Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-01, 09:43
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Meningen är att alla ska få vara med eller hur? Men frågan kvarstår, ska alla vara med med sina egenskaper fullt ut och hålla laget kvar på nybörjarnivån med allt vad det innebär, eller ska vi ha ett samhälle där faktiskt det finns bättre lagspelare som kan föra en verksamhet vidare i det här fallet att det kan leda till tv-pucken shl, NHL osv.
Men det kanske bästa av allt är nog att hela samhället blir nån slags en annan del av köping, då blir ju lyckan total och alla får vara med i första femman eller vad det nu heter!

Som sagt, det är bara fotboll och hockey som har dessa svårigheter att anpassa sig till svensk idrott. Tittar du på världseliten i de flesta andra sporter är det väldigt udda personer som är på topp. Ofta personer som bara har hängt i sin idrottsverksamhet och övertränat sig själva. Det är inte svårt att få ett lag med barn med NPF att samspela så att de spelar i TV-pucken, det handlar enbart om kompetens och vilja att göra så. Men har man din attityd att barn med NPF enbart kan vara nybörjare så är det ju inte konstigt att laget är i div. 14.
Citera
2024-05-01, 10:16
  #254
Medlem
För att nyktra till debatten: enligt påstått inlämnade dokument i fallet har inga klagomål framförts mot pojkens beteende mot andra i laget och liknande utan det är pappans agerande när "ledare skällt på barnen i laget" och sådana situationer som är stötestenen.

Jag tror alla kan släppa pojkens beteende och eventuella kompetens inom hockey.
Citera
2024-05-01, 12:23
  #255
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Som sagt, det är bara fotboll och hockey som har dessa svårigheter att anpassa sig till svensk idrott. Tittar du på världseliten i de flesta andra sporter är det väldigt udda personer som är på topp. Ofta personer som bara har hängt i sin idrottsverksamhet och övertränat sig själva. Det är inte svårt att få ett lag med barn med NPF att samspela så att de spelar i TV-pucken, det handlar enbart om kompetens och vilja att göra så. Men har man din attityd att barn med NPF enbart kan vara nybörjare så är det ju inte konstigt att laget är i div. 14.
”Vilja att göra så” citerat av dig! Nu förhåller det sig så att Olle och hans pappsing inte har det minsta lust att ”vilja” och då går det som det går, vad är det du inte tar in?
Citera
2024-05-01, 12:25
  #256
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Du behöver inte skämmas. Jag accepterar dig för den du är. Du uppträder omoget i tråden och det får stå för dig.



SHL och NHL har fullt med spelare som med diverse NPF diagnoser. Somliga är mer öppna med det, andra inte. Lehner, Blidh, Laine osv. Idrottens är värld är bra för killar och tjejer med ADHD, det är ett faktum.
Som jag svarade en annan, Olle och hans pappa har ju inte det minsta lust att anpassa sig till laget!
Ska dom starta ett enmanslag och slå sig fram tex till tv-pucken?
Citera
2024-05-01, 17:48
  #257
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Som jag svarade en annan, Olle och hans pappa har ju inte det minsta lust att anpassa sig till laget!
Ska dom starta ett enmanslag och slå sig fram tex till tv-pucken?

Tv pucken är lag baserade på region. Det är inga föreningslag eller selectklubbar. Du maler på som en kverulant med det ena substanslösa inlägget efter det andra.
Citera
2024-05-01, 18:09
  #258
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Tv pucken är lag baserade på region. Det är inga föreningslag eller selectklubbar. Du maler på som en kverulant med det ena substanslösa inlägget efter det andra.
Och du hänger på!
Citera
2024-05-01, 22:15
  #259
Medlem
Jag har en gång i tiden befunnit mig i samma situation som föräldrarna i laget som den här tråden handlar om. Vi fick in en familj i laget där både pappan och sonen hade ADHD. Pappan hade av någon märklig anledning blivit helt besatt av tanken på att hans son skulle bli ishockeyspelare. Sonen hade inget som helst intresse av att spela ishockey och han hade förutom ADHD även stora problem med inlärningssvårigheter och dålig koordination vilket gjorde att han aldrig lärde sig åka skridskor. Vilken cirkus det var.
Citera
2024-05-01, 22:32
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAtz
Du vet inte vad du pratar om. Jag har ADHD och ganska ordentlig sådan och ser jag bara till mitt arbete som jag har så finns det nog ingen som producerar i samma takt som jag gör.

Sen har det givetvis sina nackdelar speciellt med sömn, rutiner osv utanför arbetet. Men, även på 2 timmars sömn så producerar jag i samma takt som jag gör på 12 timmars sömn.

OT
Sportade en del när jag va grabb med och främst brottning vilket jag va jävligt duktig på också då jag ganska fort fick träna med dom äldre grabbarna istället. Så nog har det sina fördelar med ADHD.

Men kalla det superkraft är ingenting jag gör.

Du svarar på : "Kvalificerat skitsnack att se ADHD som en superkraft"

med: bla bla bla... "Men kalla det superkraft är ingenting jag gör"

Du beskriver exakt det jag säger , tack. ADHD är ett handikapp, det betyder inte att det är rakt igenom uselt. Men det är verkligen inte en positiv sak.

Bra att du hittat ett sätt att hantera ditt handikapp, synd att trådens pappa inte har lärt sig hantera sitt, så att sonen i fråga kunde gå på hockey.
Citera
2024-05-01, 23:04
  #261
Medlem
Efter lite grävande hittade jag det här inlägget om pojkens pappa:

"xxxxxxx jag skriver ett öppet brev till dig och alla som vill läsa…..

Jag tycker som vuxen människa att du ska sopa rent mattan framför din dörr innan du äventyrar att dra isär en förening som har höga värdegrunder.

Jag tycker du istället borde skriva att barnen i din sons lag är rent av rädda för dig. Jag och många andra undrar vad det beror på? Förklara gärna det här är du väldigt snäll…… jag tycker Även att du ska skriva om händelserna i ishallarna du inte är välkommen i…..För där ska det vara du som har agerat dumt framför barn/föräldrar, folk har även fått gå emellan? Då har det gått långt….Är det en bra förebild för barn? Du skriver heller inte att DU sitter och skriver brev till samarbetspartners osv!?
Du skriver heller inte att Kalmar HC vid flera tillfällen velat ha möte med dig som du inte närvarat på.. jag tycker med dina agerande att du rent av istället vill förstöra för 100tals andra barn i föreningen som trivs och har sin trygga punkt där. En plats dom varje vecka/dag skapar minnen för livet på. Det försöker du rent av dra isär. Med dina ”brev”

Jag undrar. Vart är det du vill komma när du skriver DIN story och inte HELA!? För jag håller med, vet man inte hur det ligger till när man läser dina rader så blir man berörd. Förväntar mig att du tar tag i problemet i rätt ände istället för att hänga ut en klubb som har så sky höga värderingar som jobbar stenhårt för likavärde oavsett vem du är eller vart du kommer ifrån! Men det finns också en oskriven lag. Det är att man beter sig efter vett och etikett. Det är barn och ungdomar vi har att göra med, det jag menar är att det kanske kan uppfattas som utanförskap osv när man skriker, beter sig illa/terroriserar folk…. Vi ska föregå med gott exempel emot våra barn/ungdomar gör man inte det enligt mig ska man hålla sig borta från allt vad som heter LAG sport… hoppas du sopar rent framför din dörr nu, och tar emot handen som Kalmar HC står med så är jag säker på att detta löser sig. Det krävs alltid två parter för att bygga en relation. #tilsammans"
Citera
2024-05-01, 23:24
  #262
Medlem
Annan info:

Klubben har gått ut med att de ska satsa och att grabbarna behöver vara förberedda på toppningar, bänkningar, munhugg etc.

Såg en screenshot där pappan skrivit "Trots att min son är den enda i laget som elitsatsar med egen hockey PT så får han inte vara med.

Dag Wenström som är en av Sveriges bästa tränare lämnar mer än gärna referenser om min son.

swetechockey"

I en annan diskussionstråd skrev pappan att sonen har sagt något och efter det försatts på bänken i den matchen. När han får fråga om vad sonen har sagt till tränarna så svarar han ej.

Han skriver i ett annat inlägg att han ska starta en förening för NPF och frågar kommunen om istider och får då som svar att de inte kan erbjuda något nu pga tiderna är satta för terminen. Varpå han blir tokig och "Typiskt S som styr kommunen". Här någonstans börjar folk i det forumet konfrontera honom tillskillnad från tidigare.

När allt kommer omkring, vad handlar det här om egentligen?

Min känsla är att den här farsan har lagt ner all sin tid och energi på att grabben ska lyckas men att grabben tyvärr inte är tillräckligt bra.

Det tar hus i helvete och byggs upp till en tickande bomb i snubbens skalle. När slaget ser ut att förloras så drar han fram sitt ess ur rockärmen och spelar NPF-kortet.

Tycker personligen att det här är en sorglig historia och tycker synd om grabben, kan inte vara kul att vara i den åldern med en pappa som beter sig på det här sättet. Dessutom har pappan blivit anmäld till soc nu också.
__________________
Senast redigerad av Akrobaten 2024-05-02 kl. 00:10.
Citera
2024-05-02, 09:40
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Varför talar du om en 13åring som om han vore fem år?

Faktumet att han inte kommer skrikandes och sparkades till träningen betyder bara att han inte nödvändigtvis måste låsas in på uppfostringsanstalt. Inget mer.

Nu blandar du nog ihop mig med någon annan. Jag pratar om en 6-åring i min grabbs träningsgrupp, inte ungen i trådstarten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback