Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-19, 18:51
  #1
Medlem
Vekrusets avatar
I all info som finns tillgänglig om Frimurarna (och liknande organisationer), så framgår det att de sitter på hemlig kunskap, som de undanhåller oss övriga. De vräker på med sina symboler, och har roligt åt oss "vulgära" som inte vet vad de menar med sitt svart/vitrutiga golv osv osv, som de "gömmer mitt framför våra ögon".

Det jag undrar över är vad de vet (eller vad de rimligen skulle kunna veta), som ger dem någon som helst fördel? Kanske har jag helt enkelt svårt att tro på att någon form av magi kan ge fördelar i verkligheten.

Det står utom all tvivel att Frimurarna och deras vän-ordnar genom årtusenden har nästlat sig in överallt, och styrt och ställt, och att de idag genom bl a bankväsendet äger makten i världen. Men har det verkligen skett genom tillgång till magisk kunskap?

Jag har lättare att se det som att det handlar om ett intelligent gäng (med bra startkapital) som har hållit ihop, och bjuder in alla som visar sig vara så intelligenta och (potentiellt) framgångsrika att de kan vara någon form av utmaning för dem. På det viset samlar de på sig folk med makt, och skaparkraft, lite på samma sätt som en maffia bygger upp sig. Parat med extrema lojalitetskrav och dödsstraff, och tillräckligt med världslig makt för att ruinera folk och fejka självmord osv, så blir det en extremt kraftfull organisation.

Bortsett från att jag brinner av längtan att få ta del av alla uråldriga manuskript de gömmer, för att jag har ett starkt arkeologi-historia-ursprung-intresse, så ser jag inte hur någon form av "magi"/hemlig kunskap skulle kunna utgöra skillnaden.
Citera
2022-01-19, 18:54
  #2
Medlem
albert pike bla bla jeremy cross bla bla
jesuit gematria
Citera
2022-01-19, 19:09
  #3
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishstrongman
albert pike bla bla jeremy cross bla bla
jesuit gematria

Vad betyder ditt svar? Jesuiterna är väl de mest hemliga av dem alla?

Har någon du räknar upp meddelat riktig kunskap någon gång? Kan den kunskapen isåfall användas till något praktiskt?
Citera
2022-01-19, 19:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad betyder ditt svar? Jesuiterna är väl de mest hemliga av dem alla?

Har någon du räknar upp meddelat riktig kunskap någon gång? Kan den kunskapen isåfall användas till något praktiskt?
Vet ej lyssnar på några albert pike speeches på youtube och jeremy cross var väl den som drog 11 systemet till sverige annars har jag ingen aning och vill veta mer
Citera
2022-01-19, 19:17
  #5
Medlem
Mingla101s avatar
Tror dom mest säger sig ha "hemligheter" för att försöka göra sig intressanta och locka medlemmar.
Vet inte hur det ligger till i just frimurarorden men jag har stött på folk från andra sk. ordnar och deras hemlighet är att dom är gay.
Citera
2022-01-19, 19:20
  #6
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
I all info som finns tillgänglig om Frimurarna (och liknande organisationer), så framgår det att de sitter på hemlig kunskap, som de undanhåller oss övriga. De vräker på med sina symboler, och har roligt åt oss "vulgära" som inte vet vad de menar med sitt svart/vitrutiga golv osv osv, som de "gömmer mitt framför våra ögon".

Det jag undrar över är vad de vet (eller vad de rimligen skulle kunna veta), som ger dem någon som helst fördel? Kanske har jag helt enkelt svårt att tro på att någon form av magi kan ge fördelar i verkligheten.

Det står utom all tvivel att Frimurarna och deras vän-ordnar genom årtusenden har nästlat sig in överallt, och styrt och ställt, och att de idag genom bl a bankväsendet äger makten i världen. Men har det verkligen skett genom tillgång till magisk kunskap?

Jag har lättare att se det som att det handlar om ett intelligent gäng (med bra startkapital) som har hållit ihop, och bjuder in alla som visar sig vara så intelligenta och (potentiellt) framgångsrika att de kan vara någon form av utmaning för dem. På det viset samlar de på sig folk med makt, och skaparkraft, lite på samma sätt som en maffia bygger upp sig. Parat med extrema lojalitetskrav och dödsstraff, och tillräckligt med världslig makt för att ruinera folk och fejka självmord osv, så blir det en extremt kraftfull organisation.

Bortsett från att jag brinner av längtan att få ta del av alla uråldriga manuskript de gömmer, för att jag har ett starkt arkeologi-historia-ursprung-intresse, så ser jag inte hur någon form av "magi"/hemlig kunskap skulle kunna utgöra skillnaden.

Då tycker jag att du skall bli frimurare, kontakta närmaste loge, så hjälper dom dig att hitta två faddrar, om du inte känner några lämpliga kandidater. (Om du är man, är du kvinna blir det inget)

Tyvärr får jag tungan utsliten om jag berättar något om hemligheterna.
Citera
2022-01-19, 19:23
  #7
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Tror dom mest säger sig ha "hemligheter" för att försöka göra sig intressanta och locka medlemmar.
Vet inte hur det ligger till i just frimurarorden men jag har stött på folk från andra sk. ordnar och deras hemlighet är att dom är gay.

Ja, det är ju också, en väldigt världslig, möjlighet.

Det funkar på mig. Jag vill se. Men jag skulle inte bli insläppt, förbi tröskeln "vi gillar välgörenhet".

Dock, att de har samlat på sig gamla dokument och kunskap, känns väldigt säkert. Frågan är bara om den gör något för dem.
Citera
2022-01-19, 19:25
  #8
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Då tycker jag att du skall bli frimurare, kontakta närmaste loge, så hjälper dom dig att hitta två faddrar, om du inte känner några lämpliga kandidater. (Om du är man, är du kvinna blir det inget)

Tyvärr får jag tungan utsliten om jag berättar något om hemligheterna.

Låter inte så farligt. Då har du ju fingrarna kvar, och kan fortsätta att berätta för mig via tangentbordet.
Citera
2022-01-19, 19:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Då tycker jag att du skall bli frimurare, kontakta närmaste loge, så hjälper dom dig att hitta två faddrar, om du inte känner några lämpliga kandidater. (Om du är man, är du kvinna blir det inget)

Tyvärr får jag tungan utsliten om jag berättar något om hemligheterna.
Måste man inte vara lyckad ekonomiskt för kunna bli frimurare
Citera
2022-01-19, 19:35
  #10
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, det är ju också, en väldigt världslig, möjlighet.

Det funkar på mig. Jag vill se. Men jag skulle inte bli insläppt, förbi tröskeln "vi gillar välgörenhet".

Dock, att de har samlat på sig gamla dokument och kunskap, känns väldigt säkert. Frågan är bara om den gör något för dem.

Det är en gammal orden; och dom har säkert mycket av gamla skrifter bevarade. Som jag förstått det så är frimurarna kristna och lever efter ordens "dygder". Jag fick det berättat för mig av en person som påstod sig tillhöra orden, så jag vet inte om det stämmer..
Citera
2022-01-19, 19:39
  #11
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishstrongman
Måste man inte vara lyckad ekonomiskt för kunna bli frimurare

Nej, iaf inte om man ska tro en bekant till mig som säger sig vara medlem. Han går nämligen på soss.
Citera
2022-01-19, 19:40
  #12
Medlem
NeinChads avatar
Frimurarna är shabbos goys. Nyttiga idioter som utför den efwige fiendens order. De får veta det de behöver veta för att kunna tjäna sin herre men inte mer än så.
__________________
Senast redigerad av NeinChad 2022-01-19 kl. 19:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback