Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-11-26, 15:49
  #1
Medlem
Hej Flashback.

Som ni ser på rubriken undrar jag lite vad ni tycker om kvinnor som arbetar som poliser, tänker främst på dem som då arbetar i "fältet"

Har själv inte funderat alltför mycket på detta tidigare men i och med de två kvinnliga poliser som blev misshandlade i vivalla tidigare i år så började jag fundera kring detta. Sen kom jag också på det tillfälle då tre kvinnliga poliser ej lyckades gripa en ensam man.

Tidigare har jag inte haft någon synpunkt på detta överhuvudtaget.

Vad tycker ni? Är det lämpligt med kvinnor som poliser? Personligen är jag tveksam efter dessa händelser, vill därför höra vad ni andra tycker?
Citera
2019-11-26, 15:56
  #2
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autorepair11
Hej Flashback.

Som ni ser på rubriken undrar jag lite vad ni tycker om kvinnor som arbetar som poliser, tänker främst på dem som då arbetar i "fältet"

Har själv inte funderat alltför mycket på detta tidigare men i och med de två kvinnliga poliser som blev misshandlade i vivalla tidigare i år så började jag fundera kring detta. Sen kom jag också på det tillfälle då tre kvinnliga poliser ej lyckades gripa en ensam man.

Tidigare har jag inte haft någon synpunkt på detta överhuvudtaget.

Vad tycker ni? Är det lämpligt med kvinnor som poliser? Personligen är jag tveksam efter dessa händelser, vill därför höra vad ni andra tycker?

Helt klart klart finns det kvinnor som inte är lämpliga som poliser. Men det finns också gott om män som är olämpliga. Tex feta män har ju också svårt att springa ifatt en tjuv. Ska man förbjuda kvinnor att bli poliser, förbjuda feta män att bli poliser, förbjuda män under 180 cm? Nej det är nog bäst att polisyrket är öppet för alla som klarar utbildningen och vill jobba med det. Vi behöver fler poliser inte färre.
Citera
2019-11-26, 16:03
  #3
Medlem