Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 17:25
  #13
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Du verkar ju väldigt intresserad av unga pojkar på både sexuella och kanske även kärleksfullt sätt..

Att du är runt 30 och har en relation med ett barn ( upp till 18 är barn) även om det är okej lagligt sett så är det väldigt få 30 åriga män som vill ha en relation med ett barn man är liksom på två rätt olika plan i livet och har inte så mycket gemensamt med ett barn. Vad gör ni när ni ses? träffar ni gemensamma vänner?

Att du inte har några känslor för att adoptera en flicka säger en hel del.. Det är inte ett barn du vill ha för att vara en förälder du vill ha någon utsatt person att "ta hand om" någon som stämmer in på dina sexuella preferenser.

Jag tror inte att du själv förstått dina egna baktankar och du menar säkert väl på ett sätt men du är uppenbart inte mogen för att bli en förälder och jag skulle rekommendera dig att söka hjälp för din dragning mot barn. Du borde absolut inte jobba med barn så som du framställer dig.

Med rätt hjälp och guidning kan du säkert få ett bra normalt liv och kanske en egen familj nån dag.

Tycker inte min pv är ett barn, han är en tonåring. Det är bara en juridisk paragraf, ingen är ju barn när man är 16+, så är ju barndomen slut sedan länge. Tonåring, yngling eller ungdom passar bättre.
Jag och min pv, och även min pojkväns kompisar som är i 15-18 årsåldern, har väldigt mycket gemensamt. Vi game:ar och har det kul, ser mig inte som nämnvärt mer mogen än min pojkvän egentligen, vi har äldigt likartad mentalitet.

För övrigt så är det bara oförskämt av dig med massa insinuerande och orättvisa fördomar. Jag tycker jag passar väldigt bra att jobba med barnskötsel, jag trivs bland barn, jag är kärleksfull och typ snällaste människan på jorden, och känner därför att jag skulle vilja ha ett eget barn med då jag har så mycket kärlek och omtanke för dem inom mig att dela med av
Citera
2024-04-25, 17:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Tycker inte min pv är ett barn, han är en tonåring. Det är bara en juridisk paragraf, ingen är ju barn när man är 16+, så är ju barndomen slut sedan länge. Tonåring, yngling eller ungdom passar bättre.
Jag och min pv, och även min pojkväns kompisar som är i 15-18 årsåldern, har väldigt mycket gemensamt. Vi game:ar och har det kul, ser mig inte som nämnvärt mer mogen än min pojkvän egentligen, vi har äldigt likartad mentalitet.

För övrigt så är det bara oförskämt av dig med massa insinuerande och orättvisa fördomar. Jag tycker jag passar väldigt bra att jobba med barnskötsel, jag trivs bland barn, jag är kärleksfull och typ snällaste människan på jorden, och känner därför att jag skulle vilja ha ett eget barn med då jag har så mycket kärlek och omtanke för dem inom mig att dela med av


Du låter som ett barn själv så förstår att du finner mycket gemenskap med andra barn. Men som 30 åring borde du mognat och vuxit upp fått andra intressen än att spela tv-spel och knulla minderåriga. Du vill ju inte ha ett barn du vill ha en ung utsatt pojke. Det är inte samma sak som längtan efter att bli förälder.

Har du några vänner/umgänge med andra människor i din egen ålder? Eller åtminstone andra vuxna?

Hur ser din livssituation ut i övrigt? Fast jobb och bra lön? hur är ditt boende? Kan du försörja en familj ensam? Vem ska ta hand om barnet när du jobbar? Din pojkvän som har fullt upp med skola kan du inte lägga något som helst ansvar på att ta hand om barnet.
Citera
2024-04-25, 17:33
  #15
Medlem
Rektangels avatar
Eftersom utgångspunkten är barnets bästa lär du inte få adoptera annat inom din egna nära släkt om nåt barn blir utan förälder i nått trauma. Det är ingen rättighet att bli förälder. Du kan visserligen trots detta alstra egna barn med då gäller samma regler för dig som oss andra.

Har man sexuella avvikelser som huvudsakliga utgångspunkt i sitt leverne har naturen redan från början utsorterat dig. Hur ska du kunna bli vårdnadshavare annat än genom nåt trauma i din nära släkt? Då kan du ha en möjlighet att bli vårdnadshavare med utgångspunkt från barnets bästa eftersom ni redan då har en relation.

Du har genom ditt leverne aktivt valt bort möjligheten att bli förälder/vårdnadshavare.

Att adoptera inom i Sverige är ovanligt förutom när det gäller utanför nära släkten efter nåt trauma.
Utgångspunkten är alltid barnets bästa och med stigande ålder har barnet vetorätt. (12 år)

Att adoptera från tredje världen ses idag som ett uttryck för "kolonialt förtryck" idag av västerländska länder och få länder utanför ser nu positivt till internationella adoptioner, såvida de inte får rejält betalt.

Fokus är då mer på den som kan betala och dennes behov än på barnets...som snarare då är ett objekt likt ett husdjur än ses som en människa som ska bli vuxen med en egen framtid. Vad kan du bidra med då?

Gör om...gör rätt.
__________________
Senast redigerad av Rektangel 2024-04-25 kl. 17:47.
Citera
2024-04-25, 17:46
  #16
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Du låter som ett barn själv så förstår att du finner mycket gemenskap med andra barn. Men som 30 åring borde du mognat och vuxit upp fått andra intressen än att spela tv-spel och knulla minderåriga. Du vill ju inte ha ett barn du vill ha en ung utsatt pojke. Det är inte samma sak som längtan efter att bli förälder.

Har du några vänner/umgänge med andra människor i din egen ålder? Eller åtminstone andra vuxna?

Hur ser din livssituation ut i övrigt? Fast jobb och bra lön? hur är ditt boende? Kan du försörja en familj ensam? Vem ska ta hand om barnet när du jobbar? Din pojkvän som har fullt upp med skola kan du inte lägga något som helst ansvar på att ta hand om barnet.

Nä, varför ska man "växa upp", är det ett måste att bli dammig o tråkig när man passerat 25?
Nej, jag umgås bara med min pojkväns kompiskrets då jag blivit en naturlig del av den och känner mig bekvämast bland dem. Och de är roliga, de i min egen ålder har ju nästan alltid blivit tråkiga personlighetsmässigt... Kan knappt ens umgås med mina kollegor på förskolan, fattar inte hur man hellre kan vilja stå och kallprata med dessa tanter när man kan prata med o busa med barnen o ha skoj på jobbet ist..
Citera
2024-04-25, 17:52
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Nä, varför ska man "växa upp", är det ett måste att bli dammig o tråkig när man passerat 25?
Nej, jag umgås bara med min pojkväns kompiskrets då jag blivit en naturlig del av den och känner mig bekvämast bland dem. Och de är roliga, de i min egen ålder har ju nästan alltid blivit tråkiga personlighetsmässigt... Kan knappt ens umgås med mina kollegor på förskolan, fattar inte hur man hellre kan vilja stå och kallprata med dessa tanter när man kan prata med o busa med barnen o ha skoj på jobbet ist..

Tror du verkligen dessa barn kompis kretsen ser dig som en naturlig del? Köper du ut alkohol och cigg till ungarna? Låter du dessa barn hänga hemma hos dig som en frizon från riktiga vuxna eller föräldrar? Det är väldigt märkligt om dessa barn umgås med dig bara för att det känns naturligt.

Att folk i din ålder vuxit upp och börjat ta ansvar och bygga upp sina liv ses säkert som tråkigt för dig men om några år så har även barnen du "hänger" med idag vuxit upp. Är din tanke att varje år hitta nya omogna vilsna tonåringar att umgås med?
Citera
2024-04-25, 18:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Jag har fått en väldigt stor barnlängtan sedan jag började arbeta med barn på förskola och fritids, dom är så roliga och skojiga att vara runt. Bäbistiden skulle jag dock vilja hoppa över, men drömmen är att få adoptera en ensam pojke på typ 5-8 år som behöver ett tryggt hem med mycket kärlek o tolerans.
På en sådan "ansökan" skulle jag ju alltså vara registrerad singel/ensamstående man då min pojkvän är under 18 och fortfarande bor hemma hos sin mamma, så han hälsar ju bara på hemma hos mig och är väl i övrigt för ung för en "pappa-roll", han skulle nog isf mer kanske vara som en kompis eller brorsa-roll åt den lille.

Hur tror ni det kan gå med ett dylikt upplägg här i Sverige? Vet ju att homosexuella par kan föda upp barn tillsammans med kvinnor de känner, men jag tror det skulle mig bättre att adoptera en gosse som är några år.

Du kommer inte få adoptera eftersom du har pedofila tendenser och ett sexuellt avvikande beteende. Alternativt är du ett troll.
Citera
2024-04-25, 19:11
  #19
Medlem
Du har skrivit att du inte ser dig själv som nämnbart mer mogen än din pojkvän som är 16 år och med väldigt likartad mentalitet. Hur ska du då kunna uppfostra ett barn, och vara en fadersfigur? Tror inte att du är tillräckligt mogen för detta om du har samma beteende som en tonåring. En fullständig katastrof.

Du har skrivit att du är osams med 16-åringens mamma, undrar hur hon mår? Hon måste vara helt förtvivlad, och känna att detta är barnarov.
__________________
Senast redigerad av Newton555 2024-04-25 kl. 19:19.
Citera
2024-04-25, 19:21
  #20
Medlem
Känns nästan värt att lägga fritid på att motverka att ensamstående män ska få adoptera barn.
Citera
2024-04-25, 20:13
  #21
Medlem
HomoHitlers avatar
Alltså... När du startar en tråd som denna: (FB) Lär upp gossebarn (pojkar) att kela och vara mysiga mot varandra

Då har jag djävligt svårt att inte se dig som pedofil....

Aldrig i helvete att du ska ha barn.....
Citera
2024-04-25, 20:19
  #22
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag är själv adopterad från utlandet. Kärnfamilj. Nu har det säkert förändrats en hel del på 34 år. Mina föräldrar fick gå igenom en lång utredning. Sen tror jag även deras närstående talades med.. Det kollades upp alkoholmissbruk och knarkande bland annat. Ekonomi, utbildning och jobb.

Om du har rätt intentioner och tänker ge barnet en bra uppväxt är det fint att adoptera ett äldre barn. Äldre barn har svårare att hitta familjer.

Jag kan tänka mig att det blir ett hinder att du har en minderårig pojkvän. Röd flagga.
__________________
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-04-25 kl. 20:31.
Citera
2024-04-25, 20:58
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Jag har fått en väldigt stor barnlängtan sedan jag började arbeta med barn på förskola och fritids, dom är så roliga och skojiga att vara runt. Bäbistiden skulle jag dock vilja hoppa över, men drömmen är att få adoptera en ensam pojke på typ 5-8 år som behöver ett tryggt hem med mycket kärlek o tolerans.
På en sådan "ansökan" skulle jag ju alltså vara registrerad singel/ensamstående man då min pojkvän är under 18 och fortfarande bor hemma hos sin mamma, så han hälsar ju bara på hemma hos mig och är väl i övrigt för ung för en "pappa-roll", han skulle nog isf mer kanske vara som en kompis eller brorsa-roll åt den lille.

Hur tror ni det kan gå med ett dylikt upplägg här i Sverige? Vet ju att homosexuella par kan föda upp barn tillsammans med kvinnor de känner, men jag tror det skulle mig bättre att adoptera en gosse som är några år.

För det första måste du tänka om om adoptioner. Det är ren människohandel av barn och både barnen och deras föräldrar BEHÖVER och vill vara tillsammans. Det är ett oläkligt trauma att adopteras, speciellt transnationellt. Det du kan göra är att vara familjehem, dock är ensamstående föräldrar riskfaktorer för barnen så se till att isåfall dina föräldrar tex vill vara närvarande. Var ett riktigt bra familjehem istället, kanske till flera.
Citera
2024-04-25, 21:28
  #24
Avstängd
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Jag har fått en väldigt stor barnlängtan sedan jag började arbeta med barn på förskola och fritids, dom är så roliga och skojiga att vara runt. Bäbistiden skulle jag dock vilja hoppa över, men drömmen är att få adoptera en ensam pojke på typ 5-8 år som behöver ett tryggt hem med mycket kärlek o tolerans.
På en sådan "ansökan" skulle jag ju alltså vara registrerad singel/ensamstående man då min pojkvän är under 18 och fortfarande bor hemma hos sin mamma, så han hälsar ju bara på hemma hos mig och är väl i övrigt för ung för en "pappa-roll", han skulle nog isf mer kanske vara som en kompis eller brorsa-roll åt den lille.

Hur tror ni det kan gå med ett dylikt upplägg här i Sverige? Vet ju att homosexuella par kan föda upp barn tillsammans med kvinnor de känner, men jag tror det skulle mig bättre att adoptera en gosse som är några år.

Vad tror du att socialnämndens utredare tycker om det faktum att du är 30+ och har ett förhållande med ett barn och vill adoptera ett barn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback