Citat:
Ursprungligen postat av
Gtth
Är du polis själv, eller rent av dum i huvudet?
Så många får här i tråden att man blir rädd. "Polisen får misshandla om man är respektlös" "Polisen gjorde helt rätt han var full och dryg" and the list goes on.
Sjukt egentligen att folk här inne tycker det är okej att slå någon med en batong upprepeade gånger för att personen i fråga är full och svammlar en massa nonsens?
Hade han däremot försökt att slå polisen eller hunden, då förstår jag att man behöver ta ned personen med kraft. Men nu? Fyfan.
Detta är övervåld och misshandel av en människa med för mycket makt, och ett instabilt psyke. Notera gärna hur hon går från utfrågande lugn polis, till ett Roid rage monster på 2.5 sekunder.
Och till er får, gå gärna in på Liveleak och titta på de hundratals övervålds filmer från Amerika, så kanske ni
får något att längta efter. För visst skulle det vara trevligt om polisen skiter utbildning och lagar som egentligen ska skydda oss, och gör precis vad de behagar?
Bäähähäähä, ge oss en polisstat, bäähähä.
Tänk såhär.
Du vet i radion att det inte finns en ledig polispatrull i närheten.
Du är ensam med din hund.
Du möter - ensam med hund - en blodig narkotikapåverkad man.
Han twitchar och är instabil som fan. Han kan ha en kniv eller vad som helst i fickan.
Han pratar om att spränga gatan, samma dag som det hittats bomber i stockholm vid en bank.
Du säger att han ska lägga sig ner. Han twitchar och rycker lite bara.
Du skriker LÄGG DIG NER. Han står fortfarande kvar och flåsar mot dig.
LIGG NER! Du drar ut batongen och är asrädd. Han är stor, du är liten.
Han står kvar och du säger åt hunden "Buss på!" (Eller Pass på som det står i filmen?)
Du ser hur han tar tag i din hunds ansikte, rycker och klämmer. Adrenalinet pumpar som fan, du slår honom, ingen effekt, han håller på med din hund igen. Vad gör han? Du ser inte. Hugger han hunden med kniv? Batong igen, ingen effekt. Dubbelhandslag, ingen effekt. Igen. Ingen reaktion från honom.
Hunden får ner honom, men han gör motstånd. Slag igen. lite effekt, igen. Han lugnar sig.
"Ligg ner" Hunden avbryter. Mannen ligger kvar och slagen ger äntligen effekt.
In med batongen och rapportera snabbt.
Det är nog jävligt läskigt att ensam möta en riktigt nerknarkad blodig man, som misshandlat två och slagit sönder en ruta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paarthurnax
Mannen var ju uppenbarligen full som ett ägg. Kände hon sig verkligen så pass hotad i den situationen att hon var tvungen att bussa hunden på honom?
Läs min text ovan. Jag skulle varit pissrädd. Många narkomaner har knivar och kanyler på sig, mer regel än undantag i min erfarenhet.