2013-01-24, 17:44
Medlem
Weebls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
Kolla in Note 10.1 och ezpdf.

Noten är en av de som står högst på listan... Det som stoppat köp hittills är priset.
Konkurenterna är Google Nexus 10, också i dyraste laget. Och Galaxy Tab 2, humant pris men räcker prestandan?
Citera
2013-01-24, 22:39
Medlem
Ni som har en note, vilket cover använder ni?
Citera
2013-01-25, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Noten är en av de som står högst på listan... Det som stoppat köp hittills är priset.
Konkurenterna är Google Nexus 10, också i dyraste laget. Och Galaxy Tab 2, humant pris men räcker prestandan?

Köper du en note 10.1 med wifi så är de väldigt billig om man kollar vad de kan. Spara pengar en månad till istället för att köpa en tab 2 då noten är så pass mycket bättre för så lite pengar extra.

Nexus 10 är oxå väldigt billig om man kollar till prestanda för pengarna.
Citera
2013-01-25, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towlie
Ni som har en note, vilket cover använder ni?

http://www.order.se/krusell-donso-ta...rey-27570.aspx
Citera
2013-01-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl

Kolla på engelska amazon.co.uk, jag köpte min vita Wifi där för ganska örecis 3500 vill jag minnas. Värd vartenda öre! Möjligen att jag som ingenjör har bättre användning av pennan men jag vill oavsett säga att den gör hela skillnaden när plattan faktiskt ska användas till något vettigt. Gå och testa en om du inte redan gjort det, även om det är några dagars inlärningskurva (framförallt innan du lär dig aktivt dra nytta av funktionerna och inte bara använder den som block) men det är en riktig wow upplevelse. I alla fall om man tillhör det lite speciella släktet teknolog.

Räcker tab2? Nej, då finns det bättre plattor i samma prisklass.
Citera
2013-01-25, 22:48
Medlem
Tab för datavetare som man kan programmera på? Apple faller ju bort direkt. Funderar på en surface RT eller en android. Vilka android med docka är det som är bäst?
Citera
2013-03-18, 23:40
Medlem
Verbeeks avatar
Någon som har tips på bra appar där man kan ta anteckningar på pdf:er i marginalen,göra understryckningar och sen spara på dem på något smidigt sätt?
Citera
2013-03-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Någon som har tips på bra appar där man kan ta anteckningar på pdf:er i marginalen,göra understryckningar och sen spara på dem på något smidigt sätt?

ezPDF är väl det vanligaste folk rekommenderar, själv föredrar jag iAnnotate mer som pdf läsare även om ez har bättre anteckningsfunktioner. Testa båda vet jag, iannotate är dessutom gratis.
Citera
2013-04-08, 21:39
Moderator
VitKallas avatar
Jag har nyss köpt en Note 10.1 och håller på att lära mig den. Hittar dock inte hur jag skriver för fri hand i kalendern som kommer med. Någon som vet? Alternativet att ändra inställningar för frihand finner jag, men det är allt. Finns inga alternativ att ändra...
Citera
2013-04-09, 00:03
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Jag har nyss köpt en Note 10.1 och håller på att lära mig den. Hittar dock inte hur jag skriver för fri hand i kalendern som kommer med. Någon som vet? Alternativet att ändra inställningar för frihand finner jag, men det är allt. Finns inga alternativ att ändra...
Glöm, jag har hittat vad jag sökte...
Citera
2013-06-06, 12:28
Medlem
Är själv sugen på en läsplatta men överväger att köpa en med e-ink.

Dock är problemet att jag kommer behöva läsa en del litteratur som är i pdf-filer med bilder och diagram vilket medför att e-ink inte lär vara lika effektivt.

Tycker ni att det är jobbigt att läsa på plattor en längre stund?
Citera
2013-06-23, 11:52
Medlem
Vad har galaxy note och dess s-pen för speciella funktioner utom att den rättar till figurer, kan skriva formler och så? Om jag köper till en penna till annan läsplatta vad tappar jag då mot att köpa Note och s-pen? Är riktigt sugen på nya Sonyn, det jag egentligen är ute efter är att läsa pdf:er och anteckna i dem, men väldigt många verkar hålla Note väldigt högt för just studier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in