Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 21:03
  #7369
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joegro444
E vi nyktra i Påsk?

Ja!
Citera
2024-03-29, 21:12
  #7370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joegro444
E vi nyktra i Påsk?
Ja, det blir alkoholfritt. Påskmusk och kaffe. Har haft en rätt kämpig period ett par månader men har hållt mig nykter i alla fall.
Citera
2024-03-29, 22:01
  #7371
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joegro444
E vi nyktra i Påsk?

Ja, jag smider onda planer. Då måste jag vara nykter.
Citera
2024-03-29, 22:55
  #7372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det blir alkoholfritt. Påskmusk och kaffe. Har haft en rätt kämpig period ett par månader men har hållt mig nykter i alla fall.

Bra du håller dig nykter. Kämpiga perioder kommer då och då.... Rulla med och gör det bästa. Inte mycket annat att göra. Kämpa på!
Citera
2024-03-30, 13:26
  #7373
Medlem
Nyktert i påsk blir det. Varit nyktert i 8 veckor nu, saknar inte ens alkoholen. Drack alkohol för att kunna sova. Nu sover jag bättre än vad jag någonsin gjort med alkohol i kroppen, ser därför inget behov av att dricka. Känns otroligt skönt.
Citera
2024-03-30, 21:59
  #7374
Medlem
Moparornocars avatar
Nykter påsk för min del också, blir faktiskt 14:e påsken på raken för mig när jag tänkte efter.
Citera
2024-03-31, 12:21
  #7375
Medlem
Hur fungerar AA-möten i praktiken. Alltså, gå gärna igenom vad som händer från det att man öppnar dörren tills dess att man går hem.
Hälsar någon som gärna undrar.
Citera
2024-04-01, 09:48
  #7376
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Nyktert i påsk blir det. Varit nyktert i 8 veckor nu, saknar inte ens alkoholen. Drack alkohol för att kunna sova. Nu sover jag bättre än vad jag någonsin gjort med alkohol i kroppen, ser därför inget behov av att dricka. Känns otroligt skönt.

Härligt, samma här. Tror det blir 6 veckor för mig nu, senaste gången jag drack var i andra halvan av februari. Klarade hela mars månad utan att dricka något. Eller tja, jag drack den lättöl som serverades till middagen när jag hälsade på släkten härom veckan, men en centiliter är ingen centiliter, eller hur var det nu?

Har mått lite risigt och senaste dagarna har jag proppat i mig Ipren p.g.a. tillfällig värk. Det kom en flyktig tanke att lite sprit kunde dämpa smärtan, men är stolt att jag inte gått den usla vägen.
Citera
2024-04-01, 15:07
  #7377
Medlem
Dimaks avatar
Har druckit väldigt lite sen jag började skriva här för femte gången, (pratar om 2,3 öl)

Sen har jag faktiskt tröttnat på att dricka, det är inte kul och så är det så för jävla skönt att vakna upp en lördag utan att vara bakfull och äter frys pizza sen dagen innan.
Citera
2024-04-01, 15:47
  #7378
Medlem
Pungsvings avatar
Undvik situationer där det känns trängande att börja dricka alkohol. Fokusera på jobbet. Fokusera på vad du vill göra. Låt inte de andra dra ner dig i träsket. Gå hem tidigt från puben, drick vatten medan du är där. Eller var med på förfesten medan folk är rimligt nyktra. När fyllan tar över som socialt kitt, gå hem. Åk inte med i taxin till puben. Gå hem.
__________________
Senast redigerad av Pungsving 2024-04-01 kl. 15:50.
Citera
2024-04-07, 00:32
  #7379
Medlem
Dimaks avatar
Hur mår alla? håller ni från alkoholen? Jag sitter och är nykter och lyssna på hårdrock och njuter, måste dock vara sysselsatt med spel men det får duga framöver.
PS ska sova inom 1,2 h men har hamnat i youtube tresket =)
Citera
2024-04-07, 05:06
  #7380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Hur mår alla? håller ni från alkoholen? Jag sitter och är nykter och lyssna på hårdrock och njuter, måste dock vara sysselsatt med spel men det får duga framöver.
PS ska sova inom 1,2 h men har hamnat i youtube tresket =)
Mår sådär, men är fortsatt nykter i alla fall.

Haha, ja, jag trodde "youtube-träsket" hängde ihop med alkoholen, men ack så fel jag hade.. är till och med värre nu när man är nykter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback