Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 22:25
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Enligt vittnen så har han oprovocerat misshandlat 2 pers och slagit sönder en fönsterruta, d vet vi iaf.

Då anser jag det inte vara övervåld från polisens sida. Äckliga människor som driver runt och misshandlar andra... Snör in dem på kåken allihopa!
Citera
2013-07-12, 22:26
Medlem
snowman666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Hon har inte fått kuk på länge därav detta vredesutbrott som en idiot.
filmen är ju bort tagen... Polisen hotat med något annars? :/
Citera
2013-07-12, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snowman666
filmen är ju bort tagen... Polisen hotat med något annars? :/

Filmen är inte borttagen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124606.ab
Citera
2013-07-12, 22:29
Medlem
Gtths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Jag tycker att sånt ska hända när man är så respektlös mot polis.

Full eller ej.

Är du polis själv, eller rent av dum i huvudet?

Så många får här i tråden att man blir rädd. "Polisen får misshandla om man är respektlös" "Polisen gjorde helt rätt han var full och dryg" and the list goes on.

Sjukt egentligen att folk här inne tycker det är okej att slå någon med en batong upprepeade gånger för att personen i fråga är full och svammlar en massa nonsens?

Hade han däremot försökt att slå polisen eller hunden, då förstår jag att man behöver ta ned personen med kraft. Men nu? Fyfan.

Detta är övervåld och misshandel av en människa med för mycket makt, och ett instabilt psyke. Notera gärna hur hon går från utfrågande lugn polis, till ett Roid rage monster på 2.5 sekunder.

Och till er får, gå gärna in på Liveleak och titta på de hundratals övervålds filmer från Amerika, så kanske ni får något att längta efter. För visst skulle det vara trevligt om polisen skiter utbildning och lagar som egentligen ska skydda oss, och gör precis vad de behagar?

Bäähähäähä, ge oss en polisstat, bäähähä.
Citera
2013-07-12, 22:33
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Mingus
Hehe, alltså det är ju en observation jag gör här. Jag tycker inte heller att könet spelar någon roll.

Nej, könet spelar ingen roll men väl styrkan och kvinnor är ju iallmänhet svagare än män. Fan, jag hade lätt tryckt ned bonnläppen utan vare sig hund eller batong och jag är vare sig 1.90 lång eller polis. Hade han attackerat henne hade det ju bara varit att beordra hunden att "ta" honom. Hunden bryter ju lätt en attack i det läget och sen kan hon klippa honom med batongen. En hundförare som ens känner sig hotad i en sådan situation är antingen direkt olämplig i yrket eller liter inte på hunden.

Nej, bruden är inget annat än en inkvoterad sopa som inte har i yrket att göra.
Citera
2013-07-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
'

Vem som helst hade tagit tag i hunden för att skydda sig. inte fan ligger man där och väntar på att bli huggen..

skadegörelse mot polishund? vad gör man då?

Han tar tag i hunden när han står upp, därför försvarar sig hunden.
Citera
2013-07-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingTee
Det där är ingen Camlock.

Du har rätt, det är en enklare mer swingbar stålhylsa.
Jag tänkte på dessa http://www.metro.se/nyheter/har-ar-p...!WNBHJTp6ttSY/
Citera
2013-07-12, 22:36
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Jag hade tagit ifrån henne batongen och haft lite kinky-time med henne och hunden

Så talar enbart begåvningsreserven. Faktum är att många föreslagit att jag skulle passa som kvinnlig polis (jobbar inom socialtjänsten för tillf), och hade du försökt ta min batong hade jag på lagliga grunder fått öppna verkanseld.

Det är stolpskott som du som gör att vanligt folk blir fascister. Poliser behövs mer än någonsin i det här landet.
Citera
2013-07-12, 22:37
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Han tar tag i hunden när han står upp, därför försvarar sig hunden.

Aha. Och att hunden gick till attack först spelar ingen roll då?
Tror nog både hund och karl kände sig lika hotade just då. Frågan är ju om den som känner sig mest utsatt har rätt...
Citera
2013-07-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtth

Så många får här i tråden att man blir rädd. "Polisen får misshandla om man är respektlös" "Polisen gjorde helt rätt han var full och dryg" and the list goes on.

Sjukt egentligen att folk här inne tycker det är okej att slå någon med en batong upprepeade gånger för att personen i fråga är full och svammlar en massa nonsens?

Hade han däremot försökt att slå polisen eller hunden, då förstår jag att man behöver ta ned personen med kraft. Men nu? Fyfan.

Detta är övervåld och misshandel av en människa med för mycket makt, och ett instabilt psyke. Notera gärna hur hon går från utfrågande lugn polis, till ett Roid rage monster på 2.5 sekunder.

Och till er får, gå gärna in på Liveleak och titta på de hundratals övervålds filmer från Amerika, så kanske ni får något att längta efter. För visst skulle det vara trevligt om polisen skiter utbildning och lagar som egentligen ska skydda oss, och gör precis vad de behagar?

Det är du som är sjuk. Polisen "misshandla" inte honom för att han var respektlöst. Poliskvinnan utförde en tjänsteåtgärd för att våldsbrottslingen motsatte att han skulle gripas för misshandel, hot och skadegörelse som var de brott han utfört strax innan och det larm polisen åkte ut på.
Citera
2013-07-12, 22:38
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Mannen var ju uppenbarligen full som ett ägg. Kände hon sig verkligen så pass hotad i den situationen att hon var tvungen att bussa hunden på honom? Visst, skriker en polis åt en att lägga sig ner, så bör man väl göra det. Men hade jag blivit attackerad av en hund hade inte första tanken varit "åh, jag borde nog lägga mig ner på marken och ta det lugnt en stund". Sedan att hon fortsätter slå när han väl ligger ner är bedrövligt. Vilken jävla tomte. Har noll förtroende för Sveriges poliser. De bevisar gång på gång att de bara anställer idioter.
Citera
2013-07-12, 22:39
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtth

Tänk såhär.
Du vet i radion att det inte finns en ledig polispatrull i närheten.
Du är ensam med din hund.
Du möter - ensam med hund - en blodig narkotikapåverkad man.
Han twitchar och är instabil som fan. Han kan ha en kniv eller vad som helst i fickan.

Han pratar om att spränga gatan, samma dag som det hittats bomber i stockholm vid en bank.
Du säger att han ska lägga sig ner. Han twitchar och rycker lite bara.
Du skriker LÄGG DIG NER. Han står fortfarande kvar och flåsar mot dig.
LIGG NER! Du drar ut batongen och är asrädd. Han är stor, du är liten.

Han står kvar och du säger åt hunden "Buss på!" (Eller Pass på som det står i filmen?)
Du ser hur han tar tag i din hunds ansikte, rycker och klämmer. Adrenalinet pumpar som fan, du slår honom, ingen effekt, han håller på med din hund igen. Vad gör han? Du ser inte. Hugger han hunden med kniv? Batong igen, ingen effekt. Dubbelhandslag, ingen effekt. Igen. Ingen reaktion från honom.

Hunden får ner honom, men han gör motstånd. Slag igen. lite effekt, igen. Han lugnar sig.
"Ligg ner" Hunden avbryter. Mannen ligger kvar och slagen ger äntligen effekt.
In med batongen och rapportera snabbt.

Det är nog jävligt läskigt att ensam möta en riktigt nerknarkad blodig man, som misshandlat två och slagit sönder en ruta.

Citat:
Ursprungligen postat av Paarthurnax
Mannen var ju uppenbarligen full som ett ägg. Kände hon sig verkligen så pass hotad i den situationen att hon var tvungen att bussa hunden på honom?

Läs min text ovan. Jag skulle varit pissrädd. Många narkomaner har knivar och kanyler på sig, mer regel än undantag i min erfarenhet.
Senast redigerad av bratemo 2013-07-12 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in