Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 12:51
Medlem
JehovasSistaVittnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Mingus
Jag är emot kvinnohat. Till exempel idioter som hetsar mot damlandslaget och så. Men när det gäller våldskåta snutar eller högerpolitiker är det OK. Dock ej journalister.

Den här bruden är en liten snutfitta. Säkert fått för lite kuk. Höhö. Har mindervärdeskomplex så hon måste spöa en obeväpnad berusad man med sin batong. Grattis, haggan! Du är så jävla stark.
Vad yrar du om?
Citat:
En kvinnlig polis som spöar en svensk man. Självklart ställer sig Flashbacks användare på mannens sida.
Men din jävla vänstertattare dra tillbaka till aftonbladet.

OnT:
Hon verkar ju tappa sin besinning.
Senast redigerad av JehovasSistaVittne 2013-07-12 kl. 12:59.
Citera
2013-07-12, 12:51
Medlem
Nazists avatar
Vad i helvete var det där jag nyss såg? Poliskvinnan agerar helt klart utifrån uppdämda aggressioner, oklart om det är fylltratten som låg bakom ens majoriteten av de demoner hon verkade få ur sig. Något är fel med detta helt enkelt. Det fanns ju inget fog för henne att göra som gjorde.

Hon höjde rösten och började skrika i full styrka medan hon tog fram batongen redan innan hon gjort klart för honom att han ska lägga sig ner på marken. Han sluddrade och var säkerligen odräglig och jag kan till viss del förstå att hon blev provocerad av det, men han var inte hotfull eller visade upp tecken på att vilja göra något fysiskt mot någon. Hans fyllesnack om att spränga gator kan ju vem som helst diskvalificera som allmänt trams. Oavsett provokation så var detta helt out of line.

I övrigt så tror jag att en exakt likadan situation med en manlig polis mot samma fylltratt hade lett till en mycket större debatt efteråt. Jag kan redan nu förutspå att media inte kommer gå åt lika hårt mot poliskvinnan som mot motsvarande polisman i en i övrigt identisk situation. Men den diskussionen får väl föras i annan tråd.

Undrar även vad de internationella reaktionerna blir när detta väl hamnar på YouTube/LiveLeak och liknande. Kommer svenska kvinnor få ett rykte efter sig på grund av detta?
Citera
2013-07-12, 12:52
Medlem
mrbonkerss avatar
Citat:
En kvinnlig polis som spöar en svensk man. Självklart ställer sig Flashbacks användare på mannens sida.
Tala för dig själv. Jag reagerar på att hon är polis, inte att hon är kvinna. Det spelar ingen som helst roll för mig vilket kön hon har, hon utövar sitt yrke väldigt tveksamt och det ska bli intressant att se om hon anmäls för detta.
Citera
2013-07-12, 12:53
Medlem
Poliskvinnan var själv utan uppbackning. Berusad blodig man gör inte som han blir tillsagd. Givetvis får hon använda sin hund och batong då i mina ögon. Vad hade varit bättre, han får hålla på och brotta ner henne först, kanske rycka hennes vapen?

Sen ser det värre ut än vad det är, batongslag biter inte på berusade personer såsom på en icke-berusad.

OCH GIVETVIS ÄR DET EN JÄVLA BONNLÄPP som står och kaxar sig i "huvvestan Stökkholm", låter som en Piteå-bo i mina öron. Dom är vana där uppe att dom kan pusha runt sina poliser eftersom dom gått i samma klass som små och systern är gift med kusinen men det funkar inte riktigt i Stockholm.

Jävla skoterraggare, åk hem.
Citera
Medlem
teflonpannan69s avatar
Visst kan man ha förståelse för om polisen använder övervåld ifall situationen skulle urarta, men det här är ju bara skolboksexempel på polisbrutalitet.
Citera
Medlem
Minuterna innan, dom som man inte ser, är det som kommer att fälla eller fria polisen. Mannen kan ju faktiskt ha lekt Mike Tyson med flertalet innan polisen dök upp. T.ex. så kan nyktrare människor i närheten nämnt om knivar eller tillhyggen så polisen måste ta det säkra före det osäkra.

Jag hoppas innerligt det är så. Visar det sig att inget allvarligare än höjda röster orsakar detta utbrott hos polisen så är hon definitivt inte lämplig.

Hot om att spränga gatan "neutraliseras" inte om så gärningsmannen står på huvudet med hundar hängandes från ben och arm och batongslag på pungen.

Eller är polisen så PK att hon tror att en vit, svensk man, 30 något, har dynamitbälte?
Citera
2013-07-12, 12:54
Awaiting Email Confirmation
Många poliser är maktmissbrukare som gärna provocerar fram bråk som vill skadestånd
Citera
2013-07-12, 12:55
Medlem
Alrights avatar
En polis ska ju kunna ta grepp och bryta ned mannen på gatan utan att slå honom.
Jag tycker man även hör på hennes tonläge att hon helt plötsligt ballar ur när han inte lyder.
Jag har själv blivit nedplockad av en kvinnlig snut och är dom bra hinner man knappt märka nått
Citera
2013-07-12, 12:55
Medlem
Givetvis får vi som vanligt aldrig se hur det hela började utan det skall alltid börja filmas mitt i.
Vi har ingen aning om vad mannen gjort innan.
Citera
2013-07-12, 12:57
Medlem
Puffarns avatar
Deyt här är anledningen till de flesta upplopp i förorter och även ett stort antal av våld mot tjänsteman. Tar du tag i armen på en polis som slår dig så blir det våld direkt (om ingen filmar som de vet om förstås)

Teknologin finns för att filma och spela in ljud från deras arbetspass 100% av tiden de är ute och det om något hade gjort under för polisens rykte snabbt men inte fan skulle de gå med på det, trots att de har mandat för våld att använda mot våra egna medborgare under vissa fall. Detta överutnyttjas något kopiöst.

Sätt kameror på dem med ljudupptagning som spelas in via länk. En avstängd minut = avsked. Ingen behöver kolla på det förrän anledning finns.

Nån som luskat ut vem hon är? Vore lite intressant att se om hon tycker sånt där är ok privat också liksom. Skulle hon säga rätt åt dig till sin son om han flydde från en fight och fick stryk av polisen som svar när han inte anser att han borde lägga sig platt på en gata sig för en rädd polis med hund som inte klarar av sitt jobb.
Man kan säga vad man vill om att han inta lade sig ner. Hon hade ingen anledning att lägga honom ner till att börja med för HAN VAR INTE HOTFULL.
Kan man inte snacka med fulla människor som inte är hotfulla och känner sig rädd utan uppbackning (trots att man har hund) så ska man ge fan i att jobba som polis.
Senast redigerad av Puffarn 2013-07-12 kl. 13:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Poliskvinnan var själv utan uppbackning. Berusad blodig man gör inte som han blir tillsagd. Givetvis får hon använda sin hund och batong då i mina ögon. Vad hade varit bättre, han får hålla på och brotta ner henne först, kanske rycka hennes vapen?

Sen ser det värre ut än vad det är, batongslag biter inte på berusade personer såsom på en icke-berusad.

OCH GIVETVIS ÄR DET EN JÄVLA BONNLÄPP som står och kaxar sig i "huvvestan Stökkholm", låter som en Piteå-bo i mina öron. Dom är vana där uppe att dom kan pusha runt sina poliser eftersom dom gått i samma klass som små och systern är gift med kusinen men det funkar inte riktigt i Stockholm.

Jävla skoterraggare, åk hem.
Vore du lika mycket på polisens sida om det varit en khattuggande berikare som hotat och polisen en man?
Citera
Medlem
johanness avatar
två trådar om samma händelse sammanfogade.
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in