Flashback bygger pepparkakshus!

Barncancerfonden vägrar ta emot pengar från Svenskarnas parti

flashback.se

Svenskarnas parti samlade in 1200 kronor till Barncancerfonden. Men där vägrar man ta emot pengarna ifall de kommer från Svenskarnas parti.

Läs hela artikeln
2013-06-28, 00:18
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Du måste ju bara vara FBs mest tragiska människa som tycker att det kan finnas "för lite" pengar till barncancer, samt att hindra folk från att donera pengar till barn som håller på att DÖ för att de kommer från fel organisation / politisk inriktning.

Är jag den enda som inte tror att barnen eller deras föräldrar inte bryr sig ett piss om vartifrån pengarna kommer eller vilken summa det gäller?!

I denna tråden visar nationalister och NSare vilka humanister de är eftersom dessa pengar också går till negercancerbarn och ändå är de upprörda över barncancerfondens beteende.

Själv är jag NSare och kommer från och med nu ALDRIG donera till barncancerfonden , då de visat att de inte bryr sig ett smack om barnen utan bara sin profil, som någon tidigare sade.

Finns det andra organisationer man kan donera till som är mer seriösa, eller är det bara kulturmarxist slödder som styr sånt här?
Det är som knarklangare skulle rättfärdiga sin verksamhet genom att donera en liten summa till sjukhusen! Blodspengar ska man inte ta emot oavsett syfte. De gör mer skada en nytta!
Citera
2013-06-28, 00:21
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrpoet
Säga vad man vill om SVP men att säga att det inte var personlig drivkraft i frågan är fel. Jag antar att du inte har bemödat din primathjärna, som vi alla andra saknar, med bakgrunden?

”Den 10:e mars 2004 fick jag diagnosen leukemi och dagen efter började jag med min behandling. Den 11:e november 2009 blev jag friskförklarad. Jag*blev behandlad i cirka 2½ år och denna tid var svår då jag tappade all kontakt med mina kompisar och missade en stor och viktig del i skolan. Jag*spydde mellan 40 till 60 gånger per dag, fick inte i mig någon mat, utan jag livnärdes genom dropp.
Jag hade en kompis på avdelningen jag låg på, hans namn var Sebastian. För varje vecka som gick så blev han grönare i hyn och en dag så fick jag reda på att han gått bort. Cancern hade tagit hans liv – min enda vän som jag hade kvar.*Jag lärde mig snabbt att hantera sjukdomen då jag gjorde så mycket roligt som möjligt och så mycket jag bara orkade. Situationen hemma blev svår då min mamma förlorade sitt jobb för att hon var tvungen att ta hand om mig och vara med under alla åren på sjukhuset.
Men, jag lever än och jag har utvecklats till en väldigt stark person som*klarar av det mesta och varje gång jag känner mig nere så tänker jag: Jag*lurade döden och jag fick en andra chans att göra nått gott i mitt liv.*Jag valde att kämpa för nationalismen då jag också vill ge mitt land, mitt*folk och vår historia fortsatt liv och en chans att leva vidare”.
Frågan är om man ens ska tro på den här historien?
Citera
2013-06-28, 01:09
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Mm han står nog och ljuger. Det låter ju mer troligt.
Citera
2013-06-28, 01:16
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Dom kunde skickat pengarna anonymt men som vanligt vill ni vinna politiska poäng.
Ni är hycklar och era pengar skadar mer i det här fallet än gör mer nytta.
Jag ska donera 1201 Kr imorgon till Barncancerfonden för deras civilkurage!
Du hade inte en aning om att SvP skänkte pengar om inte denna tråd hade startats!!!

Denna tråd startades just för att BF inte ville ta emot pengarna efter att vissa inavel på Twitter uppmärksammat dom om att insamlingen kom just ifrån SvP.

Vad är det för mening med att spy ut sånt hat som du gör?
Är inte alla pengar lika mycket värda? Oavsett vem dom kommer ifrån?

Alla som skänker pengar, organisationer eller ej gör det alltså endast för att vinna politiska poäng?
Du förstår inte att man kanske gör det för en god sak, och just i detta fall för att initiativtagaren själv har varit drabbad..
Citera
2013-06-28, 01:24
Bannlyst
Citat:
Jag förstår att en kronisk lögnare som du själv även har svårt att lita på att andra människor talar sanning, men det är dessvärre inte någonting vi kan ta hänsyn till eller bry oss om. Du har redan visat din inställning i den här frågan och den inställningen är att det är bättre att cancersjuka barn dör än att de räddas med pengar som kommer från "fel" människor.

En sorglig och liten individ som sagt, vars hat för nationalister, vithet och svenskhet har gått så långt att du nu har förlorat den sista spillran av det vett och sans som du en gång hade. Det är bara att titta på den position du intar i massinvandringsfrågan i I&I-forumet, där du inte har någonting emot att tiotusentals svenskar våldtas, misshandlas, rånas och mördas som resultat av massinvandringen - denna måste ändå fortsätta.

Det enda man kan vara tacksam för är att du är öppen med att du är 100% anti-vit. Det är ingenting du ens försöker dölja och det hedrar väl dig - antar jag....
Citera
2013-06-28, 01:44
Medlem
Citat:

Jag vet inte vad intelligenskvoten är på den här mannen men jag är tämligen säker på att man som SVP, SD:are eller annan medial måltavla inte ljuger ihop en historia att man har legat inlagd med leukemi i flera år. Inte bara skulle det vara osmakligt, det skulle vara rent ut sagt dumt och skulle komma ut på löpsedlar. Om du på något sätt är osäker så förklara gärna dina kognitiva tankebanor.

Själva historien tycker jag är mer uppriktigt och genuin än de flesta politiska jippon man hittar här och var.
Citera
2013-06-28, 02:24
Medlem
Citat:
SvP stödjer massmord av invandrare och vill plötsligt ses som barmhärtighetens samarit genom att donera en löjligt liten summa pengar!

Helt korrekt beslut för att hindra SvP vinna billiga politiska poäng!

1200 kr?
Antingen är ni jävligt snåla eller så är ni fattiglapoar!

Fattiglappar? hur jävla rik hade du själv varit i dagsläget om du suttit kvar i din hydda med stampat jordgolv?

OnT:
För jävligt. Barncancerfonden borde skämmas tamejfan. Fyfan, ni med Facebook, sprid ordet.
Citera
2013-06-28, 13:50
Medlem
jag hoppas alla bojkottar barncancer fonden. fyfan varför ska ens ideologi stå ivägen bara för att man vill hjälpa människor..

det är ju förfan diskriminerande så det sjunger om det
Citera
2013-06-28, 13:50
Medlem
sedans avatar
Artikel: Barncancerfonden vägrar ta emot pengar från Svenskarnas parti (flashback.se)

Jag finner det både korkat och förståeligt.

Barncancerfondens syfte (att hjälpa barn med cancer) tycker jag står över alla politiska ställningstaganden, och om man skulle vara tvungen att ta hjälp av dåvarande Hitler tycker jag att man skulle göra det.

Samtidigt är det förståeligt att man inte vill ta emot en gåva av en organisation som har en starkt uttalad åsikt, om denne strider mot företagets policy eller värderingar.
Citera
2013-06-28, 13:54
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Jag finner det både korkat och förståeligt.

Barncancerfondens syfte (att hjälpa barn med cancer) tycker jag står över alla politiska ställningstaganden, och om man skulle vara tvungen att ta hjälp av dåvarande Hitler tycker jag att man skulle göra det.

Samtidigt är det förståeligt att man inte vill ta emot en gåva av en organisation som har en starkt uttalad åsikt, om denne strider mot företagets policy eller värderingar.

Cancerfonden ska inte ens ha några politiska värderingar överhuvudtaget, och enda policyn ska vara att göra sitt jobb och hjälpa folk med cancer, tackar de nej till donationer är det uppenbart att de får mer änn nog och att de inte behöver något mer på den fronten.
Citera
2013-06-28, 13:55
Medlem
Xbones avatar
Man borde ta all hjälp man får och inte blanda in sig i den politiska aspekten.
Citera
2013-06-28, 14:04
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Samhället blir allt mer infiltrerat av Reinfeldtismen. Imamens lakejer sitter snart i alla styrelser. Ytterligare en organisation har blivit politiserad.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2013-06-28 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in