Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-11, 14:48
  #1
Medlem
Tjena alla. Har av misstag fått i mig 2st 80mg Oxycontin. Är van opiat användare. Tram, sub you name it. Dock haft uppehåll på en månad. Är det kört för mig eller? Bara att ringa? Eller sticka till akuten?
Kan tilläga att det var 1,5 timme sen nästan 2 och jag känner inte mycket. Lite varm i ansiktet men inte någon opiat känsla över huvud taget.
Kört opiater i ca 10år från och till.

Om vi nu kommer fram till att det är kört. Går det att fixa med tjack eller nått liknande?
Glömde säga att jag inte krossade dem så det är hela depot vi snackar om.

Tackar på förhand.
__________________
Senast redigerad av Macattack11 2024-01-11 kl. 15:02.
2024-01-11, 14:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macattack11
Tjena alla. Har av misstag fått i mig 2st 80mg Oxycontin. Är van opiat användare. Tram, sub you name it. Dock haft uppehåll på en månad. Är det kört för mig eller? Bara att ringa? Eller sticka till akuten?
Kan tilläga att det var 1,5 timme sen nästan 2 och jag känner inte mycket. Lite varm i ansiktet men inte någon opiat känsla över huvud taget.

Om vi nu kommer fram till att det är kört. Går det att fixa med tjack eller nått liknande?

Tackar på förhand.


Varför ringer du inte efter hjälp istället för att skriva här? Kan ju vara värt att ringa 112 och fråga dom där så får dom ge dig ett svar. Hade aldrig lagt mitt liv i Flashbacks händer.
2024-01-11, 14:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Varför ringer du inte efter hjälp istället för att skriva här? Kan ju vara värt att ringa 112 och fråga dom där så får dom ge dig ett svar. Hade aldrig lagt mitt liv i Flashbacks händer.

Jo jag tänkte göra det om det är så att jag börjar känna att det blir för mycket.
Svårt för dem att säga med för det vet inte vilken tolerans jag har. Vilket folk här inte heller gör såklart
Ville bara höra från nån fellow opiat torsk om de tagit nått liknande eller visste.
Tack för ditt svar.
__________________
Senast redigerad av Macattack11 2024-01-11 kl. 15:01.
2024-01-11, 15:04
  #4
Medlem
friendpilleds avatar
Jag har för mig att man faktiskt kan få 160mg-tabletter utskrivna, så jag tror inte det är någon dödlig dos direkt men en hög dos är det utan tvekan. Ta inte tjack eller någon annan stimulant, det kan vara en mycket farlig kombination för hjärtat.

Som vanligt med sådana här trådar så kan ingen på Flashback garantera om huruvida det är farligt eller inte, ring sjukvårdsupplysningen för att vara helt säker, och/eller om du har möjlighet så bjud över någon kompis som kan vaka över dig och kontrollera att du andas.
2024-01-11, 15:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friendpilled
Jag har för mig att man faktiskt kan få 160mg-tabletter utskrivna, så jag tror inte det är någon dödlig dos direkt men en hög dos är det utan tvekan. Ta inte tjack eller någon annan stimulant, det kan vara en mycket farlig kombination för hjärtat.

Som vanligt med sådana här trådar så kan ingen på Flashback garantera om huruvida det är farligt eller inte, ring sjukvårdsupplysningen för att vara helt säker, och/eller om du har möjlighet så bjud över någon kompis som kan vaka över dig och kontrollera att du andas.

Nej såklart det vet jag. Ville bara ha lite mer på fötterna om det var en dödlig dos eller inte. Dvs om andra tagit så mycket innan. Ska se om jag kan vara i sällskap med någon. Känner fortfarande inte särskilt mycket. Testat oxy innan några gånger och inte kännt något då heller. Jävligt konstigt.
Tack för svar.

edit: Hittade på nätet att de du skriver är sant. Finns 160mg tabletter.
__________________
Senast redigerad av Macattack11 2024-01-11 kl. 15:10.
2024-01-11, 15:19
  #6
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Sålänge du inte blandar något så kommer du inte dö..

Speciellt om du är van med opiater.

Drick en kaffe och glo en film.

Men ja det är en hög dos.
2024-01-11, 15:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Sålänge du inte blandar något så kommer du inte dö..

Speciellt om du är van med opiater.

Drick en kaffe och glo en film.

Men ja det är en hög dos.

Tack man. Det jag själv trodde med. Men blev lite osäker när jag sökte runt på forumet.
Vet du om det är vanligt att tram och sub och sånt funkar bra men oxycontin inte funkar? Tagit det 2-3 gånger och knappt känt något. Än så länge känner jag typ inget heller denna gången ¯\_(ツ)_/¯
2024-01-11, 15:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Sålänge du inte blandar något så kommer du inte dö..

Speciellt om du är van med opiater.

Drick en kaffe och glo en film.

Men ja det är en hög dos.

Det är 2,5 timmar sen intag nu.
__________________
Senast redigerad av Macattack11 2024-01-11 kl. 15:39.
2024-01-11, 15:37
  #9
Medlem
Cakewets avatar
Tuggade/krossade du tabletterna eller svalde du dom hela? Om det var 1.5h sen du tog dom kommer du inte känna mer av dom så verkar som att det är lugnt.
2024-01-11, 15:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macattack11
Tjena alla. Har av misstag fått i mig 2st 80mg Oxycontin. Är van opiat användare. Tram, sub you name it. Dock haft uppehåll på en månad. Är det kört för mig eller? Bara att ringa? Eller sticka till akuten?
Kan tilläga att det var 1,5 timme sen nästan 2 och jag känner inte mycket. Lite varm i ansiktet men inte någon opiat känsla över huvud taget.
Kört opiater i ca 10år från och till.

Om vi nu kommer fram till att det är kört. Går det att fixa med tjack eller nått liknande?
Glömde säga att jag inte krossade dem så det är hela depot vi snackar om.

Tackar på förhand.


Min systers kollega hade ätit det i många år efter många operationer och när de var uppe på 140 mg om dagen sa de att de ej kunde ge henne mer smärtlindring för då skulle hon vara död. Idag efter avgiftning och smärtklinik med mera mår hon dock bra. Så jag skulle inte chansa sådär om jag var du. Sen kan man ju undra hur du fått i dig av misstag osv men det är ditt problem.
2024-01-11, 15:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Tuggade/krossade du tabletterna eller svalde du dom hela? Om det var 1.5h sen du tog dom kommer du inte känna mer av dom så verkar som att det är lugnt.

Nej jag tuggade eller krossade dem inte. Vet du hur lång tid det tar då?
2024-01-11, 15:41
  #12
Medlem
friendpilleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macattack11
Nej såklart det vet jag. Ville bara ha lite mer på fötterna om det var en dödlig dos eller inte. Dvs om andra tagit så mycket innan. Ska se om jag kan vara i sällskap med någon. Känner fortfarande inte särskilt mycket. Testat oxy innan några gånger och inte kännt något då heller. Jävligt konstigt.
Tack för svar.

edit: Hittade på nätet att de du skriver är sant. Finns 160mg tabletter.

Jag tänker att eftersom tabletter på 160mg skrivs ut så är det inte en dödlig dos, såtillvida att du inte har druckit eller tagit benso
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback