Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-23, 18:19
  #1
Medlem
siwsans avatar
Satt just och lyssnade igenom en del suspekta plattor jag (av outgrundlig anledning) har i samlingarna.

När jag så kom till Eilert Pilarm (denna underbart skönsjungande artist ) slog det mig att det varit väldigt tyst om Eilert under en ganska lång period nu...

* Vad gör han nu och varför?
* Finns det något intressant om hans bakgrund?
Citera
2006-09-23, 18:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
Satt just och lyssnade igenom en del suspekta plattor jag (av outgrundlig anledning) har i samlingarna.

När jag så kom till Eilert Pilarm (denna underbart skönsjungande artist ) slog det mig att det varit väldigt tyst om Eilert under en ganska lång period nu...

* Vad gör han nu och varför?
* Finns det något intressant om hans bakgrund?

Han måste vara en självklar kandidat till nästa års Polarpris

Han uppträdde på ett ställe här för 2 år sen. Fantastiskt jubel efter första låten, småjubel efter andra. Men när han kört 4-5 låtar har liksom charmen försvunnit. Han fortsatte dock att ta sig själv på fullaste allvar. På slutet var det rejält pinsamt.

En sak är dock säkert, han kan inte ha alla pannorna på taket, något är fel på karln.
Citera
2006-09-23, 18:38
  #3
Medlem
L0darens avatar
*suttit på hispan för att han trodde att han var Elvis son.
Citera
2006-09-23, 18:45
  #4
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
*suttit på hispan för att han trodde att han var Elvis son.

Källa?

Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
En sak är dock säkert, han kan inte ha alla pannorna på taket, något är fel på karln.

Han har väl en lätt utvecklingsstörning motsv, som jag har förstått det?
Citera
2006-09-23, 18:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz

Han har väl en lätt utvecklingsstörning motsv, som jag har förstått det?

Måste han vara.
Citera
2006-09-23, 18:49
  #6
Medlem
Catyas avatar
Han bor väl fortfarande i Husum utanför Örnsköldsvik. Såg honom med en jänkare för ett par år sedan och så har han hårig rygg.
Citera
2006-09-23, 18:49
  #7
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
Måste han vara.

Hittar dock inga belägg för det nu, men jag har alltid trott det efter att hört hans julskiva för några år sen.
Citera
2006-09-23, 18:58
  #8
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
*suttit på hispan för att han trodde att han var Elvis son.

Något han berättat om i OTALIGA intervjuer, och alla som vet något om Eilert vet detta
Citera
2006-09-23, 18:59
  #9
Medlem
Truxas avatar
Jag har för mig att han städar på ett pappersbruk (eller något annat bruk) uppåt i landet. Och det står inte riktigt rätt till, för bokningar och sånt får tydligen gå via "en god man" förutom dom vanliga bokningsrutinerna.
Citera
2006-09-23, 19:00
  #10
Avstängd
kukmolekylens avatar
vi ringde honom för en herrans massa år sen och frågade om han kunde sjunga "I'm all shook up" för oss, men han skyllde på att han hade satt ett äpple i halsen och kunde inte sjunga
Citera
2006-09-23, 19:12
  #11
Medlem
Mårten Gåss avatar
Han har väll lagt micken på hyllan…

Och vad jag har förstått det som är han inte är den blankaste skeden i lådan.
Citera
2006-09-23, 19:18
  #12
Medlem
GammelRaggares avatar
Eilert Pilarm och Gunnar Bunker i IDOL 2007.....ackompanjerad av M. A Numminen och Pedro på dragspel.
Alla ska samstämmigt sjunga " som en gummiboll" eller "yes sir, jag är en boggi"...
en boggiwoggi.....
Så underbart.
Mauri Antero Numminen (M A Numminen) tror jag att jag har supit ihop med i en park, i Ruotsi (Sverige) för 20-25 talet år sedan, eller mer. Perkele det var kanske i Torneå???
minns inte. Men jag har fotografier från den kvällen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback