Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-18, 04:08
  #1
Medlem
Jag ska börja med att berätta lite om min bakgrund.

Jag växte upp som ensambarn där mina föräldrar skilde sig och då med oerhört mycket bråk dem emellan före , under och efter som gjorde att jag hamnade i kläm och inte kände mig sedd. Deras bråk var för dem där och då viktigare än vad jag , deras son var.

Eftersom jag inte heller har några syskon fick jag helt enkelt möta dessa motgångar ensam genom att jag inte hade denna situation gemensamt med någon annan i mitt liv , vilket antagligen gjorde det ännu lite tuffare ( detta enligt andra med syskon ) , eftersom just detta alltid varit så vet jag ju inget annat.

Parallellt med detta pågick även mobbning i skolan där inte bara jag var utsatt utan det var även flera andra och naturligtvis lät skolan trakasserierna fortsätta som dem brukar göra i de flesta fall. Och vid ett tillfälle kom dem även hem till oss och bla kastade äpplen på huset mitt i natten, vilket gjorde att trygghetskänslan hemma försvann för en tid. Allt detta ledde till slut till ett självmordsförsök då jag var 3 veckor från att fylla 13. Hade turen att bli stoppad vilket jag idag är lättad över.

Nu över till nutid :

För att helt enkelt börja om på nytt så flyttade jag för några månader sedan utomlands och har sadlat om från ett praktiskt yrke till att börja med daytrading , både som framtida försörjning och för att stärka samt utveckla mig själv. Jag har i största allmänhet börjat rycka upp mig , såsom att ta bättre hand om mig själv , helt byta klädstil , se över vilka jag har i mitt liv, skaffat nya hobbys osv.

Kort och gott har jag kommit till en punkt där jag insett att man up är mitt enda alternativ , jag behöver kort och gott ta kontroll och ansvar över mitt liv. Detta har nu börjat ge resultat genom att jag inte påverkas lika starkt av diverse motgångar som vilket liv som helst för med sig och jag känner mig mycket mer driven! Med andra ord är det uppenbart att saker är på väg åt rätt håll!

På senare tid har jag tex börjat se videos på Youtube om det här med vad definitionen av en man är där dem även säger en del hårda men nödvändiga sanningar. Därigenom har jag förstått att jag har kommit en bit på vägen men samtidigt har lång väg att gå, ett faktum jag nu accepterat. Gångerna jag ser tillbaka på den otrygga delen av uppväxten jag redan nämnt tänker jag numera kort och gott , att ok , det var skit , men nu är det upp till mig att rätta till det. Med andra ord ältar jag saker mindre och mindre , vilket jag finner oerhört bra! Har även slutat tänka " varför hände detta just mig " utan istället mest bara sett det som ett olyckligt sammanträffande att detta slog till samtidigt och i en känslig ålder.

Så nu vänder jag mig alltså till er som har eller har haft något med mansrörelser att göra. Sedan ni hittade till dessa , hur har erat liv förändrats? Vad blev lättare för er i det långa loppet? Skall nämna att jag själv tittat lite på tex mansrorelsen.nu och fått intrycket av att dem har en del att komma med. Men nu vill jag höra vad ni har att säga om nämnd rörelse samt andra mansrörelser.
Citera
2023-11-18, 04:24
  #2
Medlem
526s avatar
Den enda manrörelsen som finns är armén - allt annat är homo-bögklubbar.
Citera
2023-11-18, 05:16
  #3
Medlem
Mansrörelser påverkat mig?
Mansrörelsen in o ut har get mig några barn som påverkat mitt liv.

Förlåt. kunde inte låta bli att svara
Citera
2023-11-18, 05:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Mansrörelser påverkat mig?
Mansrörelsen in o ut har get mig några barn som påverkat mitt liv.

Förlåt. kunde inte låta bli att svara


Jävla tur att någon har humor iaf
Citera
2023-11-18, 06:34
  #5
Medlem
Grattis till dig om det har förbättrat ditt liv.
Citera
2023-11-18, 06:58
  #6
Medlem
pn222jws avatar
Kvinnorörelserna i sängen har nog förbättrar livet...mansrörelser är väl bra.
Citera
2023-11-18, 09:48
  #7
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
har sadlat om från ett praktiskt yrke till att börja med daytrading , både som framtida försörjning och för att stärka samt utveckla mig själv.

Det är ett misstag.

Daytrading är ingen väg till ekonomisk stabilitet. 99.9 % blir fattiga på det. Övriga har tur (och kunde lika gärna köpt lotter).

Dessutom utvecklas du inte av daytrading. Det är inte vad man avser med att utveckla sig själv.

Hitta ett annat yrke om du vill förbättra din ekonomi istället.
Citera
2023-11-18, 10:20
  #8
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Det är väl som allt annat, en del är bra, det mesta skit. Hittar du det bra kan det säkert hjälpa en del. Men det mesta är ju bara simpla grejer, som bygg dig själv, gör dig attraktiv, träna, bli kompetent i något, sätt ej kvinnor på pedestal, gift dig inte yada yada,,,
Citera
2023-11-18, 11:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Det är väl som allt annat, en del är bra, det mesta skit. Hittar du det bra kan det säkert hjälpa en del. Men det mesta är ju bara simpla grejer, som bygg dig själv, gör dig attraktiv, träna, bli kompetent i något, sätt ej kvinnor på pedestal, gift dig inte yada yada,,,

Ja det är lite detta jag är inne på. För att jag har kort och gott bestämt mig för att jag behöver göra det bästa möjliga av detta! Såsom affärerna går jag in för fullt ut nu , det är i stort sett bara fokus på detta nu.

För att gräva ned sig och älta dessa saker jag skrev är inte ett alternativ, den insikten har jag kommit till! Tiden känns plötsligt så mycket mer värdefull nu än den gjorde tidigare, och det tänker jag är ett gott tecken.

Sen det där med kvinnor har jag lagt på hyllan nu, en annan tanke eller snarare bieffekt av ens utveckling är också att den kvinna man en dag blir tillsammans med får det bättre än om man inte jobbat på sig själv. Och sedan finns det ju kvinnor som är som svarta hål , och gällande det har jag en mor som haft vett på att lära mig att hålla mig borta från dessa. Som man behöver man också vara försiktig , trots att ingen någonsin nämner det.
Citera
2024-02-19, 15:20
  #10
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag har verkligen köpt argumentet om att vi män måste vakta själva relationen. Vi har så otroligt stor nytta av att fördröja giftemål och när man blir exklusiv i ett par. Vi behöver hålla lite på hanen innan vi förlovar oss eller liknande. Det för våra liv mycket bättre då kvinnor reglerar sexlivet. Det är ett utmärkt verktyg för oss att dröja lite med allt då vi har mer tid.
Citera
2024-02-20, 21:14
  #11
Avstängd
Skulle säga att det har stärkt mina åsikter jag redan hade innan.

Jag har alltid haft mycket svårt för kvinnors sätt att vara och har oftast bara velat knulla dom, men sånt blir man skuldbelagd för om man säger det offentligt.

Minns jag sa nåt liknande i skolan nån gång och alla tjejer såg mig som spetälsk och smygarkillarn som var i friendzone höll också med tejerna såklart eftersom dom inte vågade hålla med mig.

Män har starkare och annorlunda åsikter än kvinnor, men vi blir ofta nedvärderade för dom och då tror vi dessa åsikter är fel.
Citera
2024-02-23, 09:33
  #12
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Den enda manrörelsen som finns är armén - allt annat är homo-bögklubbar.

Nja... du säger något, men menar något helt annat. Som en kärring.
Med Armén menar du "förbrukningsvaru-rörelsen". Helt ok med mig och andra män som vet.

Mitt pannben är mitt och jobbar enbart åt mig.
Berget jag dör på, det är mitt.

I Armén får du gå i döden på någons berg som aktivt och öppet konspirerar mot just dig. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback