Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-24, 14:53
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do-not-know
Hej jag skulle vilja veta om någon annan har erfarenhet av att ha köppt lägenhet där de begåtts mord i. Offtast kan man ju få lägenheten billigare men är de värt ?

Har det varit svårare att sälja vid ett senare tillfälle ? Har ni trivts i hemmet eller tängker man mycket på vad som hänt där osv ?
Berätta gärna ni som har erfarenhet
Folk glömmer externt fort. Ett hus i närheten såldes för många år sedan där ett mord hade begåts och gärningsmannen satt i fängelse. Det var väldigt lågt intresse trots fantastiskt läge. Köparen hyrde ut det något år och sen såldes det till normalpris.
Citera
2024-04-24, 15:37
  #62
Medlem
T34Panzers avatar
Jag skulle få definitivt inte må bra av att bo där det begåtts grymma mord, och ständigt påminnas om dessa.

Tex i lägenheten i Askersund där Jonna Henningson mördade och styckade Lovisa Lind i badrummet…
(FB) Askersund: Styckmordet på Lovisa Lindh, 2014-06-18

Eller i lägenheten i Uddevalla där sparrisen Tishko styckmördade Wilma och förvarade hennes huvud i sovrumsgarderoben
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2024-04-24, 15:56
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Jag hade köpt lägenheten direkt. Den är ju dö-billig.
Den enes död är den andres bröd, som man brukar säga.
Citera
2024-04-24, 19:31
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Om du tänker logiskt har det åtminstone iaf dött både en och två i typ varje bostad genom århundrandena.

De flesta bostäder på marknaden har inte funnits i ett enda århundrade ännu.
Citera
2024-04-24, 20:22
  #65
Medlem
sfrges avatar
Har mäklaren skyldighet att informera eventuell köpare att det skett ett mord i lägenheten?
Citera
2024-04-24, 20:32
  #66
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag skulle få definitivt inte må bra av att bo där det begåtts grymma mord, och ständigt påminnas om dessa.

Tex i lägenheten i Askersund där Jonna Henningson mördade och styckade Lovisa Lind i badrummet…
(FB) Askersund: Styckmordet på Lovisa Lindh, 2014-06-18

Eller i lägenheten i Uddevalla där sparrisen Tishko styckmördade Wilma och förvarade hennes huvud i sovrumsgarderoben
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Tänk på DaCosta-mordet 1984. Catrine DaCosta hittades styckmördad i två påsar i Solna. Mordet klarades aldrig upp men med största sannolikhet så mördades hon och styckades i någon lägenhet i Solna.

Det är ju det mest logiska. Det är lite creepy om man tänker att det bor någon person i just den lägenheten där mordet inträffade men som inte har en aning om vad som hänt där.

Ibland är det nog lika bra att inte veta vad ens boende har för historia.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback