Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-08, 12:58
  #1
Medlem
Gratistjänsten Pluto TV kommer till Norden och Sverige 18 Maj. Är så vi kan se både TV och filmer gratis fast med reklam.

Någon här som kommer att testa Pluto TV den 18 Maj?
Citera
2022-04-08, 14:02
  #2
Medlem
Cindells avatar
Nej. Jag gillar inte reklam.
Citera
2022-04-08, 14:08
  #3
Medlem
Ichwills avatar
Jag kommer nog att testa, sen så får man ju bilda sig en uppfattning om man vill fortsätta eller inte. Är det mer reklam än både svenska kanalerna: 3:an, 4:an, 5:an osv, då är det bara att lägga ner.
Citera
2022-04-08, 14:33
  #4
Medlem
Tyvärr max 720P hoppas vi kan få 1080P om fler skickar in feedback via mail.

Är ofta reklam om Pluto TV och deras serier så är inte lika störande reklam på Pluto TV. Jag är ok med det. Deras app till smart TV ser bra ut även om filtrering inte finns.

Avbrotten inte alls så långa som på vanlig TV. Blir även Viafree.

Vet dock inte om Viafree bara kommer finnas på Pluto TV från 18 Maj och deras appar av Viafree helt tas bort.
Citera
2022-04-09, 18:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyran
Tyvärr max 720P hoppas vi kan få 1080P om fler skickar in feedback via mail.

Är ofta reklam om Pluto TV och deras serier så är inte lika störande reklam på Pluto TV. Jag är ok med det. Deras app till smart TV ser bra ut även om filtrering inte finns.

Avbrotten inte alls så långa som på vanlig TV. Blir även Viafree.

Vet dock inte om Viafree bara kommer finnas på Pluto TV från 18 Maj och deras appar av Viafree helt tas bort.
Ditt inlägg är totalt obegripligt. Vilka är "vi"? Hur kan du vara ok med något när tjänsten inte är lanserad och du omöjligen kan veta hur den kommer fungera på denna marknaden? Hur kan du veta hur långa avbrotten kommer bli här? Hur kan du veta hur en icke-lanserad app kommer se ut? Vad är det för filtrering du saknar? Filtrering av skitsnack?

Är svenska ditt förstaspråk? Jobbar du på företaget ifråga?
Citera
2022-04-10, 01:17
  #6
Medlem
Witkos avatar
Vilka äger pluto tv?
Citera
2022-04-19, 23:01
  #7
Medlem
Pauramount äger Pluto TV. Kör appen på mobilen med VPN till USA.

Kommer vara samma avbrott oavsett USA eller Norden. Det som skiljer är bara att vi får svensk och annan reklam men inte hur dom byggt upp avbrotten.

Utbud på On Demand kommer vara samma bara att Norden får utbudet från Viafree. 2025 försvinner Viafree helt som app och finns bara på då hos Pluto TV
__________________
Senast redigerad av Kolsyran 2022-04-19 kl. 23:04.
Citera
2022-04-20, 13:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyran
Pauramount äger Pluto TV. Kör appen på mobilen med VPN till USA.

Kommer vara samma avbrott oavsett USA eller Norden. Det som skiljer är bara att vi får svensk och annan reklam men inte hur dom byggt upp avbrotten.

Utbud på On Demand kommer vara samma bara att Norden får utbudet från Viafree. 2025 försvinner Viafree helt som app och finns bara på då hos Pluto TV
Hur kan du veta någon av dessa saker om en ännu icke lanserad tjänst, om du inte jobbar på företaget ifråga och gör reklam för tjänsten förtäckt som en vanlig användare på forumet?
Citera
2022-04-20, 19:02
  #9
Medlem
MarcoStars avatar
Att Viafree skulle lägga ner var väl bara en tidsfråga, med tanke på de knappt har några tittare enligt MMS (när det inte är Paradise Hotel-säsong.) Var länge sen jag ens såg Viafree kvala in på topp 100-listan över strömmar.

Att vi skulle få samma utbud som USA av PlutoTV känns inte så sannolikt, med tanke på att många av programmen där är licensierade till andra leverantörer i de nordiska länderna.
Citera
2022-04-21, 04:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Hur kan du veta någon av dessa saker om en ännu icke lanserad tjänst, om du inte jobbar på företaget ifråga och gör reklam för tjänsten förtäckt som en vanlig användare på forumet?

Bara söka på Google samt frågat viafree. Sedan testat appen med VPN till USA. Även mail med pluto TV.

Kommer vara samma utbud på On Demand för Norden + viafree enligt Pluto TV. Bara live TV som kommer vara 70+ för Sverige men Inget som gör mig något då jag tycket de utbudet endå inte lockar mig i Sverige och inget jag skulle se på endå.
Citera
2022-04-27, 12:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyran
Gratistjänsten Pluto TV kommer till Norden och Sverige 18 Maj. Är så vi kan se både TV och filmer gratis fast med reklam.

Någon här som kommer att testa Pluto TV den 18 Maj?

Jag kommer definitiv undersöka vad dom har att erbjuda av dokumentärer
Citera
2022-05-09, 00:36
  #12
Medlem
https://www.viafree.se/info/plutotv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback