Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-06, 23:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dessa siffror baseras alltså på barnamord, eller barnabortförande, i stort. Och inte barnamord eller barnabortförande som sker utanför hemmet.
Dock ska vi ju ha klart för oss att i princip alla barnamord som sker inom hemmet ursprungligen har marknadsförts som havandes skett utanför hemmet, av lätt insedda skäl. Vi vet lite för litet för att än så länge kunna utesluta någonting fullständigt, även om det uppenbarligen inte ringer några påtagliga varningsklockor vad gäller mamman eller styvfadern
Citera
2008-04-06, 23:48
Medlem
Hullabaloo87s avatar
10 år gammal... Ja... Får bara instämma med vissa att hoppas förfan bara inte det är en pedofil... Om det visar sig vara det, och det kommer fram vem det var.. Får man bara hoppas att civilkuraget hinner före än polisen...
Citera
2008-04-06, 23:50
Medlem
Alfred Felligs avatar
Jag hoppas verkligen att det visar sig att det är biologiska pappan som har tagit med sig henne hem.

Långsökt som helvete, men hellre det än det mest uppenbara.
Citera
2008-04-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite
ja, men INTE om det föreligger en uppenbar risk med ett eventuellt bortfört offer...

Denna risk är väl betydligt mindre än risken att låta honom förbli oidentifierad och i fritt stånd att göra vad han än ämnar med flickan.
Citera
2008-04-06, 23:52
Medlem
Citat:
Carina beskiver sin dotter som ordentlig, hjälpsam och lydig. Hon är mycket noga med tider och hade precis fått en ny klocka som hon var stolt över.
Normalt brukar inte Carina bli stressad när Engla är en halvtimme sen.
Men när hon inte dök upp efter fotbollsträningen i går lördag kändes det annorlunda.

http://www.expressen.se/nyheter/1.11...-nagot-var-fel

Hmm, lite motsägelsefullt av mamma Carina tycker jag? Inte rent mjöl i påsen?
Citera
2008-04-06, 23:53
Medlem
"Kursgården" Dormsjöskolan

C:a 5km söder om Stjärnsund finns antroposofernas behandlingshem Dormsjöskolan.

De sysslar med följande enligt deras hemsida:
"Dormsjöskolan är ett hem för vård och boende, ett s.k. HVB-hem. Här bor pojkar mellan 7 och 18 år med neuropsykiatriska funktionshinder och psykosociala svårigheter."
Citera
2008-04-06, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomboy85
Denna risk är väl betydligt mindre än risken att låta honom förbli oidentifierad och i fritt stånd att göra vad han än ämnar med flickan.

nej, faktiskt inte.

Polisen vill kunna identifiera honom på egen hand och på så sätt få ett överraskingsmoment.

Men nu ska vi inte låta dina och mina meningskiljaktigheter överta den här tråden.
Citera
2008-04-06, 23:54
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Att du inte tror att det är "vanligt" beror förmodligen mycket på att självmord inte per automatik rapporteras i massmedia.

Sannolikheten för självmord är bra mycket högre än att en okänd gärningsman dödat henne.
Hur skulle hon kunna ta livet av sig och gömma sin egen kropp??? De har ju gått skallgång! Självklart är hon inte kvar i området. Förhoppningsvis är hon kvar i livet...

Självmord bland 10-åringar är extremt ovanligt!

Källa självmord: http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=19032&a=45475&l=sv
Senast redigerad av zipzap68 2008-04-06 kl. 23:57.
Citera
2008-04-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuhu
http://www.expressen.se/nyheter/1.1113047/jag-kande-att-nagot-var-fel

Hon är förvirrad, och journalisterna är med all säkerhet av Expressen-kvalitet, med allt vad det innebär. Mamman kan också vara så ingrodd newageare att hon inbillar sig att hon har ett sjätte sinne.
Citera
2008-04-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuhu
http://www.expressen.se/nyheter/1.11...-nagot-var-fel

Herregud, det är ett kvällstidningscitat som hämtats från en person som i över ett dygn levt under extrem stress. Jag tror inte vi skall dra några slutsatser om det.
Citera
2008-04-06, 23:56
Medlem
carrolajns avatar
Mamman berättar att dottern använder dator och chattar, men bara med kompisar.

Som en rutinåtgärd har dock polisen tagit familjens datorer, för att gå igenom innehållet i jakten på ledtrådar, skriver DT.

hmm... kan hon ha passat på och bestämt möte med någon nu när hon fick cykla själv?
Citera
2008-04-06, 23:56
Medlem
Visserligen var det flickans första cykeltur men jag tycker ändå det är märkligt att mamman blir så orolig på en gång. Kom att tänka på fallet med flickan som mördades av sin mamma i Bergsjön i början på 90-talet. Mamman ringde polisen direkt och gick ut i media och vädjade om hjälp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article842183.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in