Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-22, 09:27
  #13
Medlem
TheGretaResets avatar
Örnen kanske var rädd för din pappa? Tyckte han verkade ostabil och höll sig därför borta?
Citera
2023-08-22, 09:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
När min pappa gick bort så fick min mamma för sig att han kom tillbaka som humla. Inte direkt mäktigt djur men det kom då och då in en lite större humla i huset och flög runt innan den flög ut igen.

Jag tycker TS tanke var fin och även om det nu inte är så så är det en fin tanke.

Absolut!!! Det är självklart tanken som är viktig, men det känns dumt att uppmuntra goda tankar kring örnen om det nu är som jag misstänker att ts farsa återfötts som skogsmus vilket inte känns helt otänkbart. Skogsmöss är trevliga djur och dessutom väldigt söta, enkla att bära med sig i bröstfickan på en skjorta är dom också.
Citera
2023-08-22, 09:36
  #15
Avstängd
Ulf-Knulldells avatar
Det är vad det är och blir vad du gör det till..
Om örnens närvaro får dig att skänka din framlidna far en tanke, så tvivla inte!
Citera
2023-08-22, 09:37
  #16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Absolut!!! Det är självklart tanken som är viktig, men det känns dumt att uppmuntra goda tankar kring örnen om det nu är som jag misstänker att ts farsa återfötts som skogsmus vilket inte känns helt otänkbart. Skogsmöss är trevliga djur och dessutom väldigt söta, enkla att bära med sig i bröstfickan på en skjorta är dom också.

Har TS tur så kanske han kan få se både örnen och den söta lilla skogsmusen tillsammans en dag😔
Citera
2023-08-22, 09:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har TS tur så kanske han kan få se både örnen och den söta lilla skogsmusen tillsammans en dag😔

Mmm, lekandes på en blomsteräng fria från alla bekymmer. Risken är väl tyvärr stor att ts farsa (om han nu är en skogsmus) reinkarnerats ytterligare en gång om de skulle ses tillsammans. Kanske till en söt liten kopparödla, eller varför inte en bäver? Bävrar är trevliga djur.
Citera
2023-08-22, 09:49
  #18
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har TS tur så kanske han kan få se både örnen och den söta lilla skogsmusen tillsammans en dag😔

Ja, om han har tur får han se när örnen bajsar ut skogsmusen.

Nej, högst troligt slumpen!
__________________
Senast redigerad av FB-Wannabe 2023-08-22 kl. 09:53.
Citera
2023-08-22, 09:54
  #19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Wannabe
Ja, om han har tur får han se när örnen bajsar ut skogsmusen.

Nej, högst troligt slumpen!

Tänkte mer i klorna eller i näbben på örnen men du gick steget längre😀
Citera
2023-08-22, 10:03
  #20
Medlem
Jag har hört att unga män bland indianerna i Nordamerika skickades ut i vildmarken som en initiationsrit. De fick inte inte komma tillbaka förrän något djur hade visat sig för dem. Ynglingen skulle då förstå att det djuret var hans andedjur.
Citera
2023-08-22, 10:36
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag har hört att unga män bland indianerna i Nordamerika skickades ut i vildmarken som en initiationsrit. De fick inte inte komma tillbaka förrän något djur hade visat sig för dem. Ynglingen skulle då förstå att det djuret var hans andedjur.

Jobbigt om man blir förföljd av en tvestjärt... Inget ont om tvestjärtar men ändå.
Citera
2023-08-22, 10:59
  #22
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Jag är ju andlig och vill tro att allt hänger ihop så i min tankesvärld så är det säkert så att du fått en hälsning.

Jag håller med. Mäktigt med en örn som kommer, särskilt när den aldrig visat sig förut.
Citera
2023-08-22, 10:59
  #23
Medlem
prokaryotkungens avatar
Gissningsvis predaterar örnen din fars bortgång och om den är född innan så hade den utvecklat ett eget liv innan detta.
Du misstänker alltså att din far fått någon sorts demoniska krafter att göra djur besatta i Det Stora Bortanför?

När en vän till mig dog så började en svart upphottad volvo, ofta med hög musik och unf-unfande bas, parkera på gatan utanför min balkong. Är detta bevis på att man kan återfödas som en redan född skitbil, eller kan man besätta både djur och döda ting?

Jag kommer tillbaks som en brödrost eller en Roomba. Ska förvarna släkten: om robotdammsugaren börjar bete sig irrationellt, då är det JAG! (Oavsett jag är död eller inte)
Citera
2023-08-22, 11:11
  #24
Medlem
[quote=Vit-Brandbil|85488875]När min pappa gick bort så fick min mamma för sig att han kom tillbaka som humla. Inte direkt mäktigt djur men det kom då och då in en lite större humla i huset och flög runt innan den flög ut igen.

Jag tycker TS tanke var fin och även om det nu inte är så så är det en fin tanke.[/QUOTE


När jag miste en anhörig, så fick jag en envis fluga på besök. Bara 1st i flera dagar. Jag nämnde det till en från Thailand, som berättade att de tror att själen flyger med en geting i huset en vecka innan själen lämnar. Det behövs transportmedel till själen ?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in