns mycket bättre hälsosamma naturliga alternativ i vanliga butiker. Även mot svårare adhd är det värt att pröva andra alternativ, inte läkemedel eller droger.
Citera
2024-03-24, 02:48
  #21
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Håller med, skiten friterar ens hjärna och förstör ens kropp, personlighet, utseende vid regelbunden användning o.s.v.

Pundarna intalar sig själv att tjack är ofarligt för att det skrivs ut som medicin, samtidigt som man skriver ut dom tyngsta och farligaste drogerna liksom, men detta verkar dessa inte fatta eftersom man tjackat sönder sin hjärna. Sett folk gå från riktigt snälla med moral, intelligenta med bra utseende till motsatsen på grund av det.

Skiten är fan värre än horse som redan är horribel.

Räckte med att pröva det några enstaka gånger när jag var ung för att inse vilket gift och skit det var.
Har du mild/måttlig adhd så finns mycket bättre hälsosamma naturliga alternativ i vanliga butiker. Även mot svårare adhd är det värt att pröva andra alternativ, inte läkemedel eller droger.

Japp, helt enig. Det bokstavligt talat fräter sönder hjärna och kropp - och med det allt däremellan. Helt otroligt sjukt och sorgligt att man skriver ut Attentin och liknande amfetaminpreparat till 11-åringar. Vad ska det bli av dessa, helt ärligt?

Inom pundarkretsar ses jag som priviligerad då jag har Attentin utskrivet att ta dagligen, men jag rör inte skiten längre. Jag testade faktiskt nyligen efter ett långt uppehåll men det tog ca en vecka så började jag känna hur jävla nedbruten min kropp och psyke blev, och det på medicinska doser. Kastade resten. Och ärligt... om man sköter kosten, sover normalt, tränar och rör på sig så mår man fan så mycket bättre och har mycket mer fokus än om man käkar dom där jävla pillerna.

Min polare är long gone och jag tror inte han kommer tillbaka igen. Han är en levande död, en zombie. Hans tankevärld är en helt annan än för bara ett par år sedan och det finns närmast noll förankring längre i verkligheten. Jag blockerade honom nyligen då jag gav upp på honom. Han var schysst och jävligt intelligent innan, men nu är han helt jävla hjärndöd. En trasig och vidrig människa, även om det tar emot att säga det. För så är det.

Och sen vad för skit han drar i sig vill jag inte ens veta. Gatutjack, vad är det idag med alla jävla RC:s som florerar? Fy fan, rör det ALDRIG igen - varken medicinskt eller inte medicinskt.
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2024-03-24 kl. 02:50.
Citera
2024-03-24, 04:18
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det är just detta som händer med tjacket, det tar över ens hjärna mer och mer. Ändrar tankarna, för en mot allt större mörker - ofta utan att man ser det hända. Har en polare som har förstört sitt liv pga tjacket. Förlorat allt. Han har ett högavlönat statusjobb och hade allt - snygg tjej, barn, massa vänner, intressant liv, bra med pengar och inga skulder. Jag såg det hända under va 4 års tid, sakta men säkert... Tjacket smög sig in i hans medvetande och gjorde honom till en allt sämre människa. Det har gått så långt att han förlorat tjejen, vårdnaden om barnet, 99% av sina vänner, mer eller mindre förlorat jobbet (på god väg), skulder och kronofogden, blivit vräkt osv. Han är inte samma människa idag, sjukt egoistisk och hatiskt. Den han var dog på vägen någonstans. Och fy fan som han ser ut... Han var snygg men ser nu ut som ett jävla troll. Svullna fötter (av nån anledning), skakande såriga händer, risig hy och död blick. Och det sjukaste är att han fortfarande inte ser att det är tjacket som är orsaken till allt. Istället menar han att tjacket är det som faktiskt hjälper honom i den här svåra situation han nu befinner sig i.

Förlorade själv tjej och jobb pga tjack 2019. Har även två andra vänner som det gick mer eller mindre åt helvete för men som tur var tog sig ur det och idag är rena.

Sluta medan du fortfarande kan.

Hehe starka reaktioner men sanning i dt du skriver.. Hade en längre nykter period och ordnade upp ett vanligt 9-4 jobb, bostad osv vilket jag har än idag men svårt att förhålla mig till det här svenssonlivet efter 13 år av IV missbruk och levt rövare och återfallet skedde ju någonstans på vägen då jag inte trivs med jobbet och vardagen och får göra någon ändring på nått håll, hitta lösningen istället för att slå i sig lösningen. Men lite grumligt ''sluta medans du kan'' va fan innebär de? tala om vad lösningen är om de går att bryta så lätt hehe.. men kan säga som så att lösningen är inte tjack håller med men de är skillnad på pundare o pundare och gissar på att vi lirat i olika ligor hehe
Citera
2024-03-30, 09:14
  #23
Medlem
torrans avatar
Tjena,

Nu tar jag inte tjack dagligen, men har på sistone börjat ta de kanske en gång i veckan ibland två. Upplever att man fungerar 10x bättre på tjack i vardagslivet än vad man gör med kokain som var mitt gamla gift. Tjack gör dig motiverad, glad och pigg utan allt för mycket jidder medans kokain är en emotionell berg- o dalbana. Det har såklart sina biverkningar. Men det finns en hel del positiva aspekter också.

Men för någon som mig med ADHD så är tjacket guld, känner mig normal. Har försökt snacka med vården om att typ få attentin eller något i den stilen på recept. Men det är stadiga NEJ varje gång. Skulle tro att det är pga ett rätt skönt brottsregister, dopning och gud vet ja som de ser.

Mvh
Torran
Citera
2024-03-30, 10:23
  #24
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Tjena,

Nu tar jag inte tjack dagligen, men har på sistone börjat ta de kanske en gång i veckan ibland två. Upplever att man fungerar 10x bättre på tjack i vardagslivet än vad man gör med kokain som var mitt gamla gift. Tjack gör dig motiverad, glad och pigg utan allt för mycket jidder medans kokain är en emotionell berg- o dalbana. Det har såklart sina biverkningar. Men det finns en hel del positiva aspekter också.

Men för någon som mig med ADHD så är tjacket guld, känner mig normal. Har försökt snacka med vården om att typ få attentin eller något i den stilen på recept. Men det är stadiga NEJ varje gång. Skulle tro att det är pga ett rätt skönt brottsregister, dopning och gud vet ja som de ser.

Mvh
Torran

Har du en diagnos så ska du definitivt på medicin så länge du lämnar negativa prover. Aldrig hört någon som får blankt nej?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback