Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-25, 16:17
  #1
Medlem
maiden_666s avatar
har lite frågor bara som någon kanske vill svara på, mod snälla flytta om jag postat fel!

Blomman för dagen är Morning Glory?

Och vilka från ska man köpa från www.impecta.se om man vill att dom ska innehålla LSA, eller alla sorterna de säljer där innehåller LSA?

Nu är det inte så att jag vill trippa på just fröna jag köper utan vill odla blomman för dagen. Men en kompis är lite sugen på att trippa så tänkte att jag gillar att odla lagliga växter och blomman för dagen är laglig att odla och min kompis vill trippa på lagliga saker och LSA är lagligt kan ju inte bli bättre

så frågan lyder helt enkelt vilken sort ska jag köpa för att få fram LSA innehållande frön.
Citera
2007-01-25, 16:32
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Det finns en text bland Erowids tripprapporter som listar LSA-mängden i alla sorters blomman för dagen, leta upp den...
Citera
2007-01-25, 16:39
  #3
Medlem
akvariefisks avatar
Heavenly blue skulle jag satsa på, om ni ska odla själva.
Citera
2007-01-25, 18:14
  #4
Medlem
Botanikerns avatar
Att odla upp lite sådanna plantor och sedan göra en halvtaskig extraktion av dom med metanol slulle jag kunna tänka mig att ge mig på. HBW är inte odlingsbara då?
Citera
2007-01-25, 21:36
  #5
Medlem
maiden_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
HBW är inte odlingsbara då?

jo det måste dom ju vara, det är de fröna man inte ska käka så många av jämfört med MG? asså aldrig fattad vad skillnaden mellan HBW och MG är, trodde det var samma växt bara att strykan på fröna var olika?!?!
Citera
2007-01-25, 21:40
  #6
Medlem
maiden_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det finns en text bland Erowids tripprapporter som listar LSA-mängden i alla sorters blomman för dagen, leta upp den...


hittar inte så bra på erowid, vad heter tripprapporter på engelska?(kass på engelska) eller åtminstånde säg under vad man ska leta under, eller en länk dit och jag är dig evigt tacksam
Citera
2007-01-25, 22:18
  #7
Avstängd
Snusar´ns avatar
hur fan odlar man det? hur lång tid tar det att odla från frön tills man fått frön?
Citera
2007-01-25, 22:37
  #8
Medlem
akvariefisks avatar
HBW är lätt att odla, men väldigt svår att få till att blomma i sverige så några frön är svårt att få. MG sår man på våren i ganska stora krukor (de gillar inte att bli omplanterade). Jag trycker det är bra att sätta ca tre frö i mitten av varje kruka, och sen slänga alla groddar utom en (så att inga krukor blir tomma).
Låt krukorna stå i ett soligt fönster under våren, och sätt sen ut växterna utomhus under sommaren. Se till att de har något att klättra på. Det blir lätt trassel av alltihopa annars. Odlar man det innomhus måste man pollinera blommorna själv med tex en pensel för att få frö.
Citera
2007-01-26, 17:18
  #9
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666
jo det måste dom ju vara, det är de fröna man inte ska käka så många av jämfört med MG? asså aldrig fattad vad skillnaden mellan HBW och MG är, trodde det var samma växt bara att strykan på fröna var olika?!?!

mjo styrkan är ganska stor, på hbw behövs 10 st frön medans på mg behöver du 400 st =)
Citera
2007-01-26, 20:04
  #10
Medlem
Botanikerns avatar
Jag hade inte tänk blomma hbw plantorna. Skulle väl räcka att boosta dom med lite belysning sen klippa dom så dom håller höjden, sen extrahera från växtmaterialet. Och om jag vill ha dom i blom så är det ju jag som styr solen
Citera
2007-01-26, 21:29
  #11
Medlem
Guybrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Jag hade inte tänk blomma hbw plantorna. Skulle väl räcka att boosta dom med lite belysning sen klippa dom så dom håller höjden, sen extrahera från växtmaterialet. Och om jag vill ha dom i blom så är det ju jag som styr solen

Alla växter fungerar inte som cannabis tyvär, det är ganska mycket mer som spelar in än ljuscykeln för att få en hbwplanta att blomma.

Jag tror dessutom du har dubbelt fel, då lsa bara återfinns i fröna
Citera
2007-01-27, 12:05
  #12
Medlem
Botanikerns avatar
Såvitt jag vet så återfinns lsa i hela växten, ta en titt på erowid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback