Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-12, 03:24
  #12337
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Förövrigt slår Imovane det mesta.
Citera
2015-09-12, 03:35
  #12338
Avstängd
eisapeittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
vad för slahs hallisar snackar vi om??

Ja, det var ju flera år sedan... kommer inte ihåg allt, men jag minns att jag låg i min säng och det kändes som det stod folk runt om mig. Dessutom höll jag på att brottas i sängen med "någon", slängde mig fram och tillbaka. Kunde ändå tänka att jag måste lugna mig, men jag slängde mig ändå fram och tillbaka.

Men alltså, jag höll mig uppe när det slog, inte så man ska göra. Man ska ligga i sängen så kommer man troligtvis inte få några hallisar och man kommer somna istället. Sen vänjs medicinen in så om man håller sig till rätt dos lär man inte få några biverkningar.
Citera
2015-09-12, 08:42
  #12339
Medlem
DoYouBleeds avatar
Nä nu får det vara nog med det här. Vill bara upplysa alla att detta är INGEN partydrog. Det visste jag redan men att slänga 5st tillsammans med en kvarting vodka kändes som en bra ide då. Vaknade upp på Silja line och hela dagen igår är en minneslucka. Har varit på massa nattklubbar tydligen men mina vänner har dumpat mig i ett hörn varje gång där jag kunnat sitta helt utslagen. Allt känns som jag bara sovit, kommer inte ihåg nå fest eller så.
Så jävla värdelös man är
Citera
2015-09-13, 00:31
  #12340
Avstängd
d-bolls avatar
Alltså, Imovane finns ju INGENSTANS nuförtiden.. Så vart får alla imovane ifrån? Alla får utskrivet från Apoteket? Skulle inte tro det..
Citera
2015-09-13, 01:03
  #12341
Avstängd
eisapeittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed
Nä nu får det vara nog med det här. Vill bara upplysa alla att detta är INGEN partydrog. Det visste jag redan men att slänga 5st tillsammans med en kvarting vodka kändes som en bra ide då. Vaknade upp på Silja line och hela dagen igår är en minneslucka. Har varit på massa nattklubbar tydligen men mina vänner har dumpat mig i ett hörn varje gång där jag kunnat sitta helt utslagen. Allt känns som jag bara sovit, kommer inte ihåg nå fest eller så.
Så jävla värdelös man är

Nä, det är ingen partydrog, men den kan användas som om man gör rätt. Du gjorde det inte, då blir det som det blev för dig. Bättre försök nästa gång?
Citera
2015-09-13, 01:06
  #12342
Avstängd
eisapeittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Alltså, Imovane finns ju INGENSTANS nuförtiden.. Så vart får alla imovane ifrån? Alla får utskrivet från Apoteket? Skulle inte tro det..

Imovane finns inte, men Zopiklon finns. Sen har nog faktiskt ganska många det på recept också.
Citera
2015-09-13, 09:53
  #12343
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Alltså, Imovane finns ju INGENSTANS nuförtiden.. Så vart får alla imovane ifrån? Alla får utskrivet från Apoteket? Skulle inte tro det..

Får imovane utskrivet utav läkaren, dock har jag en del psykiska problem så som depression / ångest attacker / OCD i bakgrunden som försvårar min sömn.

Får väldigt liten mängd utskrivet dock, enbart 30 tabletter. Jag funderar på att gå över till Stilnoct istället. Är det allt för knepigt att framför det till läkaren ? att man är trött på metallsmaken och att det enbart är insomningen som är problemet. Räcker det som argument ?
Citera
2015-09-13, 14:19
  #12344
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed
Nä nu får det vara nog med det här. Vill bara upplysa alla att detta är INGEN partydrog. Det visste jag redan men att slänga 5st tillsammans med en kvarting vodka kändes som en bra ide då. Vaknade upp på Silja line och hela dagen igår är en minneslucka. Har varit på massa nattklubbar tydligen men mina vänner har dumpat mig i ett hörn varje gång där jag kunnat sitta helt utslagen. Allt känns som jag bara sovit, kommer inte ihåg nå fest eller så.
Så jävla värdelös man är
Vilka vänner du har.
Du är inte den första eller sista som gjort bort sig på den blandningen. Lär dig av misstaget och gå vidare, gjorde själv bort mig på samma blandning förra sommaren, efter ett par veckor var det glömt. Eller, det var redan glömt dagen efter men
Citera
2015-09-14, 19:34
  #12345
Medlem
UBFs avatar
Zolpidem fungerade bra för mig nåt år.
Det talas väldigt illa om en hel den benzodiazepiner men för mig blev den här sömntabletten riktigt knepig. Gick i sömnen på den efter ett tag. Tänkte att det kanske inte var så hemskt tills jag måste gått i sömnen en hel natt för jag hade dragit i mig en hel karta...
Inget minne av det alls. Och åkte sedan till jobbet. Minns ingenting alls förutom att jag "vaknar" upp när jag och chefen har ett möte om ett projekt. Ganska jobbigt att vakna och undra hur man tog sig in till jobbet och dessutom kunde föra sig helt normalt.

Kommer aldrig att använda Stilnoct igen. Det är väl individuellt som vanligt men jag reagerade till slut väldigt underligt. Tar jag en flunitrazepam sover jag som en stock och har aldrig gjort något underligt på den.
Citera
2015-09-14, 22:22
  #12346
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Alltså, Imovane finns ju INGENSTANS nuförtiden.. Så vart får alla imovane ifrån? Alla får utskrivet från Apoteket? Skulle inte tro det..

Beror väl på läkare, men jag har inte det minsta problem att få det utskrivet.

Citat:
Ursprungligen postat av UBF
Zolpidem fungerade bra för mig nåt år.
Det talas väldigt illa om en hel den benzodiazepiner men för mig blev den här sömntabletten riktigt knepig. Gick i sömnen på den efter ett tag. Tänkte att det kanske inte var så hemskt tills jag måste gått i sömnen en hel natt för jag hade dragit i mig en hel karta...
Inget minne av det alls. Och åkte sedan till jobbet. Minns ingenting alls förutom att jag "vaknar" upp när jag och chefen har ett möte om ett projekt. Ganska jobbigt att vakna och undra hur man tog sig in till jobbet och dessutom kunde föra sig helt normalt.

Kommer aldrig att använda Stilnoct igen. Det är väl individuellt som vanligt men jag reagerade till slut väldigt underligt. Tar jag en flunitrazepam sover jag som en stock och har aldrig gjort något underligt på den.

Ja, lurig är den om man kommer upp i några tabletter. Men ska man experimentera med den ska man göra det över en tid och ta låga doser och jobba sig uppåt så man lär sig hur man reagerar osv. Jag personligen har inte råkat ut för jobbigare saker än att jag skrivit några pinsamma saker till släktingar på Facebook och liknande. En morgon var dock lite ångest för då hade jag tydligen varit uppe på natten och hämtat och druckit en öl som stod på nattduksbordet. Detta och ytterligare 4 tabs mot vad jag minns. Jaja, jag hade säkert kul i alla fall :P

Sitter för övrigt just nu med 15mg Imovane i mig och trots hög tolerans på z-droger är jag rätt tillfreds just nu. Ångesten är helt borta, mjuk och go i kroppen. Nä, jag måste säga att jag egentligen gillar Imovane bättre än Stilnocten då den är mycket mer effektiv mot ångest och betydligt mer pålitlig.

Intressant är att jag ätit mig upp i hög toleransnivå på Stilnoct nu ett tag, och provade sedan Imovane som funkade på låg dos. Detta trots att dom sägs vara korstoleranta?
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2015-09-14 kl. 22:27.
Citera
2015-09-15, 19:43
  #12347
Avstängd
Dessa hallisar man får med imovane är ju helt underbara. Jag tog de sista två jag hade.

Tänkte jag inbillade mig när de blåa ljuset ifrån laptopens laddare rörde på sig , allt blev till liv i rummet. Var lite rädd när det va kålsvart, men tände ljuset så förändrades allt. (Är mörkrädd också)

Två stycken 7,5or gav mig rätt medel starka fraktaler, jag kände när väggarna andades och såg hur min dörr rörde på sig fram o tillbaka, samt hur den "smältes in i sig",

Låg i sängen när detta hände.
Citera
2015-09-15, 19:50
  #12348
Medlem
Jag har fått höra att jag uppfört mig konstigt två kvällar i rad efter att ha kombinerat quetiapin och stilnoct för att sova. Kan quetiapin ha nåt att göra med saken tror ni eller är det bara en slump? Ibland gör jag lite konstiga saker på stilnoct men nu var det ett tag sen. Vågar inte ta upp ämnet med min läkare, är rädd att bli av med stilnoct och tvingas behålla quetiapin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback