Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-03-14, 23:54
  #61
Medlem
lever på ägg, kött och mejeri. ibland lite bröd. betydligt billgare en wok och grösnaker. tagit bort kolhydrater som pasta, ris och skit.

kör på mycket iodine (jod från kelp) också vilket gör att jag kan hålla mej länge utan att vara hungrig. Spar massvis med pengar. säkert 6000 i månaden på lägre matkostnader.
Citera
2024-03-15, 04:53
  #62
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Debackle
Aceton var det ja. Haha du var en speciell filur.
Inte mer än dig som har wetsex så det står över öronen på dig!
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
lever på ägg, kött och mejeri. ibland lite bröd. betydligt billgare en wok och grösnaker. tagit bort kolhydrater som pasta, ris och skit.

kör på mycket iodine (jod från kelp) också vilket gör att jag kan hålla mej länge utan att vara hungrig. Spar massvis med pengar. säkert 6000 i månaden på lägre matkostnader.
Satan, hur mycket skitmat äter du för att [k]spara[/k] 6000? Jag gör av med knappt 4000 månadsvis, har svårt att springa upp till 6000 - men du menar att du har lyckats dra ner på 6000kr i budgeten för att du börjat äta varor som i verkligheten är dyra. Skitmatsbaronen fonzen!
__________________
Senast redigerad av psykoshippien 2024-03-15 kl. 04:55.
Citera
2024-03-15, 05:32
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Flera observationsstudier har visat att personer som äter mer rött kött och chark har en ökad risk att utveckla tjock- och ändtarmscancer... men du behöver absolut inte tro på det!! Det är upp till var och en..

Dom där jävla studierna.

Samma personer som med största sannolikhet också dricker och röker samt käkar en massa hel och halvfabrikat. Men självklart är det de röda köttet som är boven i dramat. Helt sinnes hur man kan tro de.

Ta din vegpropaganda och stick. I den här tråden diskuterar vi huruvida man kan leva på köttfärs och grönsaker.
Citera
2024-03-15, 11:21
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
Dom där jävla studierna.

Samma personer som med största sannolikhet också dricker och röker samt käkar en massa hel och halvfabrikat. Men självklart är det de röda köttet som är boven i dramat. Helt sinnes hur man kan tro de.

Ta din vegpropaganda och stick. I den här tråden diskuterar vi huruvida man kan leva på köttfärs och grönsaker.

Är det vegopropaganda att man kan äta kycklingfärs istället?
Du behöver inte tro på några studier det är upp till var och en det var bara ett tips. Varför sådan sjukt tråkig attityd?
Citera
2024-03-18, 04:22
  #65
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Är det vegopropaganda att man kan äta kycklingfärs istället?
Du behöver inte tro på några studier det är upp till var och en det var bara ett tips. Varför sådan sjukt tråkig attityd?
Man får cancer av allt nuförtiden enligt studier från alla håll. Är ju på förstasidan i aftonblaskan för jämnan. Människan har ätit rött kött sedan urminnes tider. Visst, kan säkert finnas nackdelar men det innehåller ju mycket av de näringsämnen vi behöver. Dessutom är det ju gott. Det sista ska man ju inte underskatta få vi lever en gång. Jag har inget emot kyckling eller vegetariska rätter så länge det är gott. Lagar en hel del vegetariskt själv men inget slår en riktigt fin köttbit. Verkligen ingenting, det är ren njutning.

Men det du måste fatta är att kycklingfärs smakar väldigt annorlunda, är ju inte ens nära vanlig köttfärs. Då ska vi inte ens tala om vegetariska alternativ som är något helt annat.
Citera
2024-03-18, 10:04
  #66
Moderator
manamanahs avatar
Matlagning och metoder --> Dieter och specialkost
/Moderator
Citera
2024-03-24, 11:43
  #67
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Kryddar du färsen? tillagas allt i wok?
Skulle gärna prova!

Burkar krydda med paprikapulver, vitpeppar, spiskummin, gurkmeja, oregano, vegeta, rikligt av allt, det ska smaka, brukar även köra i lite piri piri sås från lidls spanska vecka, köper många föaskor varje gång
Citera
2024-04-26, 18:02
  #68
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Kolhydrater behövs när du rör på dig och "tränar" .. varför vill du utesluta det ?
Man behöver i stort sätt alla näringsämnen och fibrer, kolhydrater, proteiner mm

Du kanske mår bättre utan kolhydrater ? Inte jag, blir helt orkeslös då för energi i allt .. kör på det då
Det ända jag har hört är att kolhydrater och vitt bröd mm gör att man kan känna sig
däst, ev mår sämre, och att vissa går upp i vikt pga det ??? än att bara äta fibrer och proteiner,
alla är vi olika, jag tillhör den som är olik din efterfrågan

Forskningsresultat

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...ch-kolhydrater

Nä kolhydrater behövs verkligen inte. Nu är du ute och cyklar.

https://www.virtahealth.com/blog/why...-carbohydrates
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback