Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-17, 03:56
  #1
Avstängd
Vet inte om det kanske blir billigare med 1 vecka i stället för 3 dagar? Samtidigt så tror jag ändå 3 dagar är lagom för mig.

Min plan är väldigt barnslig. Men funderar egentligen på att dra för att det finns amerikanska snabbmatskedjor där som jag gärna vill testa. Five guys , Wendys, Shake Shack. Sen sägs det att Burger & Beyond ska ha Europas godaste burgare enligt Burger Dudes.

Förutom dessa saker vet jag inte egentligen vad jag ska göra där? Några tips? Nåt historiskt att besöka eller något annat intressant att se eller göra? Andra bra ställen som man kanske kan äta på?

Vilka hotell ska man välja? Vill gärna ha 5 stjärnigt om det är 3 dagar, men minst 3 stjärnigt om det är 1 vecka.

Eftersom jag aldrig reser annars så vill jag även fråga vilket bolag ni tycker jag ska välja? Ser att det blir ungefär mellan 750-850 kronor tur och retur från Göteborg till London på Momondo.

Mvh!
Citera
2023-10-17, 05:08
  #2
Avstängd
12hoppihagens avatar

Modigt att som Svensk planera weekendresor till anura Europeiska huvudstäder med anledning av vad som hände igår....

Varför åker du till London för att käka amerikansk skräpmat? Du är halvvägs till riktiga upplevelsen så åk till USA istället....
Citera
2023-10-17, 06:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
Vet inte om det kanske blir billigare med 1 vecka i stället för 3 dagar? Samtidigt så tror jag ändå 3 dagar är lagom för mig.

Min plan är väldigt barnslig. Men funderar egentligen på att dra för att det finns amerikanska snabbmatskedjor där som jag gärna vill testa. Five guys , Wendys, Shake Shack. Sen sägs det att Burger & Beyond ska ha Europas godaste burgare enligt Burger Dudes.

Förutom dessa saker vet jag inte egentligen vad jag ska göra där? Några tips? Nåt historiskt att besöka eller något annat intressant att se eller göra? Andra bra ställen som man kanske kan äta på?

Vilka hotell ska man välja? Vill gärna ha 5 stjärnigt om det är 3 dagar, men minst 3 stjärnigt om det är 1 vecka.

Eftersom jag aldrig reser annars så vill jag även fråga vilket bolag ni tycker jag ska välja? Ser att det blir ungefär mellan 750-850 kronor tur och retur från Göteborg till London på Momondo.

Mvh!

Till Europas dyraste storstad, för att äta hamburgare. OK. Även om flyget dit är relativt billigt, så tänk på att allt är dyrt i London. Speciellt hotellen. Det finns perioder då ett relativt enkelt 3-stjärnigt hotell kostar minst 2000/natt. Lägger du dig kring 5 stjärnor, så räkna med att hosta upp med lika många (5) tusenlappar per natt. Om ekonomin inte är något problem, så go for it. Finns en enormt massa saker att göra. London Eye med strålande utsikt över London. Pubar, båttur på Themsen. Googla What´s on in London och få dig en överblick. Vad gäller flygbolag så spelar det ingen roll vilket du väljer, tycker jag. Det är en flygresa på cirka två timmar, dock kan flygplatsen du landar på vara av betydelse. Det finns fyra stycken att välja på. Alla har bra transporter in till London, men tar lite olika i tid. Och det kostar. Räkna med 500:- T/R för transporten in och ut. Som ett annat prisexempel, så nämnde jag London Eye tidigare. En mycket fin upplevelse, men som allt annat är det dyrt. 600:- för ett par snurrande varv. Och en typisk hamburgare med tillbehör på Burger & Beyond går på 250:-
__________________
Senast redigerad av PatricHbg 2023-10-17 kl. 06:25.
Citera
2023-10-17, 07:00
  #4
Medlem
pn222jws avatar
Besök Harrods varuhus & Madame Tussauds vaxkabinett om det finns några timmar över.
Citera
2023-10-17, 07:47
  #5
Medlem
Googla bara på "Landmarks London" - skriv ner dom 30 översta - spara ner dom du tycker verkar intressantast (5-10st) och kör.

Lägg till populärkulturella grejer som ev. inte finns med.
Kolla igenom therooftopguide.com, googla på hotell själv, sök upp fotbollsarenor (finns enormt många), sök på vilket helst intresse du har, du kommer få träff på allt.

Kolla upp staden uppifrån (google earth/maps) och tunnelbanan. Gör egna banor/förberedelser.

Edit: ett tips är att mapa/märka ut alla ställen du vill till på förhand i google earth t ex (platsmärken), eller vilken app som helst (kanske självklart, men ändå). Förstår att du vill ha konkreta tips, men allt går verkligen att grotta ner sig i, och hitta, själv om man väl tar sig tid. Tips är dock Imperial War Museum, även om det kanske inte är världsomvälvande så är det iaf värt ett besök, och Natural History Museum.
__________________
Senast redigerad av brattleser91 2023-10-17 kl. 07:56.
Citera
2023-10-17, 10:42
  #6
Medlem
London Dungeon samt att gå på musical.

Springa i affärer och käka mat kan du göra hemma.
Citera
2023-10-17, 14:23
  #7
Medlem
paparazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
Min plan är väldigt barnslig. Men funderar egentligen på att dra för att det finns amerikanska snabbmatskedjor där som jag gärna vill testa. Five guys , Wendys, Shake Shack.

Du kan ju då även passa på att käka hos den stora amerikanska snabbmatskedjan Taco Bell: https://locations.tacobell.co.uk/london.html

Älskar f.ö. hamburgarna hos Five Guys, som jag alltid besöker när jag är i London, Berlin, Hamburg eller Dubai.
Citera
2023-10-17, 15:57
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Till Europas dyraste storstad, för att äta hamburgare. OK. Även om flyget dit är relativt billigt, så tänk på att allt är dyrt i London. Speciellt hotellen. Det finns perioder då ett relativt enkelt 3-stjärnigt hotell kostar minst 2000/natt. Lägger du dig kring 5 stjärnor, så räkna med att hosta upp med lika många (5) tusenlappar per natt. Om ekonomin inte är något problem, så go for it. Finns en enormt massa saker att göra. London Eye med strålande utsikt över London. Pubar, båttur på Themsen. Googla What´s on in London och få dig en överblick. Vad gäller flygbolag så spelar det ingen roll vilket du väljer, tycker jag. Det är en flygresa på cirka två timmar, dock kan flygplatsen du landar på vara av betydelse. Det finns fyra stycken att välja på. Alla har bra transporter in till London, men tar lite olika i tid. Och det kostar. Räkna med 500:- T/R för transporten in och ut. Som ett annat prisexempel, så nämnde jag London Eye tidigare. En mycket fin upplevelse, men som allt annat är det dyrt. 600:- för ett par snurrande varv. Och en typisk hamburgare med tillbehör på Burger & Beyond går på 250:-
Hittade ett par hotell 3 stjärniga för 700-900 kronor.
Citera
2023-10-17, 15:57
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av paparazzi
Du kan ju då även passa på att käka hos den stora amerikanska snabbmatskedjan Taco Bell: https://locations.tacobell.co.uk/london.html

Älskar f.ö. hamburgarna hos Five Guys, som jag alltid besöker när jag är i London, Berlin, Hamburg eller Dubai.
Vilka brukar du äta på five guys?
Citera
2023-10-18, 08:07
  #10
Medlem
Adelaides avatar
3 dagar låter lite för lite i London. Men om det främsta målet är att äta hamburgare så varför inte. Får du tid över så gå runt och shoppa i Camden, besök British Museum, ta en vilostund på Hyde Park m.m. Abbey Road finns också om du är intresserad av Beatles.
Citera
2023-10-18, 08:09
  #11
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusevski
Vet inte om det kanske blir billigare med 1 vecka i stället för 3 dagar? Samtidigt så tror jag ändå 3 dagar är lagom för mig.

Min plan är väldigt barnslig. Men funderar egentligen på att dra för att det finns amerikanska snabbmatskedjor där som jag gärna vill testa. Five guys , Wendys, Shake Shack. Sen sägs det att Burger & Beyond ska ha Europas godaste burgare enligt Burger Dudes.

Förutom dessa saker vet jag inte egentligen vad jag ska göra där? Några tips? Nåt historiskt att besöka eller något annat intressant att se eller göra? Andra bra ställen som man kanske kan äta på?

Vilka hotell ska man välja? Vill gärna ha 5 stjärnigt om det är 3 dagar, men minst 3 stjärnigt om det är 1 vecka.

Eftersom jag aldrig reser annars så vill jag även fråga vilket bolag ni tycker jag ska välja? Ser att det blir ungefär mellan 750-850 kronor tur och retur från Göteborg till London på Momondo.

Mvh!
Det låter skruvat att besöka London för amerikansk skräpmat. Tänk om.
Citera
2023-10-18, 08:34
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Det låter skruvat att besöka London för amerikansk skräpmat. Tänk om.
Så vad ska man göra med sitt liv då? Det är liksom bara 2 dagar, vad ska man ens göra i London, jag är anti-social, sur och arg typ, väldigt deprimerad överlag, skiter i människor och har endast fokus på mat och sånt jag gillar. Nu är Sverige är et litet skitland med ingen stor marknad, finns knappast amerikanska fast food chains här förutom Bk, Mc, subway, och KFC på typ 8 orter.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3563502

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback