Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-28, 00:17
  #16537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Stillnoct måste vara det absolut sjukaste någonsin. Tänkte att tre stycken tabletter, 10 mg styck inte skulle göra så mycket men blev totalväck och gjorde bort mig totalt. Folk hade kunnat säga att jag gjorde vad som helst, hade inte kunnat ifrågasätta för minns inte ett jävla skit!!
I princip så med alla doser över 15-20mg, bara längden som skiljer hahaha
Citera
2020-05-28, 00:18
  #16538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja det är helt sjukt. Man måste ha väldigt milda sömnproblem om man tex däckar av två Atarax. Har du grav och då menar jag väldigt grav insomnia så behöver man oftast betydligt tyngre mediciner än så för att slockna tyvärr.
Har dokumenterat 2 olika typer av insomni, typ hyperinsomni??? Och nå mer, och " ICKET SKA MANNEN FÅ NÅ NARKOTIKA PREPARAT!!! TESTA TYNGDTÄCKE KÖP ETT 200KGS DÅ DU INTE KAN ANDAS DÅ SOMNAR DU GÖTT"

Typ det svaret jag får av läkarna jag träffar.
Citera
2020-05-28, 13:16
  #16539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Har dokumenterat 2 olika typer av insomni, typ hyperinsomni??? Och nå mer, och " ICKET SKA MANNEN FÅ NÅ NARKOTIKA PREPARAT!!! TESTA TYNGDTÄCKE KÖP ETT 200KGS DÅ DU INTE KAN ANDAS DÅ SOMNAR DU GÖTT"

Typ det svaret jag får av läkarna jag träffar.
Har aldrig haft problem att få narkotikaklassad medicin utskriven för min insomnia. Jag har testat varenda preparat som antingen är sömngivande inklusive de med sömn som biverkan. Inget har funkat inte ens doser på typ 300 mg nozinan blandat med maxdos theralen samt lite annat smått och gott. Insomningstabletter funkar men så fort de går ur kroppen så vaknar jag. Dessutom så började jag gå i sömnen av z analogerna, dvs rena sömnpsykoser. Vart inte så kul när man vaknade och hela lägenheten såg ut som ett slagfält. Fick Nitrazepam som sista utväg för att öht kunna somna och det var det enda som hjälpte samt att jag inte går i sömnen på den medicinen. Nu är Nitra borta från den svenska marknaden och jag har bara 150 tabletter kvar. När de är slut vet i fan vad som händer. Det blir väl tillbaka till att sova någon enstaka timme var tredje natt eller så.
Citera
2020-05-28, 15:37
  #16540
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Har dokumenterat 2 olika typer av insomni, typ hyperinsomni??? Och nå mer, och " ICKET SKA MANNEN FÅ NÅ NARKOTIKA PREPARAT!!! TESTA TYNGDTÄCKE KÖP ETT 200KGS DÅ DU INTE KAN ANDAS DÅ SOMNAR DU GÖTT"

Typ det svaret jag får av läkarna jag träffar.

Be om Nozinan. Det fick jag utskrivet när jag led av grov insomnia och 50mg av det däckar vem som helst.

Annars får du inte Imovane och vill ha det så beställ hem på FS. Då får du hem tex. Indiska Zopiklon som fungera precis som svenska. Finns ex. 100 st. för 799:-.

Jag vet hur det är att ha sömnproblem och vilket plåga det är.

Lycka till!
Citera
2020-05-28, 16:08
  #16541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Be om Nozinan. Det fick jag utskrivet när jag led av grov insomnia och 50mg av det däckar vem som helst.

Annars får du inte Imovane och vill ha det så beställ hem på FS. Då får du hem tex. Indiska Zopiklon som fungera precis som svenska. Finns ex. 100 st. för 799:-.

Jag vet hur det är att ha sömnproblem och vilket plåga det är.

Lycka till!
Jag hade hört att Nozinan var dunder för sömnen och satte mycket hopp till den medicinen som nybliven insomnia patient. Fick 50 mg utskrivet som startdos och inget hände. Farbror doktorn fortsatte att höja samt lade till 2 ml Theralen. När jag var uppe i dosen 300 mg Nozinan samt Theralenet då så gav både jag och doktorn upp. Sov inte ett skit, tyvärr. Däremot så blev jag tokdrogad dagen efter, alltså 10 timmar efter tablettintaget. Somnade inte men hade svårt med balansen, sluddrade och höll på att säcka ihop mitt i steget när jag vinglade runt pga av att blodtrycket sjönk i botten. En sjuksköterska på psyk mätte mitt blodtryck och det visade sig vara typ 70 genom 50 om jag inte minns helt fel.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-28 kl. 16:15.
Citera
2020-05-28, 16:24
  #16542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Själv fick jag kämpa enormt för att få dosen höjd från 7,5 mg till 10 mg.
Det är ryskroulette inom psykvården. Får du en bra läkare som fattar hur dåligt du verkligen mår och dessutom är human får du bra medicin mot dina besvär. Träffar du på ett stolpskott som dessutom är emot allt vad benzo och z analoger heter så blir det värre. Jag har haft en enorm tur hittills och bara träffat på ett stolpskott under min karriär som psykpatient som vägrade skriva ut något starkare än 10 mg Immovane, vilket inte hjälpte ett skit när insomnian var som värst. Sen blev det hela karusellen med tokmixar av tung antipsykotika plus antihistaminer och annat skit som inte heller hjälpte. Till slut tröttnade jag på att vara ett experimentmasvin och krävde att få en ny doktor som insåg att jag förmodligen skulle ta livet av mig om jag inte fick adekvat medicinering. Skulle jag råka på fler stolpskott blir det läkarbyte igen asap.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-28 kl. 16:28.
Citera
2020-05-28, 23:58
  #16543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Be om Nozinan. Det fick jag utskrivet när jag led av grov insomnia och 50mg av det däckar vem som helst.

Annars får du inte Imovane och vill ha det så beställ hem på FS. Då får du hem tex. Indiska Zopiklon som fungera precis som svenska. Finns ex. 100 st. för 799:-.

Jag vet hur det är att ha sömnproblem och vilket plåga det är.

Lycka till!
Har testat exakt alla sömnmedel, inkl stess imovane stilnoct osv, men det är tydligen strikt förbjudet att skriva ut nu.
Citera
2020-05-29, 09:20
  #16544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Har testat exakt alla sömnmedel, inkl stess imovane stilnoct osv, men det är tydligen strikt förbjudet att skriva ut nu.
OT, men hur ser ditt övriga liv ut?
Jag har extremt skeva sömnproblem, benso hjälper till sin del men den största skillnaden blev när jag började tränat 1-2 ggr/dag och klev över till vegansk kost.
Citera
2020-05-29, 13:10
  #16545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Stillnoct måste vara det absolut sjukaste någonsin. Tänkte att tre stycken tabletter, 10 mg styck inte skulle göra så mycket men blev totalväck och gjorde bort mig totalt. Folk hade kunnat säga att jag gjorde vad som helst, hade inte kunnat ifrågasätta för minns inte ett jävla skit!!
Stilnoct är ännu lurigare än Immovane. Man kan göra dumheter i sömnen på båda men Stilnocten är fan värst. Jag har knallat runt i sömnen och ställt till en hel del oreda på endast standarddos dvs 10 mg. Utskrivet av farbror doktorn förstås.
Citera
2020-05-29, 14:09
  #16546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Stilnoct är ännu lurigare än Immovane. Man kan göra dumheter i sömnen på båda men Stilnocten är fan värst. Jag har knallat runt i sömnen och ställt till en hel del oreda på endast standarddos dvs 10 mg. Utskrivet av farbror doktorn förstås.

På 10 mg?!

Damn vad fan är det här för substans? Har tagit mycket imovane men har aldrig blivit konstig. På stillnoct däremot blev jag oerhört konstig.

Man har ju läst skräckhistorier om folk som skurit upp armar och gjort as märkliga saker på stillnoct men det tog man aldrig på allvar, tänkte att det var psykiskt störda människor från början, men men...
Citera
2020-05-29, 14:30
  #16547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
På 10 mg?!

Damn vad fan är det här för substans? Har tagit mycket imovane men har aldrig blivit konstig. På stillnoct däremot blev jag oerhört konstig.

Man har ju läst skräckhistorier om folk som skurit upp armar och gjort as märkliga saker på stillnoct men det tog man aldrig på allvar, tänkte att det var psykiskt störda människor från början, men men...
Det är en rätt läskig substans. Läser du på fass eller i bipacksedeln så har det rapporterats in hel del skeva grejor folk har gjort i sömnen tex lagat mat och ätit, haft sex tom ute och kört bil utan att minnas ett skit. Det är på standarddos kan tilläggas dvs 10 mg. Immovane har också den biverkningsprofilen. Skillnaden är att det är mycket mer sannolikt att det sker efter Stilnoct intag kontra Immovane, där är det lite mer sällsynt, men det förekommer. Jag har mycket större respekt för Z analoger än för vanlig benso. Aldrig gjort något dumt efter intag av benso. På standarddos av Z analoger har jag dock gjort en hel del dumheter i sömnen utan att minnas ett skit.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-29 kl. 14:35.
Citera
2020-05-29, 14:45
  #16548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
På 10 mg?!

Damn vad fan är det här för substans? Har tagit mycket imovane men har aldrig blivit konstig. På stillnoct däremot blev jag oerhört konstig.

Man har ju läst skräckhistorier om folk som skurit upp armar och gjort as märkliga saker på stillnoct men det tog man aldrig på allvar, tänkte att det var psykiskt störda människor från början, men men...
Nej det finns fall av helt normala människor som tagit dessa mediciner efter ordination och vaknat upp blodiga och i något fall sönderskuren så det stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback