Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 19:02
  #181
Medlem
cacas avatar
Det var då en riktig jävla skit vår med tanke på väder/temp :-(
Ligger i linje med förra sommaren/hösten som regna bort och nu har ännu den riktiga värmen lyst med sin frånvaro. Är kanske så här en krissituation kan bli i framtiden, extrem torka söder över som tar skördar och här i norr kalla vårar, regniga somrar och höstar så grödor ruttnar bort? Brist på mat i hela världen och hungerskravaller mm, ja vem vet…

Själv har ju planen vart bygga upp förråd med mat/konserver så man klarar sig flera år. Nu ligger man inte där ännu ifall det skulle bli kaos redan nu.

Har åtminstone börjat få ut plantor i växthuset, ja nästan inget val då de börjar dra iväg och rangliga plantor inget man önskar. Det fina vädret har gjort att man fått se till att värma på växthuset så plantorna inte fryser ihjäl. Ingen optimal situation med andra ord, men man rår inte på väder och temperatur så bara ta det därifrån.

Av ovan anledning så står man och stampar lite i startgroparna. Inget riktig förberedelse blivit gjort för matförsörjning utan man avvaktar och får sysselsätta sig med annat i väntan på värmen. Gjort öl till sommaren är ett projekt som avklarat, blev en Saison variant och en ljus Ale. Strax dax tappa på flaska och prima sen får de mogna i källaren. Annars mest småpyssel, förbereda potatis, mer plantering i krukor, plocka ägg, hugga ved osv, så visst finns det och göra.

Är ytterligare en grangård som på väg bli till salu eller rättare sagt del av den då de tänker behålla hus och stycka av men sälja resten av gården när bouppteckning mm klart. Är egentligen skit då skog av värde avverkat och bara några åkerplättar på par ha sammanlagt. Gränsar dock en del mot mig fast på andra sidan vägen. Kan tänka mig köpa om pris blir tillräckligt lågt. Har ingen användning av det egentligen men jag spärrar eventuell framtida byggnation under mitt levande. Grannar är ju inget jag direkt eftersträvar få fler av och man vet ju aldrig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback