2013-07-13, 08:34
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Är det enligt regelboken att låta en arg hund ligga och lapa på gärningsmannen samt låta vittnen komma fram och mysa i hundkojan?

Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r
Ja precis vi vet inte vad som hänt innan som sagt, det är mycket om i det här klippet. Jag tycker utifrån videon att ingripandet är märkligt. När han står där finner jag det inte meningsfullt att skicka hunden på honom.

Jag har skrivit en del om det här i natt, sidan 91 kl 3:03 och framåt. Orkar inte skriva om allt.
Citera
2013-07-13, 08:42
Medlem
--68--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Om det är Petr* Viklun* vi har att göra med här ja då snackar vi psykopat-snut av värsta sort.

Hon har enligt uppgift växt upp i Falun med sin biologiska mamman och plastpappa, de bor kvar i stan.
Bägge "föräldrarna" är födda i Norrland, va inte snubben som hon pryglade upp också från Norrland.
Citera
2013-07-13, 08:50
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag har skrivit en del om det här i natt, sidan 91 kl 3:03 och framåt. Orkar inte skriva om allt.

Jag läste ditt inlägg. Hon kan invänta kollegor och gripa mannen. Vänd på steken. Vad ska mannen göra? Jag tror inte att hon uppfattade mannen som allvarlig med sitt bombhot men jag kan ha fel, det är hennes egna bedömning. Hon har hunden i ena handen så länge han står still där kan man frysa situationen. Skillnad om han börjar försöka ta sig därifrån/gå till angrepp.
Citera
2013-07-13, 08:50
Medlem
DifMackans avatar
Tycker man får skylla sig själv om man beter sig så korkat som den snubben gjorde innan incidenten.
Citera
2013-07-13, 08:58
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:

Jag hittar inget inlägg där du berör att hon inte säger åt vittnena att hålla sig därifrån. Inte heller varför hon inte håller i hundjäveln när killen väl ligger ner.
Citera
2013-07-13, 08:58
Medlem
Economicums avatar
Hmm, är det bara för mig som inte sidan fungerar längre?

http://corruptio.bloggsida.se/divers...d-t-i-hasselby
Länken om Petr Viklu och dennes skjutande mot bil på öppen gata.

Vore bra med en tråd i skvallerforumet om donnan, men det kanske är för tidigt?

Lite info hittills, fyll gärna på;

- Petr Wiklun
- Född 1968
- Bor tillsammans med en annan dam född samma år (gillar gnugga kön?)
- Utredd för tidigare allvarliga incidenter (se länk)
- Tokig
- Ursprungligen från dalarna

Edit:

Är det bara jag eller har DN lagt på censur nu? Någon som har originalet kvar?
Senast redigerad av Economicum 2013-07-13 kl. 09:08.
Citera
2013-07-13, 08:59
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r
Jag läste ditt inlägg. Hon kan invänta kollegor och gripa mannen. Vänd på steken. Vad ska mannen göra? Jag tror inte att hon uppfattade mannen som allvarlig med sitt bombhot men jag kan ha fel, det är hennes egna bedömning. Hon har hunden i ena handen så länge han står still där kan man frysa situationen. Skillnad om han börjar försöka ta sig därifrån/gå till angrepp.

Skrev fler än ett inlägg. Vad mannen ska göra, ja, haha...
Svara på frågorna?
Inte be henne testa honom?
Lägga sig ner när hon ber om det?
Lägga sig ner när hon med dragen batong och en skällande schäfer ber honom lägga sig ner?
Lägga sig ner när hunden attackerar?
Lägga sig ner när hon attackerar tillsammans med hunden?
Lägga sig ner när hon och hunden har attackerat honom i några sekunder?

Hon tror ju förmodligen inte på mannen, men det gör ju inte hotet om att spränga hela gatan som oseriöst, hon vet ju inte säkert och som polis kan hon ju inte gärna ta några risker i det läget precis som en säkerhetsvakt vid en säkerhetskontroll på en flygplats nog måste se till att åtgärder vidtas om någon "på skoj" säger sig ha en bomb med sig som hen ska spränga ett plan med.
Citera
2013-07-13, 09:03
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Jag hittar inget inlägg där du berör att hon inte säger åt vittnena att hålla sig därifrån. Inte heller varför hon inte håller i hundjäveln när killen väl ligger ner.

Hon ser väl inte en lugn kille som inte ser ut att utgöra något hot alls och förmodligen är med fyllot som ett hot, speciellt inte när hon har hunden med sig, samt batong, och förstärkning på väg.

Hon ser ju till att mannen verkligen är nere innan hon säger åt hunden att ligga och hon ser att han kommer ligga ner. Lite svårt att göra en sån uträkning mitt i ett fall på någon sekund, speciellt i en sån situation.
Citera
2013-07-13, 09:09
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Hon ser väl inte en lugn kille som inte ser ut att utgöra något hot alls och förmodligen är med fyllot som ett hot, speciellt inte när hon har hunden med sig, samt batong, och förstärkning på väg.

Hon ser ju till att mannen verkligen är nere innan hon säger åt hunden att ligga och hon ser att han kommer ligga ner. Lite svårt att göra en sån uträkning mitt i ett fall på någon sekund, speciellt i en sån situation.

Du tänker återigen bara i hennes bana. Hunden i det här fallet är uppretad och aggresiv. Bör hon inte hålla i jycken?

Bör hon inte på ett enkelt sätt säga åt personerna som kommer att hålla sig några meter bort?

Det har polisen gjort vid alla våldsamma ingripanden jag sett.
Citera
2013-07-13, 09:11
Medlem
Jag brukar oftast vara på polisens sida i sånt här, men den här tjejen behöver tillrättavisas å det grövsta av sina chefer. Han pratar dumt, men hon går verkligen till 100 direkt. Ser ut som en frustrerad människa som till slut fått för mycket i sitt liv och bara låter det brinna av, skulle inte förvåna mig om hon föreställer sig någon gammal pojkvän när hon slår.
Citera
2013-07-13, 09:15
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Du tänker återigen bara i hennes bana. Hunden i det här fallet är uppretad och aggresiv. Bör hon inte hålla i jycken?

Bör hon inte på ett enkelt sätt säga åt personerna som kommer att hålla sig några meter bort?

Det har polisen gjort vid alla våldsamma ingripanden jag sett.

Du har tydligen inte läst mina inlägg. Ska hon hålla i hunden med ena armen och slå med andra då menar du, eller brottas, det lär gå bra. Om inte, ska hon börja låsa upp dörren till bilen och placera hunden där, för att sedan som kvinna med batong gå en brottningsmatch mot en full och hotfull karl, som hon förmodligen skulle förlora, kanske skulle det till och med kunna kosta henne livet? Allt då förutsatt att karln inte har lagt benen på ryggen då, han har väl 10-15 sekunders försprång där, kanske hinner han spränga hela gatan under tiden också.

Kanske ska hon dra pistolen och börja bränna av varningsskott till höger och vänster istället, hade det varit bättre?

Ska hon köra en 180 och bara sätta sig i bilen och åka därifrån?
Citera
2013-07-13, 09:16
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag brukar oftast vara på polisens sida i sånt här, men den här tjejen behöver tillrättavisas å det grövsta av sina chefer. Han pratar dumt, men hon går verkligen till 100 direkt. Ser ut som en frustrerad människa som till slut fått för mycket i sitt liv och bara låter det brinna av, skulle inte förvåna mig om hon föreställer sig någon gammal pojkvän när hon slår.

Hon går till hundra direkt från när klippet börja ja, men det framgår inte i klippet vad som har hänt innan eller hur länge det har stått där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in