Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-09, 01:20
  #1
Medlem
__carls avatar
Jag har efter en lång tids uppehåll testat att äta concerta igen och det var en väldigt underlig upplevelse. Jag har ADHD, så någon "bänghet" kanske vi inte ska tala om men jag upplevde att hela världen blev skarpare på något sätt, som om verklighetens diskantkontroll helt plötslig hade vridits upp litegrand.

Dessutom vart det enormt jobbigt att möta folk i korridoren på skolan, jag vart otroligt osäker och visste inte hur jag skulle titta/hålla ögonkontakt osv, något som jag normalt kan ha problem med. Svårt att förklara kanske, men någon bör väl känna igen sig i situationen.

Alla sinnesintryck ökade rätt rejält och jag fick givetvis märkbart högre puls.

Det här var alltså 36 mg, jag har tagit concerta i typ ett år i sträck tidigare men aldrig upplevt det såhär intensivt. Anledningen till att jag inte har tagit det på ett bra tag är att jag fick väldigt ont i magen av det och att jag hade problem att hålla vikten (efter att ha slutat gick jag upp 5-6 kilo)

Jag kända mig väldigt stressad framåt eftermiddagen, helt utan anledning.

Så, det här vart väl nån sorts tripprapport men det var inte syftet med tråden. Hur upplever ni med ADHD/ADD Concerta/Ritalina? Funkar det bra för er?

Och till er andra, som tar amfetamin i rekreationellt syfte, funakr concerta bra att droga sig med?

En bekant till mig tog en tablett av mig en gång, delade den (det är en depottablett) och åt den. Hon vart inte alls hög eller så, utan vart bara lite småpigg, orkade vara uppe sent och fick mer ork helt enkelt.
Citera
2007-11-10, 00:47
  #2
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
En bekant till mig tog en tablett av mig en gång, delade den (det är en depottablett) och åt den. Hon vart inte alls hög eller så, utan vart bara lite småpigg, orkade vara uppe sent och fick mer ork helt enkelt.

Klart att man inte kan knarka på en halv 36mg depottablett jag behöver pilla i mig iaf 100mg för att det ska vara någon mening med det hela runt 150mg ger ett lagom rus och ja det går bra att droga sig med
Citera
2007-11-11, 18:56
  #3
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Som en kopp kaffe.
Citera
2007-11-11, 19:00
  #4
Medlem
Nemesis1s avatar
Fokuserande, men samtidigt stressigt och hetsigt... Känner mig helt klart mer avslappnad utan medicinering...
Citera
2007-11-11, 21:35
  #5
Avstängd
Samma här Nemesis.
Visst är jag lite virrig men jag vet inte, fick några konstiga biverkningar iofs. men jag var mer fokuserad och kanske inte tänkte efter lika mycket men överlag föredrar jag utan just amfetamin light. Har du testat strattera?
Citera
2007-11-11, 21:41
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Samma här Nemesis.
Visst är jag lite virrig men jag vet inte, fick några konstiga biverkningar iofs. men jag var mer fokuserad och kanske inte tänkte efter lika mycket men överlag föredrar jag utan just amfetamin light. Har du testat strattera?
Nej, Strattera har jag faktiskt aldrig provat... Men jag har för mig att det främst skrivs ut åt ex-pundare och andra personer psykiatrikerna är rädda för att skall missbruka Concerta och andra stimulanter, och att Strattera inte alls lär vara lika effektivt...
Citera
2007-11-12, 02:16
  #7
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nej, Strattera har jag faktiskt aldrig provat... Men jag har för mig att det främst skrivs ut åt ex-pundare och andra personer psykiatrikerna är rädda för att skall missbruka Concerta och andra stimulanter, och att Strattera inte alls lär vara lika effektivt...

Strattera har mycket mer bieffekter också.
Citera
2007-11-12, 04:44
  #8
Avstängd
Concerta

Jag har ADHD i alla högsta grad. har knaprat concerta sen jag var 12 och är nu 18, 54mg dagligen och jag känner verkligen skillnaden. Mycket lugnare och tänker mera, inte lika impulsiv som utan.

DOCK har jag testat krossa ner 8x54mg tabletter och svalt med mängder av redbull och det var inte lika lugnande om man säger så =)
Pulsen gick upp i snarare 230 och jag var tjackad praktiskt taget i 24timmar efter.
Citera
2007-11-12, 15:38
  #9
Medlem
riZLa_87s avatar
54-100 mg behöver jag om jag ska bli påtänd på det . funkar hur bra som hellst nästan som att ta tjack fast lite sämre för att det håller i sig kortare och ger inte lika intesivt rus heller .
Citera
2007-11-12, 23:33
  #10
Avstängd
sEBbe85s avatar
många männmiskor, de flesta, upplever ett sorts lugn och harmoni i tjackruset
denna harmoni, som också kan skapa en känsla av närvaro, av fokus, av lätthet och glädje.. det är en del av amfetaminets euforiserande verkan.

många har inte fattat det, de tror att man ska bli "typ massa energi och stirrig"

då de upplever att de blir llyckliga när de knarkar tjack så överraskas de
sedan skriver de inlägg på FB och tror att de har adhd

de tror att de funnit det sätt på vilket man "ska må"
Citera
2007-11-13, 03:26
  #11
Avstängd
jag har adhd och sen jag fick medicinen så har jag fått mindre rastlöshet, den inre oron har dämpats rejält, jag kan koncentrera mig på vad jag känner för

kan känna biverkningar av den typen man känner på tjack ibland och tycker inte alls om det, har lagt av med droger och vill inte bli påmind om droger vare sig verkningar eller bieffekter
Citera
2007-11-13, 10:22
  #12
Medlem
ritalina innehåller en liten mängd anfetamin eller efudrin så de är som att ta tjack fast mindra dos polarn käkade 45 mg de inehåller ingenting nestan kan gemföras med 5 koppar kaffe kanske
Peace
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback