Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-22, 02:56
  #1
Medlem
rytaris avatar
Det kan såklart vara en anhörigs önsketänkande, men efter min fars begravning började en kungsörn besöka gården regelbundet, ungefär en gång i veckan, idag landade den på en gren och tittade på mig några sekunder innan den lyfte och "försvann" ingen aning om vart den flög.
Kan detta vara min pappa som kommer och tittar till gården ibland?

har aldrig sett en örn här på gården förut.
Citera
2023-08-22, 03:08
  #2
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Det kan såklart vara en anhörigs önsketänkande, men efter min fars begravning började en kungsörn besöka gården regelbundet, ungefär en gång i veckan, idag landade den på en gren och tittade på mig några sekunder innan den lyfte och "försvann" ingen aning om vart den flög.
Kan detta vara min pappa som kommer och tittar till gården ibland?

har aldrig sett en örn här på gården förut.

Jag har varit med om att det plötsligt kommit en fågel eller räv eller liknande, fast inte min pappa har dött. Finns med största sannolikhet ingen kausalitet här.

Edit:
Bodde ni grannar?
Citera
2023-08-22, 03:39
  #3
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Spotting an eagle may be your sign to go for it. Because eagles spend so much time in the air, they are widely considered an invitation to go after your biggest dreams and challenge yourself. So if you happen to see one when you're, say, contemplating a career switch, the bird is telling you to go for it.
Saxat från google
Citera
2023-08-22, 04:25
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Det kan såklart vara en anhörigs önsketänkande, men efter min fars begravning började en kungsörn besöka gården regelbundet, ungefär en gång i veckan, idag landade den på en gren och tittade på mig några sekunder innan den lyfte och "försvann" ingen aning om vart den flög.
Kan detta vara min pappa som kommer och tittar till gården ibland?

har aldrig sett en örn här på gården förut.
just faglar forknippas med bortgang, de kan komma som ett tecken pa en narstaendes i nartid kommande bortgang, och/eller som i din pappas fall visar upp sig efter bortgangen.
inom kristendomen symboliseras den heliga anden av en duva......din pappas sjal ar i himmeln
Citera
2023-08-22, 05:16
  #5
Avstängd
12hoppihagens avatar

Intressant, har hört detta med fåglar i kombination med dödsfall flera gånger, ofta är det personens favoritfågel och det "känns" att det är någonting annat än en random fågel, jag tror inte att du är galen!
Citera
2023-08-22, 05:34
  #6
Avstängd
Full-Retards avatar
Det är troligtvis inte din pappa men du kan ju naturligtvis tro det om du vill.
Citera
2023-08-22, 06:21
  #7
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Det kan såklart vara en anhörigs önsketänkande, men efter min fars begravning började en kungsörn besöka gården regelbundet, ungefär en gång i veckan, idag landade den på en gren och tittade på mig några sekunder innan den lyfte och "försvann" ingen aning om vart den flög.
Kan detta vara min pappa som kommer och tittar till gården ibland?

har aldrig sett en örn här på gården förut.

Troligen inte eftersom du tvekar. Själv har jag ibland min morfar på besök och varje gång så känner jag det.

Han gestaltar sig dock inte som en fågel eller annat djur.
Citera
2023-08-22, 06:52
  #8
Medlem
Det låter fint tycker jag. 💕
Citera
2023-08-22, 08:21
  #9
Moderator
Maviels avatar
Det finns ju ingen av oss som har facit där och det bästa du kan få är gissningar. Men spelar det roll? Oavsett vad så ser du en örn - får en tanke till din pappa och känner honom nära - och det ger dig något positivt. Tacka för det oavsett om det är en tillfällighet eller en hälsning.

Jag är ju andlig och vill tro att allt hänger ihop så i min tankesvärld så är det säkert så att du fått en hälsning.
Citera
2023-08-22, 08:35
  #10
Medlem
Typiskt att folk alltid återkommer som ”mäktiga” djur när de dött. Tror snarare din far sitter livrädd i nån skogsdunge i närheten som en söt liten skogsmus och klurar på hur han ska kunna ta sig fram till dig utan att bli tagen av örnen du sett. Örnen har säkert fått vittring på din fars gudomliga återfödelse och lockats av den, därav dyker den upp just nu.
Vore örnen din far hade du givetvis inte tvekat som någon annan skrev, du borde skjuta örnen för att hjälpa din far.
Citera
2023-08-22, 09:02
  #11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Typiskt att folk alltid återkommer som ”mäktiga” djur när de dött. Tror snarare din far sitter livrädd i nån skogsdunge i närheten som en söt liten skogsmus och klurar på hur han ska kunna ta sig fram till dig utan att bli tagen av örnen du sett. Örnen har säkert fått vittring på din fars gudomliga återfödelse och lockats av den, därav dyker den upp just nu.
Vore örnen din far hade du givetvis inte tvekat som någon annan skrev, du borde skjuta örnen för att hjälpa din far.

När min pappa gick bort så fick min mamma för sig att han kom tillbaka som humla. Inte direkt mäktigt djur men det kom då och då in en lite större humla i huset och flög runt innan den flög ut igen.

Jag tycker TS tanke var fin och även om det nu inte är så så är det en fin tanke.
Citera
2023-08-22, 09:03
  #12
Medlem
Om du känner att det är farsan så är det han. Förstår inte hur nått skulle bli sämre av att man finner tröst i det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback