Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-25, 17:26
  #5113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Man undrar lätt vad livets mening är när man vaknar upp dagen efter och gårdagen är blott som en dimma.

Och tänker varför kan mitt hjärta inte lika väl stanna nu. Det vore rätt skönt faktiskt.

Jag börjar dock ana att jag närmar mig en rätt bra tid i livet. Någon slags acceptans efter att brottats mentalt med livet och livsomständigheterna i många år, många år av sorg förtvivlan ilska och hat. Jag har liksom insett att det är lönlöst, allt är som det är och kommer fortsätta så. Livet är en hoax och en mardröm, jag aldrig borde utsatts för. Men jag har väl högst sannolikt ett antal år kvar. Några år att fokusera på det njutfulla och undvika det onda i största möjliga mån. Sluta bry sig och låta sig uppröras av den här shitshowen, äta och dricka gott och sedan somna gott. Allt är ändå för intet vad man än gör här.
Citera
2023-12-25, 17:27
  #5114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Minst av allt hade han varit förvånad. Han hade nog både skrattat och gråtit samtidigt åt hela dårcirkusen, som alla andra med en gnutta förnuft kvar.

Kom igen nu, människor för fan. Snälla rara, kan vi inte bara sluta upp med det här tramset nu? Lägga av att köra det här löjliga skådespelet. Det är ju så smärtsamt och så onödigt. Kom igen, låt det vara nu.

Haha ja man vill ha Schopenhauer som programledare. Vart är vi på väg? 10 poäng vi reser mot en kyrkogård.
Citera
2023-12-25, 17:35
  #5115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ja man vill ha Schopenhauer som programledare. Vart är vi på väg? 10 poäng vi reser mot en kyrkogård.

Haha det vore nåt. Ur spåret med Schopenhauer. Kyrkogården som svar på varje resa.
Citera
2023-12-25, 17:38
  #5116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Haha det vore nåt. Ur spåret med Schopenhauer. Kyrkogården som svar på varje resa.

Haha klockren 😂😂😂
Citera
2023-12-25, 17:48
  #5117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Haha det vore nåt. Ur spåret med Schopenhauer. Kyrkogården som svar på varje resa.

När Schopenhauer har Gunde som tävlande i programmet. Jaha Gunde vad är meningen med livet? Ja tävla och gröten. Japp så ser du på det herr Svan. Ser du här vid pekpinnen Gunde? Lilla gröna minneslunden. Där är målet 😂
Citera
2023-12-25, 18:15
  #5118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Tänk om bibeln är sann då? Lek med tanken iallafall. Då ser våra öden inte så jätteljusa ut. Brinna i en skärseld förevigt.
Det är nästan som man vill gå och bikta sig bara för att vara på den säkra sidan 😂

Fast om du verkligen läst Bibeln hade du sett att den inte lär ut det scenariot, det har Religiösa ledare lärt ut för att kontrollera människor och skaffa sig makt och rikedom.
Bibeln berättar om varför det ser ut som det gör på jorden och även på lösningen.
När det man ber om i bönen fader vår inträffar, kommer guds regering ta över allt mänskligt styre och se till att guds vilja ske på jorden.
Då kan de vara bra att ens egen vilja är i linje med den.

Och då kan det verkliga livet börja
Citera
2023-12-25, 18:42
  #5119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahman5
Fast om du verkligen läst Bibeln hade du sett att den inte lär ut det scenariot, det har Religiösa ledare lärt ut för att kontrollera människor och skaffa sig makt och rikedom.
Bibeln berättar om varför det ser ut som det gör på jorden och även på lösningen.
När det man ber om i bönen fader vår inträffar, kommer guds regering ta över allt mänskligt styre och se till att guds vilja ske på jorden.
Då kan de vara bra att ens egen vilja är i linje med den.

Och då kan det verkliga livet börja

Jag bedömer att sannolikheten för det scenariot är en på miljarden. Och då är jag generös, men det skall man vara såhär vid juletid.
Citera
2023-12-25, 18:50
  #5120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
När Schopenhauer har Gunde som tävlande i programmet. Jaha Gunde vad är meningen med livet? Ja tävla och gröten. Japp så ser du på det herr Svan. Ser du här vid pekpinnen Gunde? Lilla gröna minneslunden. Där är målet 😂

Haha Och på vägen dit hör man: "Kämpa kämpa!" "Inge e omöjligt"
Citera
2023-12-25, 19:40
  #5121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Haha Och på vägen dit hör man: "Kämpa kämpa!" "Inge e omöjligt"

Haha precis. Gunde Svans bevingade sista ord - Jag kom jag såg jag svimmade.
Citera
2023-12-25, 19:52
  #5122
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha just Hitler och Stalin försöker man nog undvika vid baren. Att skrämma små barn och svaga personer med skräpboken bibeln är lite elakt, nästan ett olaga hot 😂

Men om det nu blir helvetet så vill man ju vara förberedd. Okej det kommer att bli varmt grabbar, sen vill man prata med fastighetsägaren Djävulen om hur varmt han kör. Tar han ut röken från byggnaden för han vill väl inte att gästerna svimmar och slutar lida 😂 Har djävulen koll på det systematiska brandskyddsarbetet? Och sen undrar man vad gör Djävulen om vi är stygga och inte gör som han säger 😂😂😂

Det krävs minsann en livlig fantasi för att tro att det existerar en underjordisk demon med horn och en snäll farbror uppe bland molnen. Men att bli nerkastad i brinnande eld för man inte har lytt guds ord, det är en hård farbror den där Gud
Något man kan tycka är underligt är att nästan alla kristna verkar förutsätta att de kommer till himlen när de dör. Jag hade inte vågat vara lika säker han verkar ju som sagt vara ganska sträng farbror Gud.
Citera
2023-12-25, 19:58
  #5123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha precis. Gunde Svans bevingade sista ord - Jag kom jag såg jag svimmade.

Haha lysande.
Citera
2023-12-25, 20:06
  #5124
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Och tänker varför kan mitt hjärta inte lika väl stanna nu. Det vore rätt skönt faktiskt.

Jag börjar dock ana att jag närmar mig en rätt bra tid i livet. Någon slags acceptans efter att brottats mentalt med livet och livsomständigheterna i många år, många år av sorg förtvivlan ilska och hat. Jag har liksom insett att det är lönlöst, allt är som det är och kommer fortsätta så. Livet är en hoax och en mardröm, jag aldrig borde utsatts för. Men jag har väl högst sannolikt ett antal år kvar. Några år att fokusera på det njutfulla och undvika det onda i största möjliga mån. Sluta bry sig och låta sig uppröras av den här shitshowen, äta och dricka gott och sedan somna gott. Allt är ändå för intet vad man än gör här.

Det är faktiskt en väldigt stor befrielse att inse att livet är meningslöst. Tar man den insikten seriöst så blir det nästan omöjligt att ta livet på så stort allvar. För att bespara mig själv så mycket lidande som möjligt så har jag väldigt låga förväntningar på framtiden. Vill inte heller något mer än att ta det lugnt och njuta av det lilla. Det var inga klyschiga citat som funkade här inte. "Skit i allt för snart är du död!" är mitt livsmotto.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback