Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-31, 10:48
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Inte gratis men jag vet en person som pluggade på KTH. Han köpte årskort på Sj och åkte nattåg lagom långt. Var lite pill med att alltid hitta en bra avgång och komma tillbaka i tid till lektionerna. Men han lyckades rätt ok.

Dusch på gymmet. Frukost på campus. Middag vet jag inte.


Helvetes vilket liv...
Citera
2023-08-31, 11:00
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammutballe
Helvetes vilket liv...

Jag pluggade inte med honom så vet inte hur det var. Men låter jobbigt ja ..
Citera
2023-08-31, 18:04
  #123
Avstängd
Mirko.Kostelics avatar
Det finns föreningar man kan gå med i för en rätt låg årsavgift. Det kan gå att sova i föreningslokalen även om det officiellt inte är tillåtet. Vill dock inte outa en specifik förening.
Citera
2023-09-03, 23:51
  #124
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hygienen klarar man ju bra till en förhållandevis låg kostnad med ett årskort på badhuset och säkerheten tror jag inte är någon fara. I alla fall inte om man klär ner sig lite och inte kör med flashiga grejer. Vädret är ju dock värre från oktober till april. Framförallt fukten.

Men lägger man mycket tid och söker aktivt finns det alltid lite utrymmen att hitta i anslutning till övrig bebyggelse, broar, tunnlar, garage etc sen går det ju att slinka in på natthärbärge om det krisar.



Problemet är bara att du måste åka så otroligt långt för att hitta en lämplig plats som är lite undanskymd och gratis.




Det där är nog i så fall en billigare och bättre lösning. Finns en del pundare som gör så och vad jag sett tycks det funka förhållandevis långa perioder att ankra upp och ligga lite här och var.



Det där var ju innovativt. Ordnade dom dit rören eller råkade dom bara ligga där färdiga för inflyttning?

Om jag minns rätt så var rören i Fisksjöäng avsedda för dränering av området, men de låg på plats i flera år innan projekten startade. I Solna vet jag inte säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Jobbade den herren eller var han luffare?

Det skrev jag ju i början av inlägget?
Citera
2023-09-04, 02:53
  #125
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Göm dig på Ikea strax innan de stänger. Sedan väljer du ut en skön binge för natten.
Haha, gudskelov är jag inte hemlös.
Men den där tanken har slagit mig ett gäng ggr .
Undrar om någon gjort det och klarat sig en hel natt?
Gäller att hålla sig i sängen då du garanterat utlöser larm/syns på kamera/blir upptäckt av väktare annars.

Tyvärr har jag inget tips till ts annat än tält. Men det är kallt, fuktigt och misär.
Citera
2023-09-04, 07:04
  #126
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Är ju inte gratis att bli tillräckligt full. Men kanske bråka så man hamnar i en arrest?
Brott mot skyddslag måste vara det enklaste. Ställ dig utanför FRA med en kamera och ta bilder, du blir inplockad direkt.
Citera
2023-09-04, 07:15
  #127
Avstängd
Mirko.Kostelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Haha, gudskelov är jag inte hemlös.
Men den där tanken har slagit mig ett gäng ggr .
Undrar om någon gjort det och klarat sig en hel natt?
.

https://www.svd.se/a/qaabz/nya-trend...a-over-pa-ikea
Citera
2023-09-04, 10:39
  #128
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
https://www.svd.se/a/qaabz/nya-trend...a-over-pa-ikea
Där ser man
Citera
2024-02-08, 18:46
  #129
Medlem
John Ausonius (Lasermannen) sov väl rätt regelbundet på KTH när han pluggade där. Jag vet tyvärr inte vad för slags utrymme han slaggade i.
Citera
2024-04-26, 10:06
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Wannabe
Är väl inte gratis?



Blir väl nån form av böter också?

Enda vettiga råden här är nog skåpbil/van.

Nääe de tror jag inte SERRU, nu är du e helt ute och cyklar i Munkfors
Citera
2024-04-26, 11:00
  #131
Medlem
Köp en billig tomt utanför stan. Ställ dit en friggebod. Snickra ihop ett utedass! Problemet blir färskvatten. Resten löser du undan för undan. Kolla med kommunen att en kan bygga hus/stuga för övernattning. Borde öka i värde med åren.

Ena delen av friggeboden hyr du ut till lämpligt pris, så att dina kostnader blir noll!
__________________
Senast redigerad av DEF1 2024-04-26 kl. 11:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback