Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-05, 11:35
  #2365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Jag råkar dessutom känna till ordföranden, han skulle högaktningsfullt skita i vad någon från regeringen skulle säga åt honom.

Det låter bra.
Citera
2024-05-05, 17:09
  #2366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Därav jag skrev skulle kunna. Rent hypotetiskt skulle de kunna. Men rimligtvis bör de ta avstånd från detta.
Vad händer om jag dör innan målet är färdigt? Allt kan ju vara möjligt. Om eliten beställer mord på mig och lyckas med det vad händer då jag är ju trots inte odödlig?
__________________
Senast redigerad av GDPRWarrior 2024-05-05 kl. 17:13.
Citera
2024-05-05, 17:18
  #2367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Vad händer om jag dör innan målet är färdigt? Allt kan ju vara möjligt. Om eliten beställer mord på mig och lyckas med det vad händer då jag är ju trots inte odödlig?

Ditt dödsbo träder in i tvisten.
Citera
2024-05-05, 17:24
  #2368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Ditt dödsbo träder in i tvisten.
OK. Men jag kan väl få skyddad identitet har väl ett bra case för det. Ska testa söka det. Jag vill helst inte blanda in andra i detta förutom mig själv.
Citera
2024-05-05, 18:39
  #2369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
OK. Men jag kan väl få skyddad identitet har väl ett bra case för det. Ska testa söka det. Jag vill helst inte blanda in andra i detta förutom mig själv.

Vad skulle grunden för det vara menar du?
Citera
2024-05-05, 18:51
  #2370
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Vad händer om jag dör innan målet är färdigt? Allt kan ju vara möjligt. Om eliten beställer mord på mig och lyckas med det vad händer då jag är ju trots inte odödlig?

Bra fråga, är nog många med makt som hade velat radera dig.
Bästa är nog att dra utomlands och ligga lågt tills tvisten är avgjord, skyddad identitet hjälper nog föga då eliten antagligen kan få tag på din adress utan större problem även om den är skyddad.

Vet folk här din riktiga identitet? Då vet vi iaf att om du bara försvinner eller begår självmord så är det eliten som gjort det.
Citera
2024-05-05, 19:24
  #2371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Vad skulle grunden för det vara menar du?
Det är tydligt, eller hur? Många av dessa giriga företag är på väg att gå under, och jag kan mycket väl vara den sista spiken i kistan för sidor som mrkoll, Lexbase och liknande. För eliten är det nog önskvärt att jag raderas från tiden det är jag helt övertygad om
Citera
2024-05-05, 19:25
  #2372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det är tydligt, eller hur? Många av dessa giriga företag är på väg att gå under, och jag kan mycket väl vara den sista spiken i kistan för sidor som mrkoll, Lexbase och liknande. För eliten är det nog önskvärt att jag raderas från tiden det är jag helt övertygad om

Det får du ingen skyddad identitet för, inte ens en sekretessmarkering. Det ska vara fråga om ett konkret hot och du måste dessutom flytta.
Citera
2024-05-05, 19:26
  #2373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Bra fråga, är nog många med makt som hade velat radera dig.
Bästa är nog att dra utomlands och ligga lågt tills tvisten är avgjord, skyddad identitet hjälper nog föga då eliten antagligen kan få tag på din adress utan större problem även om den är skyddad.

Vet folk här din riktiga identitet? Då vet vi iaf att om du bara försvinner eller begår självmord så är det eliten som gjort det.
Ja hahaha Men jag åker ingenstans
Citera
2024-05-05, 19:32
  #2374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Det får du ingen skyddad identitet för, inte ens en sekretessmarkering. Det ska vara fråga om ett konkret hot och du måste dessutom flytta.
Då möter jag stormen med en 'bring it on'-attityd Jag ser detta som ett sätt att ge tillbaka till samhället, och jag är övertygad om att jag har gjort en betydande insats.
Citera
2024-05-05, 19:34
  #2375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Då möter jag stormen med en 'bring it on'-attityd Jag ser detta som ett sätt att ge tillbaka till samhället, och jag är övertygad om att jag har gjort en betydande insats.

Du kommer inte drabbas av något. Det är dessutom till föga hjälp att hota eller utsätta dig för något, bollen är redan i rullning.
Citera
2024-05-05, 20:55
  #2376
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Haha, Kalle, låt mig klargöra några saker för dig

1. Det är faktiskt sant att det inte finns några krav på utbildning eller erfarenhet för att kalla sig jurist och erbjuda juridisk rådgivning i Sverige. Det är öppet för alla att starta en juridisk byrå och ge råd. Just nu driver jag till och med två rättsfall, och det kan mycket väl bli fem snart.

2. Personligen driver jag två företag och är inte anställd någonstans. Det gör mig till en företagare, inte en anställd. Det är bara logiskt tänkande, inget komplicerat. Det är bara att googla och ta reda på fakta innan man sprider nonsens.

3. Dessutom är jag faktiskt utbildad IT-tekniker. Om du vill ha bevis kan jag skicka över min examen till dig.

4. Filantropi, som faktiskt betyder kärlek till människan, handlar om välgörenhet och andra former av allmännyttig verksamhet utan krav på motprestation.

5.Förutom det har jag också varit engagerad som fritidspolitiker.
Det är faktiskt rätt att kalla det fritidspolitiker, bara att googla för att bekräfta.
1. Dina egna mål, ja. Och "det är inte en skyddad titel" är inget försvar för att uttala något missvisande. Jag planterade morötter häromdagen, ska jag kalla mig bonde nu? Det är inte olagligt, men ganska missvisande.

2. Ganska så irrelevant.

3. Om du vill skicka så är det upp till dig.

4. Mm-hmm, pengar i bössan på vägen ut ur ICA då.

5. Du menar att du har blivit vald till en politisk position? Det tror jag inte på.




Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
OK. Men jag kan väl få skyddad identitet har väl ett bra case för det. Ska testa söka det. Jag vill helst inte blanda in andra i detta förutom mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Bra fråga, är nog många med makt som hade velat radera dig.
Bästa är nog att dra utomlands och ligga lågt tills tvisten är avgjord, skyddad identitet hjälper nog föga då eliten antagligen kan få tag på din adress utan större problem även om den är skyddad.

Vet folk här din riktiga identitet? Då vet vi iaf att om du bara försvinner eller begår självmord så är det eliten som gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det är tydligt, eller hur? Många av dessa giriga företag är på väg att gå under, och jag kan mycket väl vara den sista spiken i kistan för sidor som mrkoll, Lexbase och liknande. För eliten är det nog önskvärt att jag raderas från tiden det är jag helt övertygad om
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Det får du ingen skyddad identitet för, inte ens en sekretessmarkering. Det ska vara fråga om ett konkret hot och du måste dessutom flytta.
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Då möter jag stormen med en 'bring it on'-attityd Jag ser detta som ett sätt att ge tillbaka till samhället, och jag är övertygad om att jag har gjort en betydande insats.
Du har noll grund för skyddad identitet. "Jag driver en stämning som vissa företag nog inte gillar, de kanske dödar mig" skulle handläggaren bara skratta åt. Det krävs en konkret hotbild.

Du kallar dig för "jurist" och sen skriver du sånt här...



Måste vi verkligen gå igenom samma procedur med några veckors mellanrum: du skriver något befängt om hur fantastisk du är, jag påpekar att du bara hävt ur dig massa trams, du blir defensiv och säger att du visst är fantastisk? Det börjar bli långtråkigt.




Citat:
Ursprungligen postat av 6AllanBallan9
Själv tycker jag, i linje med Axéns senaste utspel på twitter, att han nu borde gå i bräschen för yttrandefriheten och bjuda på varmkorv framför en brinnande koran nu inför melodifestivalen.

* Gillar i regel inte att rätta mig själv. Men eftersom detta är internet, och sarkasm och ironi inte alltid så lätt översätts (eller medvetet misstolkas), så vill jag poängtera att jag inte står bakom denna idén. Men kan tänka mig att den ligger nära till hjärtat för vår gode Gunnar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback