Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-05-02, 07:57
  #49
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Vi människor är sociala djur. vad ska du bli störd ifrån? dina djupa gogglingar

Jag blir faktiskt väldigt störd när någon ringer mig och behöver min hjälp. Också en anledning att jag gjort mig av med alla mina vänner då dom drar av min dyrbara tid.


Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
Nej nej, herregud inte det jag säger, däremot kommer du riskera att komma in i sådana tankar om du inte ser och strävar efter det vackra och söka dt som ger dig lyckliga känslor. om du bara ser det negativa är du inte så smart om du tror, skärp dig för fan.
lär dig segla då är hela världen din trädgård.

Min lycka är kunskap och glädjen kommer från google.
Citera
2024-05-02, 16:23
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag blir faktiskt väldigt störd när någon ringer mig och behöver min hjälp. Också en anledning att jag gjort mig av med alla mina vänner då dom drar av min dyrbara tid.




Min lycka är kunskap och glädjen kommer från google.

Ska du dra nytta av din kunskap och nå framgång måste man kunna förmedla den på ett socialt sätt. Annars blir du bara en kuf precis som alla andra miljoner kufar som kan mycket men inte vet hur man ska bete sig i sociala situationer.
Vad ska du med kunskapen till om du helt saknar ett socialt nätverk?
I min syn är det dom största förlorarna och inte speciellt smarta då de inte ens kan klara av att behålla normala band till andra människor.
Citera
2024-05-03, 12:01
  #51
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Ska du dra nytta av din kunskap och nå framgång måste man kunna förmedla den på ett socialt sätt. Annars blir du bara en kuf precis som alla andra miljoner kufar som kan mycket men inte vet hur man ska bete sig i sociala situationer.
Vad ska du med kunskapen till om du helt saknar ett socialt nätverk?
I min syn är det dom största förlorarna och inte speciellt smarta då de inte ens kan klara av att behålla normala band till andra människor.

När jag pratar med någon vill jag bara förmedla mina tankar. Inte höra massor med dåliga skämt eller torterande skratt. Tänk om läkare och forskare skoja bort alla sina kunskaper. Hur skulle världen se ut då?
Citera
2024-05-03, 15:23
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
När jag pratar med någon vill jag bara förmedla mina tankar. Inte höra massor med dåliga skämt eller torterande skratt. Tänk om läkare och forskare skoja bort alla sina kunskaper. Hur skulle världen se ut då?
Det finns perioder när man kan skoja, skratta och ha kul och koppla av. Sedan finns det stunder när man naturligtvis inte gör det, tex när man har någons hjärta i sin hand.
Man måste få kunna koppla av och ha roligt också.
Antar att du aldrig behövt det då ditt liv varit rätt bekvämt så du aldrig känt det behovet. Vad kan du utan att använda google, för det kan alla göra så det gör dig knappast bättre än någon annan eller unik?
Citera
2024-05-03, 19:12
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
När jag pratar med någon vill jag bara förmedla mina tankar. Inte höra massor med dåliga skämt eller torterande skratt. Tänk om läkare och forskare skoja bort alla sina kunskaper. Hur skulle världen se ut då?

Har träffat många läkare och forskare med både humor och sociala förmågor. Finns många enormt framgångsrika och trevliga forskare.
Citera
2024-05-03, 19:43
  #54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
När jag pratar med någon vill jag bara förmedla mina tankar.

Det är ju inte ett samtal. Det är en föreläsning.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback