Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Jag undrar lite generellt hur kvalitén på de olika skydden som finns på tex tradera? Är det värt att snåla och köpa ett par av de där billiga alternativen, eller ska man gå till en butik och köpa original?

Sedan undrar jag vad ni rekommenderar för tillbehör till telefonen, är det någonting som känns som ett måste, dockningstation, extra laddare, kablar etc?

beställ det man får gratis från apple annars??!! apple case program i appstore sen beställ gratis..
Citera
2010-08-27, 20:35
Medlem
Rans avatar
Hur får jag in en six icon dock (eller 5 eller 7 osv.) i iPhone 4?
Den vanliga "Six icon dock" som finns i standard-cydia fungerar ju inte, ingenting händer efter installation och respring. Testade även att starta om, men det hjälpte inte.

Det sjuka är att five icon dock fungerar utmärkt... Vart får man tag på 7 icon dock förresten? De youtubevideos jag hittade refererar alla till en cydia-repo som inte längre existerar.
Senast redigerad av Ran 2010-08-27 kl. 20:37.
Citera
2010-08-27, 20:46
Medlem
Hej.

Fick min iPhone 4 idag och fick igång den utan problem, lekte lite med den sen så såg jag i iTunes att det fanns en uppdatering till min iPhone så jag tryckte på "leta efter uppdatering". Telefonen började jobba sen så fick jag ett felmeddelande som löd: "iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (9)."

Nu när jag startar iphonen så är det en USB-kabel och en pil som riktas mot iTunesloggan och här sitter jag fast. Startar jag iTunes så får jag upp ett meddelande: "iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes.".

Så jag trycker "ok" sedan "återställ" så börjar han att återställa. När den kommit ca 3/4 så stannar den och då får jag upp samma felmeddelande igen: "iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes.".

Så det är här jag sitter fast. Har googlat och lyckades göra något som kallades "DFU" men har fortfarande samma fel.

Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand.
Citera
2010-08-27, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Hej.

Fick min iPhone 4 idag och fick igång den utan problem, lekte lite med den sen så såg jag i iTunes att det fanns en uppdatering till min iPhone så jag tryckte på "leta efter uppdatering". Telefonen började jobba sen så fick jag ett felmeddelande som löd: "iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (9)."

Nu när jag startar iphonen så är det en USB-kabel och en pil som riktas mot iTunesloggan och här sitter jag fast. Startar jag iTunes så får jag upp ett meddelande: "iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes.".

Så jag trycker "ok" sedan "återställ" så börjar han att återställa. När den kommit ca 3/4 så stannar den och då får jag upp samma felmeddelande igen: "iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes.".

Så det är här jag sitter fast. Har googlat och lyckades göra något som kallades "DFU" men har fortfarande samma fel.

Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand.

Hade samma problem. Skicka tillbaka den. Den var defekt
Citera
2010-08-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
Hade samma problem. Skicka tillbaka den. Den var defekt

Vafan, den fungerade ju klockrent tills jag letade efter uppdatering. Går det inte att lösa på något sätt? Är inte så sugen på att vänta ytterligare en månad på en ny iPhone 4.
Citera
2010-08-27, 20:54
Bannlyst
Citat:
Vafan, den fungerade ju klockrent tills jag letade efter uppdatering. Går det inte att lösa på något sätt? Är inte så sugen på att vänta ytterligare en månad på en ny iPhone 4.

Jepp hade samma problem. Den va defekt. Går inte o lösa. Skicka tillbaka den och hävde köpet. Aldrig mer en skitphone för mig iaf.
Citera
2010-08-27, 20:55
Medlem
Citat:

Citat:
Jepp hade samma problem. Den va defekt. Går inte o lösa. Skicka tillbaka den och hävde köpet. Aldrig mer en skitphone för mig iaf.

Fan, där krossades mina planer totalt. Planerade att köpa en iPhone 4 nu i veckan.

Citera
2010-08-27, 20:56
Bannlyst
Robban.swe: din mobil är i återställningsläge va? du kan inte komma in i den öht? då är de bara o skicka in den
Citera
2010-08-27, 20:57
Medlem
Citat:
Robban.swe: din mobil är i återställningsläge va? du kan inte komma in i den öht? då är de bara o skicka in den

Stämmer, kan inte komma in i den alls. Det här måste ju vara ett skämt, väntade på telefonen i en månad och hade den i min ägo i ca 30 minuter
Citera
2010-08-27, 20:58
Bannlyst
Citat:
Stämmer, kan inte komma in i den alls. Det här måste ju vara ett skämt, väntade på telefonen i en månad och hade den i min ägo i ca 30 minuter

jag hade den i ca 10 min. apple och alla deras produkter är ett skämt. jobs kan stoppa upp den i analen
Citera
2010-08-27, 21:03
Bannlyst
Robban.swe: Kolla den här lösning, sägs att den funkar. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=969080

men då kan du inte updatera den i framtiden utan det programet
Citera
2010-08-27, 21:05
Medlem
Citat:
Robban.swe: Kolla den här lösning, sägs att den funkar. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=969080

men då kan du inte updatera den i framtiden utan det programet

Jag testar, återkommer med resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in