Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-09, 20:07
  #1
Medlem
[JonssoN]s avatar
Kan börja med att säga att jag varken är nazist/rasist eller tillhör någon liknande organisation.

men vet inte hur många ggr jag har hört sådana som er snacka om att Nasisterna är så fega m.m.

men enligt mitt tycke så är det ni som är fega!
ni vågar ju försatan inte äns stå för vilka ni är!

att gå ut på en demonstration är en sak men varför bära maskering för att dölja sin identitet? varför börja med vandalims och förstöra andras egendom?

visst det finns nazister som döljer sitt ansikte oxå men inte i samma grad.
vad är det ni vill uppnå genom att förstöra andras egendom och bara uppträda som ligister?

missförstå mig inte nazisterna är ju inte gudsbarn och jag förespråkar inte för deras sida helle. men för satan det jag har upplevt är att det är ni som är fega. jag har vänner på "båda sidor" och har pratat med massor av människor och den fråga jag ställer mig mest är: VARÖFR?
Citera
2004-06-09, 20:22
  #2
Medlem
PappaBoegs avatar
Folk som inte kan stå för sina åsikter i alla lägen ska hålla käft i alla lägen. Svårare än så är det inte.
Citera
2004-06-09, 20:34
  #3
Medlem
MooGyMaNs avatar
AFA är en organisation som sätter de politiska förtecknen under sina bus-drifter. Syftet med AFA är att förvuxna snorungar ska kunna springa runt och busa och reta upp samhället, ha lite roligt och hitta lite spänning i tillvaron. Politiken är bara skitsnack, till för att motivera det infantila busadet... att man besitter pinsamt löjliga åsikter utan någon som helst logisk tråd är skit samma, bara man kan motivera sitt kravallande lite med dem, det är ju så skoj att reclaima stan lixom...
Citera
2004-06-09, 21:02
  #4
Medlem
consumercunts avatar
min gissning på varför människorna är maskerade när dom demonstrerar, är för att dom är rädda att nazister ska ta kort på dom och sen komma hem 5-6 killar på kvällen, våldta deras flickvän, slå dom gula och blåa och spraya "JUDE BANK, HEJL HILTER!" på deras väggar.



det jag däremot finner lustigt är det här:
nazisterna förespråkar starkt darwinismen, nietzche och dom starkas överlevnad. dvs, dom starka ska styra dom svaga... sen klagar nazisterna när dom inte får komma till tals i media, eller när dom blir tystade och censurerade.

TOUGH LUCK! Ni borde fan vara nöjda, för det är vi vettiga människor som är starka och dominerar över ER! Ni borde fan bara sitta still i era små stugor och tänka "Ja, jag är glad, för det är precis så vi vill ha det.. Evolutionen har segrat"
Citera
2004-06-09, 22:46
  #5
Medlem
[JonssoN]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
AFA är en organisation som sätter de politiska förtecknen under sina bus-drifter. Syftet med AFA är att förvuxna snorungar ska kunna springa runt och busa och reta upp samhället, ha lite roligt och hitta lite spänning i tillvaron. Politiken är bara skitsnack, till för att motivera det infantila busadet... att man besitter pinsamt löjliga åsikter utan någon som helst logisk tråd är skit samma, bara man kan motivera sitt kravallande lite med dem, det är ju så skoj att reclaima stan lixom...

mkt väl talat.. de är så inne i sina egna åsikter så att de kan inte se den på någon annat sett.

Citat:
Ursprungligen postat av consumercunt
min gissning på varför människorna är maskerade när dom demonstrerar, är för att dom är rädda att nazister ska ta kort på dom och sen komma hem 5-6 killar på kvällen, våldta deras flickvän, slå dom gula och blåa och spraya "JUDE BANK, HEJL HILTER!" på deras väggar.

men snälla... tror du att man står och fotar lägger ner energin för att en nazist skulle identifiera dom? det är för att de fega kräken inte vågar visa och stå för sina åsikter ifall snuten gör identifieringar.
Citera
2004-06-09, 23:07
  #6
Medlem
Kamrat_Lenins avatar
Det beror väl på vad man gör om man är maskerad eller inte. AFA delade enligt dem själva ut ca 10 000 flygblad inför sin demonstration i söndags. Tror ni att de delade ut flygbladen maskerade eller? Vad står i flygbladen - deras åsikter (då står de ju för dem...).

Sedan att folk var maskerade när slogs med nynazister tycker jag kan vara förståeligt, det får ju bedömas från gång till gång. AFA har otvivelaktigt en överdrivet paranoid inställning till repression, och de tacklar den på fel sätt (de borde arbeta mer för att underminera repressionens sociala rötter istället för att bara fly den tekniskt). Men från tillfälle till tillfälle så kan det väl givetvis vara klokt att inte skylta med sin identitet, eller Jonsson - skulle du t.e.x vara sugen på att lämna ut ditt telefonnummer och din adress till AFA och nynazister? Isf kan du väl posta den här.
Citera
2004-06-09, 23:27
  #7
Medlem
[JonssoN]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat_Lenin
Det beror väl på vad man gör om man är maskerad eller inte. AFA delade enligt dem själva ut ca 10 000 flygblad inför sin demonstration i söndags. Tror ni att de delade ut flygbladen maskerade eller? Vad står i flygbladen - deras åsikter (då står de ju för dem...).

Sedan att folk var maskerade när slogs med nynazister tycker jag kan vara förståeligt, det får ju bedömas från gång till gång. AFA har otvivelaktigt en överdrivet paranoid inställning till repression, och de tacklar den på fel sätt (de borde arbeta mer för att underminera repressionens sociala rötter istället för att bara fly den tekniskt). Men från tillfälle till tillfälle så kan det väl givetvis vara klokt att inte skylta med sin identitet, eller Jonsson - skulle du t.e.x vara sugen på att lämna ut ditt telefonnummer och din adress till AFA och nynazister? Isf kan du väl posta den här.

peter Jonsson
mail: peter_e_jonsson@hotmail.com
nummer: har inget just nu..
adress: wetterlinsgatan 23G falköping kan dock inte postnummret än nyinflyttad.
ville du nått mer skicka ett brev så kan jag skriva när jag fått det..

jag är inte det minsta rädd för att lämna in mina uppgifter. tycker de sominte kan stå för sina åsikter är små fega kräk som inte vet vad de vill eller stå för dom.

för mig är en maskerad människa med med en åsikt, ingen åsikt
en människa som inte är maskerad med en åsikt är värt att lyssna på!

var det nått mer?
Citera
2004-06-10, 00:57
  #8
Medlem
Kamrat_Lenins avatar
Okej grattis. Men du missade liksom min poäng, och det är att man endast skyltar med sin identitet om det inte finns en hotbild över en. Även polisen brukar maskera sig vid demonstrationer t.e.x.
Citera
2004-06-10, 03:27
  #9
Medlem
PappaBoegs avatar
cunsumercunt skrev: "min gissning på varför människorna är maskerade när dom demonstrerar..."

Då kanske de borde stanna hemma med snuttefilten och läsa sin kurslitteratur från genusvetenskapen istället? Gör man något av egen fri vilja så ska man fan stå för det, oavsett konsekvenserna.


Mer: "TOUGH LUCK! Ni borde fan vara nöjda, för det är vi vettiga människor som är starka..."

Jag antar att det här var riktat till de nazister som eventuellt skulle läsa tråden? Tycker du kanske t.o.m. att någon som skrivit i tråden uppvisat sådana tendenser?

Kamrat_Lenin skrev: "Även polisen brukar maskera sig vid demonstrationer..."

Skillnaden är väl kanske att polisen är ute och jobbar, medan extremisterna på båda sidor bara springer runt och härjar. Sedan kan man ju argumentera för att det ingår i polisen arbetsuppgift att tåla lite repressalier, så att säga, men det ska det fan inte behöva göra.

AFA innehåller ju en hel del kommunister och även nassarna gillar ju arbetarklassen på något märkligt vis. Sjukt att då tänka sig att de enda riktiga arbetarna på den demonstrationen var poliserna som fick övervaka alla bokstavsbarnen.
Citera
2004-06-10, 05:00
  #10
Medlem
Psykozs avatar
MooGyMaN, Tja du värkar ju kunna veta mycket om AFA

AFA är seriösa. Annars skulle ju de knappast orginisera demos, dela ut flygblad osv. Det kallar jag iaf inte oseriöst.


Citat:
Ursprungligen postat av [JonssoN]
varför börja med vandalims och förstöra andras egendom?

Hur menar du?
Citera
2004-06-10, 05:22
  #11
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat_Lenin
Okej grattis. Men du missade liksom min poäng, och det är att man endast skyltar med sin identitet om det inte finns en hotbild över en. Även polisen brukar maskera sig vid demonstrationer t.e.x.

Exakt.

Vart med om många gånger då polisen har gömt sina siffror så att man inte skall kunna identifiera dem (vinklar upp nackskyddet så att det täcker siffrorna på baksidan av hjälmen).

Polisen skyller på att demostranter maskerar sig medans de gör detsamma... Dubbel moral eller vadå?
Citera
2004-06-10, 08:00
  #12
Medlem
PappaBoegs avatar
Psykoz skrev: "Polisen skyller på att demostranter maskerar sig medans de gör detsamma... Dubbel moral eller vadå?"

Demonstranterna klagar på att polisen maskerar sig, och gör samma sak själva. Idiotiskt resonemang, påminner om hönan och ägget.

Faktum kvarstår, ingen som planerar att bjuda på kaffe och bullar under en fin liten lördagsmanifestation behöver vara maskerad. Bara idioter som ska slåss och hiva gatstenar omkring sig håller på med sådant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback