Citat:
Ursprungligen postat av
Snygg
Slutar man skänka pengar till Barncancerfonden bara för att de tagit emot pengar från SvP är man rejält korkad. Men om det nu är så folk gör, så gör väl Barncancerfonden rätt. Jag har dock svårt att tänka mig att folk är så dumma. Det är ju inte samröre att ta emot pengar. Barncancerfonden delar och stödjer inte SvP:s nazistiska åsikter bara för att de tar emot deras pengar. Det är så fruktansvärt löjligt.
En Ludv*g Del*n (*=i) ("Nationalistisk arbetarkille, Aktivist, opinionsbildare och bandysupporter.")har twittrat så här:
Citat:
Barncancerfonden sätter politisk korrekthet framför barns liv. Svin! Uppmanar alla att inte skänka #svpol #pkförecancer #barncancerfonden
https://twitter.com/Ludv*gDel*n
Denne tycker alltså att man inte ska skänka pengar till Barncancerfonden, på grund av att de inte vill anses ha samröre med nazister. Jag tror inte det är en helt unik reaktion. Det är också retweetat av denne SL, som var den som påpekade händelsen för Barncancerfonden.
Med det sagt: Hade det varit tvärtom, att man alltså valt att ta emot pengarna, så tror jag att många av Barncancerfondens supporters som saknar sympatier med nazism hade reagerat på motsvarande sätt. Det vill säga tweets i stil med:
Citat:
Barncancerfonden samarbetar med nazister. Uppmanar alla att inte skänka pengar
Är det rätt eller fel? Ja det kan man ju diskutera, men då personer på högerflanken reagerar så starkt på det här är det inte orimligt att tro att dess motståndare hade reagerat på motsvarande sätt om Barncancerfonden hade valt att ta emot pengarna.