Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-26, 09:49
  #37
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du har skrivit att du inte ser dig själv som nämnbart mer mogen än din pojkvän som är 16 år och med väldigt likartad mentalitet. Hur ska du då kunna uppfostra ett barn, och vara en fadersfigur? Tror inte att du är tillräckligt mogen för detta om du har samma beteende som en tonåring. En fullständig katastrof.

Du har skrivit att du är osams med 16-åringens mamma, undrar hur hon mår? Hon måste vara helt förtvivlad, och känna att detta är barnarov.

Hon är knäpp, hon är ju kontrollerande mot sin son som bara vill leva sitt liv. Min pv behöver ju inte vara som en fadersfigur, tänker mer att han kan vara som en kompis som kommer o hälsar på o hänger emellanåt.

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Vad tror du att socialnämndens utredare tycker om det faktum att du är 30+ och har ett förhållande med ett barn och vill adoptera ett barn?

Förstår inte varför det ska spela roll vilka kärleksrelationer jag har, vi vill väl ha ett tolerant samhälle där man får älska vem man vill?

Citat:
Ursprungligen postat av GroggNazisten
Du har gjort ditt val, du är bög. Mysa med pojkar och din pojkvän är 16. Stanna där, även om du förnekar det nu så kommer du förgripa dig på adoptiv pojken. Du är en ulv i fårakläder. Jobba inte med barn, bli snickare eller damfrisör eller något. Förstör inte oskyldigas liv.

Du bara larvar dig. Och varför får man inte mysa med pojkar? märker ofta att det är just pojkar som mår bäst av mys, speciellt de som har orersonligt hårda föräldrar, så de inte får nog med mys o omsorg hemma..
Citera
2024-04-26, 11:46
  #38
Medlem
GregerMedeltids avatar
Pedofilbögar som du borde lynchas på öppen gata.
Citera
2024-04-26, 11:47
  #39
Medlem
Du ska nog inte skaffa barn
Citera
2024-04-26, 15:55
  #40
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Förstår inte varför det ska spela roll vilka kärleksrelationer jag har, vi vill väl ha ett tolerant samhälle där man får älska vem man vill?

Socialnämndens utredare ska se till ett eventuellt framtida barns bästa.
Du skrev i din TS att din pojkvän var för ung för att bo med dig.
Om ni planerar att bo ihop i en framtid så är självklart er relation av intresse, samt vem han är som peron såklart.
Citera
2024-04-26, 20:02
  #41
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Socialnämndens utredare ska se till ett eventuellt framtida barns bästa.
Du skrev i din TS att din pojkvän var för ung för att bo med dig.
Om ni planerar att bo ihop i en framtid så är självklart er relation av intresse, samt vem han är som peron såklart.

Kan inte bo ihop med min pv just nu för hans mamma trilskas och han får oftast inte ens sova över en hel långhelg/lov. Kontrollbehov de lux har hon och känns som hon motarbetar min kärleksrelation med honom trots att hon känner mig ganska väl o vet hur snäll o stöttande jag är för honom..
Citera
2024-04-26, 20:09
  #42
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Kan inte bo ihop med min pv just nu för hans mamma trilskas och han får oftast inte ens sova över en hel långhelg/lov. Kontrollbehov de lux har hon och känns som hon motarbetar min kärleksrelation med honom trots att hon känner mig ganska väl o vet hur snäll o stöttande jag är för honom..

Dina kärleksproblem är irrelevanta.

Du skriver om att adoptera barn...

Då tar vi om de senaste inlägget.

Socialnämndens utredare ska se till ett eventuellt framtida barns bästa.
Du skrev i din TS att din pojkvän var för ung för att bo med dig.
Om ni planerar att bo ihop i en framtid så är självklart er relation av intresse, samt vem han är som person såklart.

Så på vilket sätt skulle ditt förhållande med din pv vara ointressant i sammanhanget?
Citera
2024-04-26, 21:40
  #43
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Tror du verkligen dessa barn kompis kretsen ser dig som en naturlig del? Köper du ut alkohol och cigg till ungarna? Låter du dessa barn hänga hemma hos dig som en frizon från riktiga vuxna eller föräldrar? Det är väldigt märkligt om dessa barn umgås med dig bara för att det känns naturligt.

Att folk i din ålder vuxit upp och börjat ta ansvar och bygga upp sina liv ses säkert som tråkigt för dig men om några år så har även barnen du "hänger" med idag vuxit upp. Är din tanke att varje år hitta nya omogna vilsna tonåringar att umgås med?

Ja, dom hänger hemma hos mig ibland och nej, jag köper inte ut något åt dem...
Vi har haft gaming-kvällar och några hemmafester där de haft egen sprit. Jag råkar veta/känna att flera av min pojkväns kompisar blivit riktiga vänner med mig och jag känner att jag är del av en gemenskap bland folk med likvärdig mentalitet, vilket jag aldrig känt bland andra fullvuxna som ibland känns som de lever på en annan extremt tråkig planet.
Jag och min pv har haft en gemensam kärleksrelation också tillsammans med en av hans bästa vänner, men där tog jag mitt stora ansvar som ni tjatar om hela tiden och kom överens med min pv att vi inte skulle ses mer för sex på tre ihop, men att min pv fick fortsätta ligga med sin vän om han ville, jag vet inte om han gör det idag då jag är rädd att verka snokande eller svartsjuk. Har inte bestämt mig än, men funderar på om det kanske inte var bättre ändå som det var innan när vi låg alla tre tillsammans, för då var det aldrig svartsjukekänslor, bara mysiga keliga hemmakvällar på tre.
__________________
Senast redigerad av GretelThronberg 2024-04-26 kl. 21:43.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback