Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-24, 22:04
  #5101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Gud är skaparen och människan är skapelsen.

När jag lyssnar på dig med mitt meningen med livet stetoskop så tänker jag att du är kvick, rolig och en skön person. Har jag fel?
Citera
2023-12-25, 11:12
  #5102
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jag dricker Cointreau direkt från flaskan med fin besk halv söt IPA. Det är meningen med livet just nu.

Man undrar lätt vad livets mening är när man vaknar upp dagen efter och gårdagen är blott som en dimma.
Citera
2023-12-25, 11:18
  #5103
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Så är det säkert. Smarta personer använde bibeln för att styra idioterna. Gör som boken säger annars kommer ni till helvetet capisce? Gör som jag vill så får ni en belöning när ni dör 😂

Tänk om bibeln är sann då? Lek med tanken iallafall. Då ser våra öden inte så jätteljusa ut. Brinna i en skärseld förevigt.
Det är nästan som man vill gå och bikta sig bara för att vara på den säkra sidan 😂
Citera
2023-12-25, 11:18
  #5104
Medlem
staticages avatar
Meningen med livet är inget vi har rätt att ställa.
Citera
2023-12-25, 12:08
  #5105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Tänk om bibeln är sann då? Lek med tanken iallafall. Då ser våra öden inte så jätteljusa ut. Brinna i en skärseld förevigt.
Det är nästan som man vill gå och bikta sig bara för att vara på den säkra sidan 😂

Jag tror inte att vi behöver oroa oss för det scenariot 😂 Dessutom är min magkänsla att hell verkar vara mysigare än "paradiset". Känns som att alla intressanta människor festar i elden. Jesustanterna i paradiset kan man nog klara sig utan.
Citera
2023-12-25, 13:26
  #5106
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag tror inte att vi behöver oroa oss för det scenariot 😂 Dessutom är min magkänsla att hell verkar vara mysigare än "paradiset". Känns som att alla intressanta människor festar i elden. Jesustanterna i paradiset kan man nog klara sig utan.

Precis, det känns mer lockande att släppa loss nere i helvetet än att leva dygdigt och städat uppe i himlen.
Tyvärr tror jag inte att det kommer bli någon brakarfest med Adolf Hitler och Josef Stalin för oss heller.
Men man kan leva på hoppet
Citera
2023-12-25, 14:37
  #5107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Precis, det känns mer lockande att släppa loss nere i helvetet än att leva dygdigt och städat uppe i himlen.
Tyvärr tror jag inte att det kommer bli någon brakarfest med Adolf Hitler och Josef Stalin för oss heller.
Men man kan leva på hoppet

Haha just Hitler och Stalin försöker man nog undvika vid baren. Att skrämma små barn och svaga personer med skräpboken bibeln är lite elakt, nästan ett olaga hot 😂

Men om det nu blir helvetet så vill man ju vara förberedd. Okej det kommer att bli varmt grabbar, sen vill man prata med fastighetsägaren Djävulen om hur varmt han kör. Tar han ut röken från byggnaden för han vill väl inte att gästerna svimmar och slutar lida 😂 Har djävulen koll på det systematiska brandskyddsarbetet? Och sen undrar man vad gör Djävulen om vi är stygga och inte gör som han säger 😂😂😂
Citera
2023-12-25, 14:50
  #5108
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha just Hitler och Stalin försöker man nog undvika vid baren. Att skrämma små barn och svaga personer med skräpboken bibeln är lite elakt, nästan ett olaga hot 😂

Men om det nu blir helvetet så vill man ju vara förberedd. Okej det kommer att bli varmt grabbar, sen vill man prata med fastighetsägaren Djävulen om hur varmt han kör. Tar han ut röken från byggnaden för han vill väl inte att gästerna svimmar och slutar lida 😂 Har djävulen koll på det systematiska brandskyddsarbetet? Och sen undrar man vad gör Djävulen om vi är stygga och inte gör som han säger 😂😂😂

Nej, det är som Schopenhauer skriver - helvetet är helt enkelt här😔
Citera
2023-12-25, 15:01
  #5109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nej, det är som Schopenhauer skriver - helvetet är helt enkelt här😔

Ja Schopenhauer var en smart jävel. Har du besökt hans grav i Frankfurt någon gång? 🙂
Citera
2023-12-25, 15:04
  #5110
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja Schopenhauer var en smart jävel. Har du besökt hans grav i Frankfurt någon gång? 🙂

Nej, men jag har tänkt att göra det vid något tillfälle 🎩
Citera
2023-12-25, 16:38
  #5111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nej, men jag har tänkt att göra det vid något tillfälle 🎩

Schopenhauer hade behövts här på 2020-talet. Man vill ha honom i soffan.

Tänk att få höra hans åsikt om tex melodifestivalen, ullared eller fångarna på fortet.
Citera
2023-12-25, 16:51
  #5112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Schopenhauer hade behövts här på 2020-talet. Man vill ha honom i soffan.

Tänk att få höra hans åsikt om tex melodifestivalen, ullared eller fångarna på fortet.

Minst av allt hade han varit förvånad. Han hade nog både skrattat och gråtit samtidigt åt hela dårcirkusen, som alla andra med en gnutta förnuft kvar.

Kom igen nu, människor för fan. Snälla rara, kan vi inte bara sluta upp med det här tramset nu? Lägga av att köra det här löjliga skådespelet. Det är ju så smärtsamt och så onödigt. Kom igen, låt det vara nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback