Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-03-30, 16:20
  #25
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Tjena,

Nu tar jag inte tjack dagligen, men har på sistone börjat ta de kanske en gång i veckan ibland två. Upplever att man fungerar 10x bättre på tjack i vardagslivet än vad man gör med kokain som var mitt gamla gift. Tjack gör dig motiverad, glad och pigg utan allt för mycket jidder medans kokain är en emotionell berg- o dalbana. Det har såklart sina biverkningar. Men det finns en hel del positiva aspekter också.

Men för någon som mig med ADHD så är tjacket guld, känner mig normal. Har försökt snacka med vården om att typ få attentin eller något i den stilen på recept. Men det är stadiga NEJ varje gång. Skulle tro att det är pga ett rätt skönt brottsregister, dopning och gud vet ja som de ser.

Mvh
Torran
Det funkar hur bra som helst tills det inte gör det längre.
Citera
2024-03-30, 16:21
  #26
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Har du en diagnos så ska du definitivt på medicin så länge du lämnar negativa prover. Aldrig hört någon som får blankt nej?

Har inte blivit erbjuden något narkotikaklassat, men alla andra substitut.

Vet inte vad det är men så fort jag nämner Attentin, Elvanse eller Ritalin är svaret alltid nej.

Mvh
Torran
Citera
2024-03-30, 16:26
  #27
Medlem
Studering! Folk blir bara dummare och dummare år för år.
Citera
2024-03-31, 11:41
  #28
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Det funkar hur bra som helst tills det inte gör det längre.

Helt enig och så var det verkligen med kokain för mig, de gick från en rolig social grej på helgerna tills att man satt och drog linor ensam en Onsdag för att göra klart sina excel-ark innan Torsdag morgon. Cocaine is one hell of a drug!

Ambitionen är att sluta med tjack också, speciellt om det spårar. Just nu är det bara ett substitut för kokset och något jag iallfall nu har diciplinen till att endast ta på helger.

Mvh
Torran
Citera
2024-04-22, 12:23
  #29
Medlem
Jag tror den här tråden är ganska passande för min frågeställning.

Sitter och stampar i väntan på en utredning för ADHD och kötiden är så lång som upp till 1,5 år.
Tanken väcktes att köpa en gedigen mängd och 'självmedicinera' fram tills det är dags. Jag är idag inte tillräckligt ofunktionell för att liksom komma snabbare fram i kön, då jag har jobb, familj, rent register och använder inte substanser alls egentligen (kanske 1 gång per år senaste 15 åren, högt räknat) och lever utvändigt ett ordnat och städat liv. Sen har vi det inre kaoset.
Idéen föddes då jag testade kratom nyligen vilket gav min hjärna en någorlunda högre funktionalitet.

Så ponera att jag skaffar en någorlunda stor mängd amfetamin till att börja med, och jag vill ha så liten biologisk skada på kroppen som möjligt, så antar jag att gelatinkapslar är the way to go? Jag varken vill eller kommer sitta och dra rövpumpar på kontoret t.ex.

Här kommer ju mängden behöva kalibreras lite först, innan man hittar den dos som ger mest funktion, men minst höghet, och tanken är att ta väldigt små doser. Inte bli hög-hög, men tillräckligt mycket för att ADHD-hjärnan ska motverkas och man kan klara dagen utan att vara helt mentalt överbelastad vid 11 redan.
Förbereda ett kanske 100st kapslar till en början som då teoretiskt ska räcka i 50-100 dagar beroende på hur mycket jag känner att jag behöver, t.ex om påfyllning krävs under dagen. Det känns lite trashy, inte riktigt samma som att äta en bestämd volym på mikrogramnivå varje dag, men tillräckligt nära för att jag inte omedelbart ska avfärda idéen.

Om jag gör detta, och det håller i sig (dvs inte förvandlas till de facto beroende eller att andra saker i livet börjar ta stryk av det) - vad gör jag sen när det blir dags för utredningen? Jag vet att det inte sitter i kroppen så länge vanligtvis, men om man kört på i 200 dagar så förmodar jag att det blir lite annorlunda, även om totalmängden inte är så hög. Jag föreställer mig minst 2 veckors uppehåll innan första samtalet, med sannolikhet för att det kan krävas det dubbla - för piss verkar vara standard att behöva göra.

Min fru (som också har ADHD men är medicinerad) är med på banan och tycker idéen kan fungera, men gav också rekommendationen att fråga några erfarna innan jag drar och impulsköper knark för 5000 spänn för att jag "tror det är en bra idé".
__________________
Senast redigerad av BD0920 2024-04-22 kl. 12:27.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback