Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 21:31
  #25
Medlem
Fundera på fosterbarn
Med en stabil partner
Eller hitta en kvinna som vill ha barn men utan man
Som vill dela
Citera
2024-04-25, 21:31
  #26
Avstängd
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Trollar du inte bara jättedåligt så är du både dum i huvudet och för ung för att adoptera.

Och nej, homosexuella par kan inte "föda upp barn".

Du menar att homosexuella är för fattiga eller är du bara illiterat?
TS skrev, i sin svamlande trådstart, "Vet ju att homosexuella par kan föda upp barn tillsammans med kvinnor de känner, men jag tror det skulle mig bättre att adoptera en gosse som är några år"

Att homosexuella kan skaffa barn och skaffar barn är något du för förlika dig med.
Citera
2024-04-25, 21:37
  #27
Medlem
Du har gjort ditt val, du är bög. Mysa med pojkar och din pojkvän är 16. Stanna där, även om du förnekar det nu så kommer du förgripa dig på adoptiv pojken. Du är en ulv i fårakläder. Jobba inte med barn, bli snickare eller damfrisör eller något. Förstör inte oskyldigas liv.
Citera
2024-04-25, 22:50
  #28
Medlem
Homosexuella bör inte få adoptera barn. Risken för pedofili är för överhängande. Ni behöver hjälp.
Citera
2024-04-26, 01:40
  #29
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
30-årsåldern.
Jag känner inget för flickor, vill det ska vara en pojke, gärna en ensam som man kan både tycka lite synd om o muntra upp med typ fiske, camping, fotboll och sånt som kanske inte flickor är så intresserade av.



Han är ju över 16 så skulle inte klassa honom som barn. Nä, jag är osams med hans morsa, så hon skulle nog inte vilja att jag adopterar min pv haha



Nä, har ingen pedofil läggning alls/sexuell dragning, men kan känna en känslomässig "dragning", tycker om att umgås med pojkar, leka med dem, mysa osv. Det får mig att må bra att umgås o mysa med pojkarna på jobbet också, men skulle aldrig göra något som är fel med en pojk, tycker sånt är hemskt att ens höra talas om.



Ja, konstigt då Sverige ska slå sig för bröstet som så tolerant..

Du är i 30-års åldern dvs typ 39 och har en PV som fyllt 16 men ännu inte 18, Creppy!!!!
Men vist ni gör vad ni vill, men blir ett jäkla konstigt upplägg med en pladtpappa som är fyra år äldre än barnet...

Men att adoptera som singelbög aär svårt så vill du ha en unge skaffa en åå lån som typ ett familjeplacerat barn..
Citera
2024-04-26, 05:01
  #30
Medlem
MrMarios avatar
lol, svårt
Citera
2024-04-26, 06:37
  #31
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Jag har fått en väldigt stor barnlängtan sedan jag började arbeta med barn på förskola och fritids, dom är så roliga och skojiga att vara runt. Bäbistiden skulle jag dock vilja hoppa över, men drömmen är att få adoptera en ensam pojke på typ 5-8 år som behöver ett tryggt hem med mycket kärlek o tolerans.
På en sådan "ansökan" skulle jag ju alltså vara registrerad singel/ensamstående man då min pojkvän är under 18 och fortfarande bor hemma hos sin mamma, så han hälsar ju bara på hemma hos mig och är väl i övrigt för ung för en "pappa-roll", han skulle nog isf mer kanske vara som en kompis eller brorsa-roll åt den lille.

Hur tror ni det kan gå med ett dylikt upplägg här i Sverige? Vet ju att homosexuella par kan föda upp barn tillsammans med kvinnor de känner, men jag tror det skulle mig bättre att adoptera en gosse som är några år.

Du måste trolla? Om inte så glöm det. Ett barn behöver en vuxen och mogen mamma och en pappa
Citera
2024-04-26, 06:48
  #32
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Tycker inte min pv är ett barn, han är en tonåring. Det är bara en juridisk paragraf, ingen är ju barn när man är 16+, så är ju barndomen slut sedan länge. Tonåring, yngling eller ungdom passar bättre.
Jag och min pv, och även min pojkväns kompisar som är i 15-18 årsåldern, har väldigt mycket gemensamt. Vi game:ar och har det kul, ser mig inte som nämnvärt mer mogen än min pojkvän egentligen, vi har äldigt likartad mentalitet.

För övrigt så är det bara oförskämt av dig med massa insinuerande och orättvisa fördomar. Jag tycker jag passar väldigt bra att jobba med barnskötsel, jag trivs bland barn, jag är kärleksfull och typ snällaste människan på jorden, och känner därför att jag skulle vilja ha ett eget barn med då jag har så mycket kärlek och omtanke för dem inom mig att dela med av

Om du själv bedömmer att du har en mognad som en 16 åring, då tycker jag att du ska fundera ytterligare en gång till över att bli vårdnadshavere. Barn som har barn är ju sällan ett vinnande koncept.
Citera
2024-04-26, 06:49
  #33
Medlem
Galejans avatar
Intressant och talande att den ende i tråden som inte ser igenom TS uppenbara peddotrollande är Triptyken, som i andra trådar beskrivit sig själv som en homosexuell man i medelåldern. Triptyken reagerar inte alls över att TS vill adoptera ett gossebarn att gosa och mysa med tillsammans med sin underårige pojkvän. Tvärtom klagar Triptyken över att adoption ofta hanteras av religiösa frivilligorganisationer och att det därför är svårt för Farbror Bosse att komma över barn på laglig väg. Därför föreslår Triptyken att reglerna kringgås genom att ett barn skaffas antingen med en kvinnlig kompis eller helt enkelt köps av en fattig kvinna utomlands.

Det är talande, tycker jag.
Citera
2024-04-26, 07:29
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killar-kan
Det är inte så att det finns en liten dragning åt småpojkar? Det är ju en officiell hemlighet vad många homosexuella män känner inför småpojkar.
Läs övriga trådstarter från denna person. Han blir sexuellt attraherad av pojkar från 8 år upp till 18 år. Tydligen jobbar han på en förskola där han vill att barnen ska ha pettingrum. Antingen är ts ett otroligt skickligt troll eller otroligt sjuk och pervers förskolepersonal. För en gångs skull hoppas jag på ett troll.
Vore katastrof om ts eller en liknande person fick adoptera. Dock är det intressant att ts stärker teorin att hbtqi personer är perversa barnvåldtäktsmän
Citera
2024-04-26, 07:43
  #35
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Du menar att homosexuella är för fattiga eller är du bara illiterat?
TS skrev, i sin svamlande trådstart, "Vet ju att homosexuella par kan föda upp barn tillsammans med kvinnor de känner, men jag tror det skulle mig bättre att adoptera en gosse som är några år"

Att homosexuella kan skaffa barn och skaffar barn är något du för förlika dig med.

Är det någon som har svårt med språket är det ju du som tror jag är homofob när jag uppenbart invänder mot språket. Alltså inte vad som sägs, utan hur det sägs.
Citera
2024-04-26, 09:29
  #36
Medlem
Om du nu inte trollar så undrar jag: har ingen gjort en orosanmälan på pojkvännen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback