• 6
  • 7
2013-06-25, 14:05
Medlem
empe3rs avatar
Tänkte köpa mig den nya upplagan av Google Nexus 7. Är det värt att lägga pengar på mobilt nätverk? Eventuellt ska den släppas med 4G. Jag menar alla skolor bör ju ha trådlöst nätverk så man klarar sig.
Citera
2013-06-25, 14:51
Medlem
sanzadiluss avatar
Ja, nästan alla högskolor/universitet har någon typ av trådlöst nätverk så det behöver du inte köpa till. Annars kan jag rekommendera, när du får ditt mecenat-/csnkort att köpa Joors - ett simkort med surf som endast har en engångskostnad. Du får ungefär 2 gb i månaden vilket räcker gott och väl. De bekostar detta med lite reklam som man knappt märker av.

Jag är nyfiken på vad du har tänkt använda surfplattan till och vad du kommer att studera. Om det är en teknisk utbildning rekommenderar jag starkt att du i första hand har en bärbar dator och att surfplattan är ett komplement. Även om vi lever i ett modernt samhälle använder vi oss mycket av litteratur i fysisk form och det kan man inte riktigt komma ifrån helt och hållet.

Vänta lite tills du får din studentrabatter innan du köper någonting.
Citera
2013-06-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rojj
Vad har galaxy note och dess s-pen för speciella funktioner utom att den rättar till figurer, kan skriva formler och så? Om jag köper till en penna till annan läsplatta vad tappar jag då mot att köpa Note och s-pen? Är riktigt sugen på nya Sonyn, det jag egentligen är ute efter är att läsa pdf:er och anteckna i dem, men väldigt många verkar hålla Note väldigt högt för just studier.

Det går inte att jämföra noten eller en platta med liknande digitizer teknik med en utan när det gäller att anteckna, alls. På pappret är skillnad visserligen bara att den är exaktare och att den känner av om det är din hand eller pennan. Men skillnaden blir att med noten kan du skriva som med papper och penna, med en vanlig platta och penna blir det mer oljemålning och pensel över det hela. Testa en note i en teliabutik eller liknande och du förstår vad jag menar.
Citera
2014-08-06, 18:15
Medlem
FrodoSwagginss avatar
Hej, har skummat igenom tråden lite, men skulle vilja ha lite mer aktuella tips.

Jag är ute efter en läsplatta/eboksläsare för att:

Läsa böcker (studiematerial/skönlitteratur)

PDF - föreläsningsanteckningar

Använda skype

Surfa

Kommer inte att spela spel på plattan, filmer/musik kan det nog bli ibland.

Har en laptop på 15,6 tum, inte för tung, anledningen till att jag vill ha något annat är mest för att jag inte gillar att läsa på min laptop.

Min budget är max 3000kr, gärna under. (köper inte i Sverige, så räkna med priser som i USA.)

Någon som har förslag på en passande tablet/läsplatta?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in